Aviseringar
Rensa alla

Esim MMOG webbläsarspel


loako
Ämnesstartare

Esim är en världssimulator där kartan är den riktiga värdskartan.

Det finns tre servrar men den roligaste är utan tvekan primera servern.

Spelarna är uppdelade i olika länder. Varje land för sin egen politik och har sina egna partier och militärförband.

Man kan flytta runt mellan länderna och även söka medborgarskap i andra länder om så önskas.

Alla spelare har en "citizen", en medborgare i e-sim världen. Detta är ens karaktär som man kan införskaffa mat och vapen till. Varje citizen har en egen liten uppsättning byggnader som kan vara allt ifrån fabriker till plantager och järngruvor.

Allt som finns på marknaden är producerat av andra spelare i deras egna företag.

Vissa spelare krigar mycket och struntar i att bygga upp ett ekonomiskt imperium medan andra bygger upp en många fabriker och struntar i att kriga. Båda är dock lika viktiga för att ett land skall överleva i eSim. Utan soldater kan man inte kriga men utan pengar har soldaterna ingen utrustning. Andra startar tidningar och skriver om politik, krig, rådande ekonomin i landet/världen eller helt enkelt vad de än känner för, medan andra drar runt i grupper som legosoldater och krigar där regeringar ger dem betalt för det. Vad du väljer att göra är helt och hållet upp till dig.

Politik är också en viktig del av spelet Varje månad hålls tre olika val som spelarna kan rösta i; presidentvalet, kongressvalet samt partiledarvalet. Då vi är en liten comunity har vi ett gemensamt parti för oss alla. Men alla som vill kan ta sig fram till höga poster! Och allas röster räknas lika. Den som har sista ordet om var krig skall utkämpas och hur pengarna skall fördelas är landets president.

Sverige behöver nu dig för att utvidga vårt rikes gränser!

uFdnvsM.png

Registrering sker på  primera.e-sim.org

Klickar man "Show more" kan man skriva in "Sweden org" för att få en bonus efter man når level 7!

H5T4tIq.png


   
Citera

Riktigt roligt och intressant spel.
Passar alla åldrar och har en otrolig community runt om sig!


   
SvaraCitera

Hej! Jag är Sveriges sittande President i E-sim och jag besvarar gärna eventuella frågor ni har om politiken eller militären. Tyvärr är inte finansen min starka sida men jag kan göra ett försök!

Ni som registrerar bör se till att ta del av Sveriges välgörenhet som det står mer om i välkomstmeddelandet ni får när ni registrerar!


   
SvaraCitera
loako
Ämnesstartare

Sverige är i dagsläget ett bra land att spela i  och som google1337 nämner finns det mycket hjälp för nya spelare för att snabbt kunna stå på egna ben!


   
SvaraCitera

Joinar danmark 


   
SvaraCitera

Danmark existerar tyvärr inte, jag hoppas Skåne är ett okej substitut. 🙂


   
SvaraCitera

google1337:
Danmark existerar tyvärr inte, jag hoppas Skåne är ett okej substitut. 🙂

Då kan de kvitta


   
SvaraCitera
loako
Ämnesstartare

Skåne/Danmark ingen märker nån skillnad väl?;)


   
SvaraCitera

Som ni ser på kartan här över så äger Sverige i dagsläget ett par regioner från Norge, varje region kan vara en vanlig region, en huvudstad, en medium resource region eller en high resource region. Det är viktigt att hålla sitt lands huvudstad då man utan huvudstaden slår mindre i landets strider osv. Resource regionerna ger bonusar till hur mycket företagen producerar. Det finns sex olika resurser, Iron, Diamonds, Grain, Oil, Stone och Wood. Iron är den absolut mest värdefulla resursen då den används för att göra vapen vilket är den produkten man använder sig mest av för att öka sin skada i striderna.

Tyvärr fick Sverige en High Stone region, denna är i stort sett värdelös. Som tur var så har vårt grannland Norge en High Iron region som drar in rätt bra med pengar, denna ockuperar vi i dagsläget.


   
SvaraCitera

O jävlar ett par hederliga E-simare!

Själv är jag DasEmperor, kul att ser er boys!

E-sim är ett av dem bästa spelen om det är lite krig då och då 🙂


   
SvaraCitera

DasEmperor, det var inte igår! 😀 Sök dig in på IRC, det kommer under dagen släppas lite information om Sveriges framtid och mål. Vi sitter i dagsläget i diskussioner med en ny allians med länder vi aldrig tidigare allierat oss med osv. Riktigt intressanta tider är på väg!


   
SvaraCitera

loako:
Skåne/Danmark ingen märker nån skillnad väl?;)

Som dansk kan jag bara säga kör upp en träpåle i røvah


   
SvaraCitera

Reeeetooo, vi välkomnar även Danskar, Admin för spelet brukar göra nya länder om det finns runt 30 spelare från det landet i spelet.


   
SvaraCitera
loako
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Som dansk kan jag bara säga kör upp en träpåle i røvah

ääh va inte så petig^^


   
SvaraCitera

vote reto for dansk president 


   
SvaraCitera