Aviseringar
Rensa alla

Ett av mina största misstag,hur hantera?


Ämnesstartare

UnclePadda:

Sannolikt är han kanske rädd att det skulle kännas uppfuckat att träffa någon han bara pratat med över nätet,

han har träffat andra över nätet ganska nyss som han inte pratat med lika länge.

UnclePadda:

han är kanske rädd att du inte ska tycka om hans riktiga jag, eller vice versa, så då försöker han snirkelsnorka sig runt det där att han ska träffa dig.

möjligt att han är rädd för d,men mer eller mindre indirekt så tvingar han mig att bo kvar i sthlm för han säger att d knappt går att försöka om jag flyttar hem för d blir alldeles för stort avstånd då.han vill ju att jag ska bo kvar,men kan inte träffa mig,så jag förstår verkligen inte.

UnclePadda:

Kanske är han kär i dig och vågar inte träffas av rädsla för att eventuellt få nobben?

om du ser ovanstående inlägg så har han flickvän,han har känslor för nån annan och vi har redan pratat om d faktum att han aldrig kan se mig som mer än en vän,så d är jag som har fått nobben.så d svider redigt att bli nekad helatiden.han vet vad jag känner och såsett har d inte vart nåt större problem förut.

UnclePadda:

Ge grabben lite andrum, även fast det säkert givit er relation en törn nu när ni bråkat.

har bråkat ganska länge om d och jag vet att mycke är mitt fel,men långt ifrån enbart,han sårar mig sjukt mycke gång på gång,men jag vet inte vad för val jag har annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag har svårt för d,har försökt förut men d stör mig alltid att jag saknar för jag vet hur skönt och bra d kan vara och har varit

Men har ni träffats?
Hur som helst så kan du inte hålla på vela med varningar och "nej nu" hela tiden. Måste stå för det du säger och han måste inse det.
Samma sak för honom - han måste stå för det han säger.

Vad är hans ursäkter?
Hinner han inte? (Vilket i så fall är lögn.)
Vågar han inte? (Om så är fallet är det fan dags att våga nu!)
Vill han inte, men vågar inte säga till det? (Ja då är det bara att bråka vidare, vilket inte gör något bättre. Eller säga hej då.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

han sårar mig sjukt mycke gång på gång,men jag vet inte vad för val jag har annars.

Ärligt talat så har du inget val.
Du kan inte fortsätta som du gör för det gör bara saken sämre!
Han vet vad han vill och det är helt enkelt upp till honom. Hur du än agerar så kan det bara leda till försämring (vet av egen erfarenhet).
Klart det är skitsvårt att sluta höra av sig men du måste inse att det inte gör någon skillnad. Du måste släppa kontrollen och låta det vara upp till honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men har ni träffats?

nej,d som är problemet

Myksa:

Hur som helst så kan du inte hålla på vela med varningar och "nej nu" hela tiden. Måste stå för det du säger och han måste inse det.

ja,d jag säger nu med,jag har varit för klen förut och kommit tillbaka så d är väldigt lätt att ta mig för givet,jag vet att jag kommer må dåligt igen,så liten chans att jag kommer tillbaka igen hur mycke jag än vill och saknar honom.

Myksa:

Samma sak för honom - han måste stå för det han säger.

säger jag med,lovar man så lovar man.säger man att man vill så borde man.

Myksa:

Vad är hans ursäkter?

inte "redo",därför jag tycker d är sjukt att han kan vara med andra från nätet.

Myksa:

Vågar han inte? (Om så är fallet är det fan dags att våga nu!)

d är nog en möjlighet,han har ingen som helst press från mig på sig och d har jag sagt.

Myksa:

Vill han inte, men vågar inte säga till det? (Ja då är det bara att bråka vidare, vilket inte gör något bättre. Eller säga hej då.)

han säger att han vill och blir arg när jag säger att han inte vill,han stannar ju även vi bråkat om sånt i nån månad mer eller mindre och helatiden d sista,så jag vet verkligen inte vad han vill.

om han inte vill träffas nu,fine,men då ska han ialf visa att han bryr sig och att d betyder nåt,att d är värt att vänta och bli sårad för d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du måste släppa kontrollen och låta det vara upp till honom.

så jag ska tycka d är okej att bli sårad gång på gång och vänta ut onom och tycka d är okej att inte hålla vad man lovar? :S d är inte okej att göra så att nån som betyder nåt bara känner sig mindervärdig och värdelös.


