Aviseringar
Rensa alla

Etikettregler gällande bruk av kniv.


Ämnesstartare

Nintendos BFF:

känns jätteudda att det skulle heta så

Det har fått sitt namn efter sin likhet med det kvinnliga könsorganet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad jag vill mörda människor som inte fattar att man ej räcker fram den vassa delen av något mot någon. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Fyfan vad jag vill mörda människor som inte fattar att man ej räcker fram den vassa delen av något mot någon.

Tandpetare är ett exempel på när det går bra, på grund av att de har två vassa delar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tandpetare är ett exempel på när det går bra, på grund av att de har två vassa delar.

Tandpetare räcker man över på tvären. [no-no]


   
SvaraCitera
höna

knivn i höger hand när man äter[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Tandpetare räcker man över på tvären.

om man har väldigt breda fingrar kan detta vara svårt, man bör istället vidta försiktighet vid överlämnandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

knivn i höger hand när man äter

Detta kan vara svårt om man endast har en brukbar vänsterhand.


   
SvaraCitera
höna

Dan_the_ironman:

Detta kan vara svårt om man endast har en brukbar vänsterhand.

7. om man har 2 brukbara händer skall kviven hållas i höger hand, om du endast har 1 vänsterhand, är det godkänt att ha kniven i den handen, eller inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Detta kan vara svårt om man endast har en brukbar vänsterhand.

Den lilla träning av fingerfärdigheten som krävs för ett lyckat tväröverräckande av tandpetare väger lätt mot de eventuella konsekvenserna. Skador på både person och egendom m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

7. om man har 2 brukbara händer skall kviven hållas i höger hand, om du endast har 1 vänsterhand, är det godkänt att ha kniven i den handen, eller inte alls.

Denna regel hör hemma under bespisningsetiketter, en tråd jag kommer skapa nästan gång någon äter med öppen mun.

varför då:

Skador på både person och egendom m.m

Den kraft som krävs för att åstadkomma skada är långt högre än den kraft man använder vid ett försiktigt överlämnande, därför anser jag att det är en bedömning var enskild individ får göra från fall till fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Den kraft som krävs för att åstadkomma skada är långt högre än den kraft man använder vid ett försiktigt överlämnande, därför anser jag att det är en bedömning var enskild individ får göra från fall till fall.

Varför då? Det lämnar endast utrymme för misstag, bättre då med tydliga förhållningsregler så att individen slipper bli förvirrad eller t.o.m drabbas av panik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Det lämnar endast utrymme för misstag, bättre då med tydliga förhållningsregler så att individen slipper bli förvirrad eller t.o.m drabbas av panik.

Jag tror du blandar ihop individer med pandor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tror du blandar ihop individer med pandor.

Jag tror att du gillar när människor DÖR!!11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Sant, det värsta är att jag nästan är såhär petig irl [blush] Det värsta är dock när folk typ ska gräva fram något med kniven så att den blir helt förstörd, jag ser verkligen efter mina knivar, så blir sjukt upprörd när folk gör det.

För mig beror det på vilken kniv det är. Har en kniv som typ är helt förstörd redan och då känner jag att det är okej om folk är lite oaktsamma med den, däremot så har jag en som jag köpte för att ha en riktigt bra och fin kniv och då skär det i mig när någon misshandlar den.


   
SvaraCitera
höna

Dan_the_ironman:

Denna regel hör hemma under bespisningsetiketter, en tråd jag kommer skapa nästan gång någon äter med öppen mun.

vafan. ok får hålla mig framme då ist


   
SvaraCitera