Aviseringar
Rensa alla

Ett av mina största misstag,hur hantera?


Ämnesstartare

Dom flesta på um som följer mina senaste trådar om en vän kommer förstå detta hyffsat,men en kort sammanfattning om mitt problem för er som inte vart/är intresserade:

Jag har varit varet vän med en person över nätet i över 1,5 år,55 mil ifrån,detta har gått jättebra och vart till 95% positivt fram tills för ett par månader sen.Jag började högskolan och flyttade närmare och klart jag vill träffa en person som jag tycker fruktansvärt mycke om som vän.Personen påstår att den vill träffa mig med men kan inte än för den inte är "redo".(men andra från nätet går att träffa?)Detta tar såklart sjukt mycke på min självkänsla och gör så jag får grymmt mycke mindervärdeskänslor och ångest.Jag säger till exakt vad han borde göra om han vill ha kvar mig som vän för jag känner mig så grymt oomtyckt och oälskad när han inte kan träffa mig som är hans vän.

Jag bad honom för snart en vecka sen att fundera på vad jag betyder och om han ens bryr sig överhuvudtaget för om han verkligen gör d så måste jag höra d nu,jag har varnat flera gånger innan för jag kännt så många gånger att jag kanske inte klarar av att bara vara vän irl.Personen lovade att göra detta i söndags,fundera så vi kunde prata d,men d löftet bröts och jag har mest bråkat om d sen dess och han säger att han SKA göra d,men har man lovat och vet att d är väldigt viktigt både för mig att höra och för vänskapsrelationen om den ska fortsätta så borde man ju säga d så snabbt som möjligt,eller?

Igår kände jag bara att d räckte,jag ska inte behöva tjata på nån som lovat att berätta vad jag betyder etc etc,sätter man vänskapen högt så borde man säga d ändå.Har känt massvis gånger att jag inte orkar må dåligt över en person som sårar mig medvetet,han vet mycke väl att jag blir ledsen och får ångest av d men får ändå inte tummen ur röven.Igår så va d sista gången,jag har varnat massa gånger att jag behöver veta för d känns inte som om vi kan vara vänner mer,han ignorerade mig när jag ville säga hejdå,lixom sista gången,var inte vänskapen mer värd än så att man ska ignorera och såra mer den sista gången man pratar?

The main problem: Ångrar mig redan att jag gjorde dedär men jag vet att jag kommer känna likadant snart igen,får grymmt mycke ångest över att d är över för jag tycker personen är så fin och jag tycker om att ha den så mycke. Hur ska jag hantera ångesten och de faktum att jag vill ha tillbaka d igen även jag mår väldigt dåligt av d?Kommer ihåg dom gångerna jag tyckte om att stanna uppe på natten och prata och ha roligt,men d har knappt vart nån rolig stund den senaste månaden för jag känner mig så mindervärdig och ovärd,att d inte betyder nånting.

Lång tråd =/


   
Citera
Ämnesstartare

Oj jävlar *känner igen mig lite kanske*

Tözen:

Jag säger till exakt vad han borde göra om han vill ha kvar mig som vän för jag känner mig så grymt oomtyckt och oälskad när han inte kan träffa mig som är hans vän.

Tyvärr låter det där bara jobbigt, man vill inte bli styrd så av någon..

Tözen:

Har känt massvis gånger att jag inte orkar må dåligt över en person som sårar mig medvetet

Han kanske är blyg eller på något sätt har något han skäms över och vill dölja? Han kan mycket väl vilja lika mycket som dig, men mår man dåligt på något sätt är det inte så enkelt.

Tözen:

han vet mycke väl att jag blir ledsen och får ångest av d men får ändå inte tummen ur röven.

Han kanske helt enkelt inte har något att säga? "Ingenting har ändrats", skulle det vara bättre?

