Aviseringar
Rensa alla

Esteter?


psson:

För att de ofta samlas i stora grupper och är väldigt högljudda. För att de tror att de har någon framtid som konstnär/musiker, har riktigt kass humor och röker alldeles för ofta.

Det beror la på vart man bor skulle jag tro, i min skola, jag går tvåan estet musik nu, är det knappast så som du beskriver det. i vår skola är det vi som har humor alls, vi är visserligen högljudda men inte så många röker, och dem som röker i klassen är dem aldelles för alternativa i princip, som ingen gillar, för dem luktar.

Klorofyl:

För att dom är avundsjuka på deras kreativa förmåga.

Eller för att många av dom bara är lata idioter som typ går estet för att slappa och inte alls kan sjunga måla eller spela något instrument.

Det är därför det finns intagningsprov -.-
men inkompetenta skolor kanske inte har detta.


   
SvaraCitera

SkaterDude:

Varför ogillar så många esteter?

Jag skulle vilja slänga ur mig lite fördomar. Estetare är ofta ganska konstiga, många är introverta och går runt med näsan i boken för att slippa prata med andra människor. Sen finns det de som är extremt extroverta och i själva verket jättetrevliga, men som ändå på något vis är konstiga. Alla med någon typ av konstnärlig förmåga är efterblivna på något plan [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag tycker att de är ganska söta. I en annan tid och i en värld långt långt borta hade jag själv kunnat vara en såkallad estet. Men oavsett om man har en utpräglad stil eller om man inte har det, kan man räkna med att vissa kommer att gilla den och andra inte. Jag tror därmed inte riktigt på att esteter skulle vara mindre omtyckta än andra. [wink]


   
SvaraCitera

Dom har fula kläder, fult tovigt hår, fula tygpåsar och tror att dom är såå coola med alla festival band runt handleden. Dom röker HELA tiden, samlas i grupper och är högljudda, tror dom är såå smarta och kulturella samt alternativa, dom är FUCKING KNOW-IT-ALL'S. Dom är allmänt irriterande och JAG HATAR DOM.


   
SvaraCitera

They don't


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

För att människor tror att vi är på ett speciellt sätt, bara för att vi har valt en viss gymnasieinriktning.... [tired] Kul att bli dömd utifrån sitt intresse [no-no]

Det är ju inte direkt så att folk generaliserar samhällare, byggare, naturvetare och nästan alla gymnasieinriktningar. Sluta upp med att gnälla och generalisera tillbaks istället.


   
SvaraCitera

det är en sån grej som alla på internet gör, men ingen i verkligheten. lite som att lyssna på radiohead, alltså.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Eller för att många av dom bara är lata idioter som typ går estet för att slappa och inte alls kan sjunga måla eller spela något instrument.

Det är omöjligt att komma in på estet om man inte är bra på sin inriktning, då det finns intagningsprov. Alla i min klass (konstinriktning) är i alla fall bättre på att måla än genomsnittet.

internet:

det är en sån grej som alla på internet gör, men ingen i verkligheten. lite som att lyssna på radiohead, alltså.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Det är ju inte direkt så att folk generaliserar samhällare, byggare, naturvetare och nästan alla gymnasieinriktningar. Sluta upp med att gnälla och generalisera tillbaks istället.

Äh - vad fan vinner man på det? Generalisering & fördomar är skit, beter mig som jag vill att andra ska bete sig mot mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Äh - vad fan vinner man på det? Generalisering & fördomar är skit, beter mig som jag vill att andra ska bete sig mot mig.

Jag anser att jag har rätt att dra generaliserande skämt om vilka grupper som helst, något jag anser att andra också har rätt till. Generaliseringar och fördomar är SKOJ, inte skit.


   
SvaraCitera

TwiZtah:

Det är därför det finns intagningsprov

Haha, vi hade inga intagningsprov (bild&form alltså, musikarna på samma skola hade det av någon konstig anledning). Trots det är typ alla i min klass riktigt duktiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Det är omöjligt att komma in på estet om man inte är bra på sin inriktning, då det finns intagningsprov. Alla i min klass (konstinriktning) är i alla fall bättre på att måla än genomsnittet.

Beror på hur många som söker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Det är omöjligt att komma in på estet om man inte är bra på sin inriktning, då det finns intagningsprov.

Inget lagstadgat, bara vad skolan i fråga har för urvalsprocess.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Inget lagstadgat, bara vad skolan i fråga har för urvalsprocess.

Fail på de skolor som inte har det. Jag har då inte hört talas om någon skola som inte har intagningsprov för estetprogrammet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste igenom tråden med fördomar nu och insåg att jag kanske är en byggare i alla fall: Jag är tyst, korkad, aggressiv och blir stojig på fyllan.


   
SvaraCitera