Aviseringar
Rensa alla

Estet teater inträdesprov


Ämnesstartare

Hej!

Jag är femton år och ska söka nu i höst. Jag har tänkt söka teater linjen, och undrar därför om det är någon här som har gått eller går teater som kan berätta för mig vad jag kan förvänta mig utav inträdesprovet...


   
Citera

Kan nästan lova att du kommer få genomföra en monolog (brukar vara någon känd pjäs som Fröken Julie, Macbeth eller liknande). Ofta är det gruppimprovisationer också. Samt intervju med lärare från programmet.[smile]


   
SvaraCitera

Lycka till förresten! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack!

Luna Lovegood:

Ofta är det gruppimprovisationer också.

Vad ungefär gör man då? Uppenbarligen improviserar man, men på vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reshagen:

Vad ungefär gör man då? Uppenbarligen improviserar man, men på vilket sätt?

hej, nu vet jag inte var du bor och dr kan ju variera från stad till stad, men min flickvän har gjort prov på flera gymnasier i sthlm, bl.a. södra latin, vrg jarlaplan osv.
kan fråga henne; återkommer med svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehöh lägger mig i konversation


   
SvaraCitera

konserveringsläge

ses om 200 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var hälsad jordling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag glömde att ställa en fråga jag hade i inlägget...
Ungefär hur stora krav kändes det som att det ställdes?
Räckte det om de trodde att man hade potential eller gick de rakt av på färdighet?


   
SvaraCitera

Endel teatergymnasier har inte inträdesprov!

Jag funderar också att säka teater! Lycka till!!! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Hejsan! 🙂

Jag fick under mitt inträdesprov vara med på en teaterlektion med några årskurs 2 elever. Detta var nog för att jag var den enda som inte hade gjort det och det var en snabb alternativ lösning till det riktiga provet.

På lektionen fick jag göra massa övningar med övriga i klassen och sedan prata med teaterläraren. Det gick jättebra och det är absolut inget att vara orolig över! 🙂

Ett litet tips är att tänka att dom inte söker proffs, du behöver inte vara orolig, du är där för att lära dig och inte hade du kunnat allt redan så hade utbildningen varit onödig, eller hur? 😉


   
SvaraCitera