Tözen:

Igår så va d sista gången,jag har varnat massa gånger att jag behöver veta för d känns inte som om vi kan vara vänner mer,han ignorerade mig när jag ville säga hejdå,lixom sista gången

Han kanske inte uppfattade det som någon sista gång? Han kanske inte ville sluta, varför skulle han då ta avsked?

Tözen:

Hur ska jag hantera ångesten och de faktum att jag vill ha tillbaka d igen även jag mår väldigt dåligt av d?

Vem vet, lol xD Bli känslokall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Tyvärr låter det där bara jobbigt, man vill inte bli styrd så av någon..

nej,men vill han ha kvar mig som vän så är d inte en sån bra idé att få mig att känna mig mer mindervärdig genom att inte hålla vad han lovade,man lovar av en anledning,för man ska hålla d.

Grön och Vit:

Han kanske är blyg eller på något sätt har något han skäms över och vill dölja?

vi har känt varandra så länge,vi kan prata om allt och han skämms inteför att han skulle tycka om mig eller nåt sånt för han har sagt att han aldrig vill ha mig på nåt annat sätt än vän.

Grön och Vit:

Han kanske helt enkelt inte har något att säga? "Ingenting har ändrats", skulle det vara bättre?

va?

Grön och Vit:

Han kanske inte uppfattade det som någon sista gång?

jag va ganska tydlig med att d är försent nu och jag inte kan vara hans vän mer.

Grön och Vit:

Han kanske inte ville sluta, varför skulle han då ta avsked?

han säger att han inte vill sluta,jag vill inte d heller egenterligen,jag gör d varesig han sägerhejdå eller inte bara att jag alltid får sjukt mycke ångest om jag inte får säga hejdå,särskillt när d är en sån viktig sak och jag vill att han ska förstå att d är jag som gör fel och d inte är nåt fel på han,jag kommer sakna honom ändå.

Grön och Vit:

Vem vet, lol xD Bli känslokall.

lättare sagt än gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

nej,men vill han ha kvar mig som vän så är d inte en sån bra idé att få mig att känna mig mer mindervärdig genom att inte hålla vad han lovade,man lovar av en anledning,för man ska hålla d.

Visst kan jag hålla med om det sista, man ska alltid hålla vad man lovar.. Men antingen är det så att han inte kan eller att han inte vill? Så länge någon inte säger ja till att träffa dig så är dessa anledningar väldigt troliga. Om han inte vill berätta varför han inte vill ännu(?) blir det såklart jobbigt eftersom du undrar, men han har säkert en anledning?

Tözen:

vi har känt varandra så länge,vi kan prata om allt och han skämms inteför att han skulle tycka om mig eller nåt sånt för han har sagt att han aldrig vill ha mig på nåt annat sätt än vän.

Man kan tro det ofta, men är det inte så att du kanske har något du aldrig skulle berätta för honom? Hans eventuella problem kanske gör att han inte vill träffa ändå ganska främmande människor från nätet?

Tözen:

va?

Ja, ifall han inte vet.. Skulle du må bättre av att han svarar: "Jag säger som jag sa innan du frågade, jag är inte redo för det", då får du ju ditt nej.. Mår du bättre av det?

Tözen:

jag va ganska tydlig med att d är försent nu och jag inte kan vara hans vän mer.

Mm, fast om någon jag brukar prata med skriver så kan jag ändå oftast anta att det inte behöver bli så, man kan lätt säga saker som man inte menar. Alla kommer tillbaka, alltid! (eller nästan alla.)

Han tror säkert att ni kommer prata igen [bigsmile]

Tözen:

lättare sagt än gjort

Japp! Så ere.. [sad] Att må dåligt över sånt är snarare naturligt, det vore mer märkligt att inte tycka det vore tråkigt att förlora kontakten med någon man gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit med om samma sak i princip. Personen kunde träffa andra från nätet, men inte mig. Hon sa att det var henne det var fel på och inte mig och att det kändes "ytligt" att träffas trots att vi hade kommit varandra så nära. Till slut orkade jag inte längre utan bröt kontakten och sedan dess har jag inte pratat med henne.

