Aviseringar
Rensa alla

Etnisk härkomst, viktig vid val av relationer/kompisar?


Ämnesstartare

Precis som rubriken lyder är min fråga, spelar den etniska härkomsten någon roll när du väljer vänner eller vid äktenskap? Med tanke på att vissa i ens omgivning anser att det är ''fel'' (nu menar jag inte att jag är en sådan person men bara som exempel), skulle du kunna tänka dig komma hem med en Afrikans tjej/kille och säga: ''Hej de här är.. och vi är tillsammans'' skulle din släkt anse att de är okej? [rolleyes]

Finns det till och med begränsningar, var går gränsen.. väljer du själv? med tanke på att vissa personer antyder att de är oacceptabelt att komma hem med en Svensk om du är muslim (bara vissa, inte alla) Och samma om du är Svensk, skulle du kunna berätta för dina föräldrar? Eller känner du själv att ''Nej han/hon vägrar jag ens försöka få intresse för'' [confused]

Är utseende viktigt? skulle din drömprins/prinsessa se ut på ett visst sätt? Skandinavisk, Nordeuropeisk, Latinamerikansk, Afrikansk, asiat.. [ops]

ÄNDRAT 2010-04-18 03:13


   
Citera
Ämnesstartare

Inte som att det är det är de viktigaste när de gäller vänner osv men trivs bäst med svenskar så de är oftast (NÄSTAN alltid) de ja umgås med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör inte 'val'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Jag gör inte 'val'.

Politiskt korrekt!

Jag vill tro att jag inte gör val, men jag umgås mest med "svenskar".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar inte så stor roll men hittills känner jag mest gemenskap med folk som upplevt andra kulturer än den svenska... Folk som har förståelse för utländks kultur.
Svenskar (dom som automatisk blir kallade Svenskar pga utseende, man vet dock aldrig vilket ursprung alla har osv.) umgås jag också med men... Tål nog inte alla fördomar dom har om invandrare...
Även om dom inte beter sig rasitisk så förekommer det små skämt som handlar om invandrare och trots att jag tycker att man kan skämta om allt så tycker jag det är lite lågt att dra skämten/kommentarerna när jag är i närheten och när jag tidigare aldrig funnit det dom sagt som roligt.
Shit, sådant irriterar mig.

När det kommer till utseendet på min pojkvän blir det automatisk mer krav och jag har ingen aning varför ;s men... Kan inte bestämma mig riktigt.
Tycker många olika utseenden & färger är tilltalande, känns som att en av mina sidor vill ha en ljus kille medan den andra sidan vill ha en lite mörkare (inte jättemörk/mörk) kille... Oroar mig för sådana tankar och krav.

Åh, jag vet inte.
Det spelar inte så stor roll, hoppas jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Politiskt korrekt!

Varför skriver du så till mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Fast invandrare är ju korkade.

Du generalliserar, akta dig för det[no-no]

Dekadent:

Så mycket inavel att en stor del är efterblivna.

Säg inte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Varför skriver du så till mig?

För att det svaret kändes väldigt pk. Även om kommentaren från min sida var lite halvironisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Säg inte så

Morsan sa det idag, anledningen till att det är en större del muslimer osv som man inte riktigt kan "fånga upp" utan som blir kriminella osv är för att de är efterblivna och helt enkelt inte förstår, det är vanligt att kusiner gifter sig med kusiner osv osv. Rätt intressant faktiskt. Dock gäller detta såklart inte alla eller ens nära alla. 😛

Morsan jobbar på soc btw.

EDIT: och så röstar hon på vänsterpartiet. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

pk

vae d?

Dekadent:

Morsan jobbar på soc btw.

k
hon har rätt
men dyslexi verkar ändå förekomma oftare i europa, fast ksk för man uppmärksammar det här och inte där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

vae d?

Politiskt korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Politiskt korrekt.

juste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

men dyslexi verkar ändå förekomma oftare i europa, fast ksk för man uppmärksammar det här och inte där.

Tror personligen att det är det som leder till att invandrare är överrepresentera inom brott, en större del av dem är hämningslösa/vettlösa men de blir ju också de "tuffa/coola". Vi människor är ju flockdjur vilket leder till att de vanliga snubbarna som råkar vara "nysvenskar" hänger på det beteendet. Men det är bara en teori.

Alltså inget handlar ju om etnicitet i grund och botten, "svenskar" som bor i invandrartäta områden blir ju likadana liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ber om ursäkt för att jag råkade klicka ett för mycket 'v' hur ändrar man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Tror personligen att det är det som leder till att invandrare är överrepresentera inom brott

Kan vara men mycket handlar om okunskap tror jag... Lätt att falla för grupptrycket när man inte vet så mycket om disciplin & sånt. Lite som nazisterna under andra världskriget; alla var ju inte födda med någon mentalstörning bara för att dom massmördade judar.

Dekadent:

det är vanligt att kusiner gifter sig med kusiner osv osv.

Är det så i många delar av Afrika också? Händer ju väldigt mycket där

Dekadent:

Alltså inget handlar ju om etnicitet i grund och botten, "svenskar" som bor i invandrartäta områden blir ju likadana liksom.

Sant, men tror att mycket påverkar.
Känner att inavel kan vara någon anledning ti att en del invandrare beter sig efterblivet osv. och att alkohol/narkotika/droger påverkar den mentala och/eller ohälsan hos en del svenskar.


   
SvaraCitera