Aviseringar
Rensa alla

ESC - Ryssland. Politik inblandad!


Ämnesstartare

Många blandade in Rysslands politik i bidraget, än mindre att det var ironiskt med tanke på att låten handlade om fred och dylikt.

Är det rätt eller fel? Borde politiken uteslutas i en sådan situation?


   
Citera

Nej det är inte okej alls. Det handlar om underhållning. Lika dumt som att blanda in politik och sport. Om man vill debattera så kan man skriva en debattartikel på Nyheter24 där får vilken idiot som helst skriva något.


   
SvaraCitera

Går inte att utesluta det vad gäller stora evenemang som sångtävlingar och sporttävlingar. Att Ryssland exempelvis inom loppet av fyra år både ska ha anordnat ett fotbolls-VM och ett olympiskt spel är en otrolig propagandaseger för Ryssland rent politiskt. Putin är otroligt mycket inblandad i detta. Då blir det ju svårt att sedan säga att sport eller nöje och politik inte ska höra ihop - det gör det ju.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Går inte att utesluta det vad gäller stora evenemang som sångtävlingar och sporttävlingar. Att Ryssland exempelvis inom loppet av fyra år både ska ha anordnat ett fotbolls-VM och ett olympiskt spel är en otrolig propagandaseger för Ryssland rent politiskt. Putin är otroligt mycket inblandad i detta. Då blir det ju svårt att sedan säga att sport eller nöje och politik inte ska höra ihop - det gör det ju.

Fast om underhållning endast ska handla om politik så är det inte underhållning.


   
SvaraCitera

det klingar ju falskt (pun intended) när deras låt inte speglar "the zeitgeist of russia" så att säga.


   
SvaraCitera
torg1

Det är en musiktävling ingenting annat.
Men var lite för komiskt att deras låt handlade om fred.. xD
Var ju dock svenskar som hade skrivit rysslands låt. Kom vi 1a och 2a då? Trodde att man tävlade för sitt eget land, inte för något annat land. Men det är inte första året svenskar skickar in bidrag till andra länders ESC så verkar inte vara någon som bryr sig direkt.


   
SvaraCitera

Tror Putin satt bänkad framför helgens UFC snarare än ESC.


   
SvaraCitera

Tycker det är dåligt av folk att buua åt ryssland artist av politiska skäl. Men tycker även att det är fel av Ryssland att censurera bort alla delar med cochita. Jag hoppad att det sker en förbättring tills nästa år av båda aktörerna!


   
SvaraCitera

ESC borde inte påverkas av politiken så länge man inte faktiskt lyckas åstadkomma något konstruktivt med att just blanda in politiken.


   
SvaraCitera

adaq:
Tycker det är dåligt av folk att buua åt ryssland artist av politiska skäl. Men tycker även att det är fel av Ryssland att censurera bort alla delar med cochita. Jag hoppad att det sker en förbättring tills nästa år av båda aktörerna!

Inget emot transsexuella men om jag hade fått välja hade jag velat censurera den där skäggiga damen. Ni kan tro vad ni vill men jag tycker att hon är jobbig och töntig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Inget emot transsexuella men om jag hade fått välja hade jag velat censurera den där skäggiga damen. Ni kan tro vad ni vill men jag tycker att hon är jobbig och töntig.

Jobbig och töntig för att hon vill gå sin egen väg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Tycker det är dåligt av folk att buua åt ryssland artist av politiska skäl. Men tycker även att det är fel av Ryssland att censurera bort alla delar med cochita. Jag hoppad att det sker en förbättring tills nästa år av båda aktörerna!

Hur censurerar de bort delarna med cochita?


   
SvaraCitera
reben

isf flera länder som "censurerade" conchita för att de tog reklampaus


   
SvaraCitera

Chickwithgun:

Jobbig och töntig för att hon vill gå sin egen väg?

Hon är bara så töntig. Tycker att alla människor ska behandlas lika oavsett vilket kön, sexuell läggning eller religiös tillhörighet etc etc. Hon får väl gå sin egen väg, jag bryr mig inte så mycket om vad hon gör men hon är ändå töntig och jobbig.


   
SvaraCitera

Chickwithgun:

Hur censurerar de bort delarna med cochita?

Hörde något om att så fort hen var i tv så vissade rysk tv något annat. Inte bara när hon var med i reklam pauserna utan även när hon stig på scenen


   
SvaraCitera