Tycker du gjorde rätt. Inte värt att förspilla tiden på någon sådan.


   
SvaraCitera
Tyrael

Tözen:

Personen påstår att den vill träffa mig med men kan inte än för den inte är "redo".(men andra från nätet går att träffa?)Detta tar såklart sjukt mycke på min självkänsla och gör så jag får grymmt mycke mindervärdeskänslor och ångest.

du verkar som en svår person att ha att göra med, vill personen inte träffa dig så vill den inte, varför ta åt sig så mycket? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske helt enkelt inte var redo att träffa jusst dig? Det kan ju hända att han kanske är rädd för att du ska tycka illa om honom och att han vill behålla dig som vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

men är det inte så att du kanske har något du aldrig skulle berätta för honom?

Nej,skulle kunna berätta allt.och d lär inte va nåt han skäms över för där redan klargjort att han aldrig kan tycka om mig och d faktum att han har flickvän och illar nån mer gör så man inte ens kan överväga att d är nåt sånt.

Grön och Vit:

han inte vill träffa ändå ganska främmande människor från nätet?

skrev att han träffat andra från nätet han knappt känner och kan gå på um träffar med folk han knappt känner,så d är ingen anledning.

Grön och Vit:

man kan lätt säga saker som man inte menar. Alla kommer tillbaka, alltid! (eller nästan alla.)

Han tror säkert att ni kommer prata igen

Ja,tror med han tar för givet att jag kommer tillbaka som jag brukar,jag ångrar d jag sa nu för jag känner lite annorlunda idag,men jag vet att jag kommer känna exakt samma igen om ett par dar.d är inga timma hot längre,d va på allvar,d gör jävligt ont,men d är nog bäst.

Grön och Vit:

inte tycka det vore tråkigt att förlora kontakten med någon man gillar.

ja,kommer sakna honom otroligt mycke,men om d verkar som om man sårar en vän medvetet och inte bryr sig om d eller vad man lovar så kanske d inte är värt att må dåligt över.

The Road Behind:

och inte mig och att det kändes "ytligt" att träffas

varför? :S:S

The Road Behind:

Till slut orkade jag inte längre utan bröt kontakten och sedan dess har jag inte pratat med henne.

va d inte jobbigt?

The Road Behind:

Tycker du gjorde rätt. Inte värt att förspilla tiden på någon sådan.

möjligt,mår kasst över detta,men jag vet hur mycke bra d har varit oxå och jag saknar d sjukt mycke,kommer göra ont att inte prata igen och d sårade att han ignorera när jag ville säga hejdå ordenterligt och på riktigt och förklara.

Tyrael:

vill personen inte träffa dig så vill den inte, varför ta åt sig så mycket?

Personen vill inte att jag ska flytta hem igen för han vill vara vän med mig irl,men kan inte träffa mig,han vill men han gör d bara inte utan kan träffa andra.

Harpyja:

Han kanske helt enkelt inte var redo att träffa jusst dig?

han säger ju att han vill ha mig som vän irl,då är d faktiskt ett måste att ha träffats,vi skulle gått på bio för över en månad sen men jag skulle hem då och då bestämde vi att vi troligen skulle ses på um träfen i lördags,men d ändra sig redigt.för en månad sen sa han att han skulle se till att vara redo.

Harpyja:

Det kan ju hända att han kanske är rädd för att du ska tycka illa om honom och att han vill behålla dig som vän.

fortsätter d såhär över bara nätet så kommer vi inte kunna vara vänner mer,d har jag sagt,d är bara struligt när nån vill träffas jättemycke och den andre nekar den helatiden,d sårar.om andra randoms går borde jag med gå.Jag har sagt att jag inte har nåra som helst krav eller förväntningar överhuvudtaget och jag är beredd att försöka tills d funkar irl för jag känner honom såhär,d är han som har höga krav.


   
SvaraCitera

Han låter faktiskt inte som en bra grabb. Jag tror att det är ett vettigt beslut från din sida att avsluta det här för att du ska verkligen inte behöva känna dig kontrollerad eller nedvärderad av någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

är bara struligt när nån vill träffas jättemycke och den andre nekar den helatiden,d sårar.

Hehe, känner igen. Har hänt, har hänt så att säga [party]

Tözen:

men om d verkar som om man sårar en vän medvetet och inte bryr sig om d eller vad man lovar så kanske d inte är värt att må dåligt över.

Det beror för mig lite på om hur viktig han/hon är också.. Det finns exempel på personer både irl och på nätet jag skulle sakna mycket om dom försvann plötsligt. Det skulle vara hemskt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Han låter faktiskt inte som en bra grabb

Hans version av detta låter säkert annorlunda för han känner inte som jag och jag vet inte vad han känner,men jag har sagt hur viktigt d va för mig och oss att han skulle hålla vad han lova innan d blev försent.Redan en månad sen jag började tänka på att lägga ner,inte för jag vill,jag vill vara vän med honom,men jag visste väl att d bara skulle bli sämre och sämre och vill inte sluta helt som ovänner.Jag kunde ju gått på um träffen,men jävligt elakt att tvinga nån som inte är redo att träffa en spontant så,man gör inte så mot nån man bryr sig om.Han är bra(men jag är väl ganska bakblind för jag tycker om honom,enligt andra är han inte bra,men andra är ju inte insatt i situationen som vi är),han är smart,så jag fattar inte vad problemet är.
Om man säger:detta sårar mig väldigt mycke för du lovade att hålla nåt som var väldigt viktigt för mig och för om vi ska kunna fortsätta vara vänner,då vet jag inte varför man låter bli och säger "men jag ska" som om man har all tid i världen när man sårar en människa med känslor.

uppenbar:

för att du ska verkligen inte behöva känna dig kontrollerad eller nedvärderad av någon.

jag tycker om d vi hade innan d blev såhär dåligt helatiden,jag ångrar mig och jag saknar honom redan.Men nån gång så är gränsen nådd,har bara tänjt på gränsen i en månad.Jag behöver personen och den säger att den vill vara med mig irl men inte är redo nu,va längesen vi planerade att träffas och d har inte blivit av ändå.

Väldigt mycke är mitt fel för jag har alltid haft väldigt mycke mindervärdeskänslor så när han gör småsaker som gör d värre blir jag väldigt sårad och ledsen av d.Man lovar saker för man ska hålla d,inte för man ska göra d senare,verkar inte som om vänskapen va mer värd och klart jag blev mer ledsen när han ignorera när jag ville säga hejdå och förklara allt.

låångt svar,men måste skriva av mig och ha andras vinklar. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Det beror för mig lite på om hur viktig han/hon är också..

han säger ju att jag betyder mycke så jag fattar inte varför han inte ens får dåligt samvete av detta.han säger men beter sig inte som om d är värt nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså det har gått så lång tid - låter verkligen inte som något att satsa på.
Folk har för svårt att överge saker - leder bara till mer krångel och lidande i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Folk har för svårt att överge saker - leder bara till mer krångel och lidande i längden

jag har svårt för d,har försökt förut men d stör mig alltid att jag saknar för jag vet hur skönt och bra d kan vara och har varit.Man har svårt att släppa den första personen som vet allt om en och den första man litade helt på och som fick en att må bra en gång i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sannolikt är han kanske rädd att det skulle kännas uppfuckat att träffa någon han bara pratat med över nätet, han är kanske rädd att du inte ska tycka om hans riktiga jag, eller vice versa, så då försöker han snirkelsnorka sig runt det där att han ska träffa dig.

Man vet aldrig vad som gnager folk, kan ju vara vad som helst som av någon anledning gör att han skäms. Kanske är han kär i dig och vågar inte träffas av rädsla för att eventuellt få nobben? Ge grabben lite andrum, även fast det säkert givit er relation en törn nu när ni bråkat.


   
SvaraCitera