   
SvaraCitera

Varför är han inte redo att träffa dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag vet att jag kommer må dåligt igen

Men frågan är vilket som är bäst. Att må rejält dåligt ett kort tag eller dra ut det på några månader till...?

Tözen:

Myksa: Vad är hans ursäkter?
inte "redo",därför jag tycker d är sjukt att han kan vara med andra från nätet.

Det där låter som bullshit. [n]
Okej om han hade varit någon konstig enstöring någonstans med extrema besvär med människor men han har ju flickvän! Så svårt kan det inte vara att träffa någon man pratat på nätet med. Hur trevligt och bra ni än hade det.

Tözen:

han säger att han vill och blir arg när jag säger att han inte vill

Du får väl säga åt honom att säga tid och plats och att det är sista chansen.
Eller ett ultimatum - "jag väntar där och då, dyk upp eller skit i det".
Det där är däremot ganska chansartade taktiker med relativt dåligt utfall...

Tözen:

så jag ska tycka d är okej att bli sårad gång på gång och vänta ut onom och tycka d är okej att inte hålla vad man lovar? :S d är inte okej att göra så att nån som betyder nåt bara känner sig mindervärdig och värdelös.

Nej jag menar att du får säga hej då och helt enkelt vänta på honom att höra av sig.
Du kan inte fortsätta att tjata och fråga eftersom du blir så sårad varje gång han säger nej av någon anledning.

Du är i rejäl underposition och bara springer runt efter hans pipa. Du behöver sluta lyssna och sätta dig över allt det där.
Inget du gör kan påverka något - inte direkt positivt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

indirekt så tvingar han mig att bo kvar i sthlm

Det är i och för sig dåligt av honom, om han vet att du egentligen kanske inte är så pepp på den stan.

Tözen:

om du ser ovanstående inlägg så har han flickvän,han har känslor för nån annan och vi har redan pratat om d faktum att han aldrig kan se mig som mer än en vän

Det gör hans beteende något underligare, får man säga.

Tözen:

men jag vet inte vad för val jag har annars.

Tyvärr måste du kanske släppa en god vän, om han nu inte känner sig redo att träffa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

varför? :S:S

Vet faktiskt inte.

Tözen:

va d inte jobbigt?

Jo, just när jag gjorde det så var det ju jobbigt, men nu har jag kommit över henne.

Tözen:

möjligt,mår kasst över detta,men jag vet hur mycke bra d har varit oxå och jag saknar d sjukt mycke,kommer göra ont att inte prata igen och d sårade att han ignorera när jag ville säga hejdå ordenterligt och på riktigt och förklara.

Mjo. Men jag tror att du hade blivit ännu mer sårad om du hade fortsatt ha kontakt med honom. Bättre att lägga sin energi på sådana som faktiskt respekterar en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jobbigt det verkar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Varför är han inte redo att träffa dig?

dom få gångerna jag fått nåt vettigt svar på d så är han rädd att d inte ska funka irl,men,md blir ju bara sämre och sämre när d fortsätter såhär och jag bara blir nekad och känner mig ännu mer värdelös.

Myksa:

Hur trevligt och bra ni än hade det.

jag saknar d =/

Myksa:

Det där är däremot ganska chansartade taktiker med relativt dåligt utfall...

skulle inte kunna göra så mot honom,elakt att tvinga så och om han inte skulle dyka upp så blir jag ännu mer sårad,en vän tvingar inte så,även jag har väldigt stor lust att göra d.

Myksa:

Du får väl säga åt honom att säga tid och plats och att det är sista chansen.
Eller ett ultimatum - "jag väntar där och då, dyk upp eller skit i det".

Myksa:

Nej jag menar att du får säga hej då och helt enkelt vänta på honom att höra av sig.

Just d som är,jag tror inte att han skulle höra av sig för han ändå tar för givet att jag kommer tillbaka igen ändå.

UnclePadda:

Det är i och för sig dåligt av honom

ja,men enligt honom är d inte tvång,jag tycker d är indirekt tvång att säga att om jag flyttar hem så kommer d inte funka med avståndet och knappt så han är villig att försöka ens.

UnclePadda:

Det gör hans beteende något underligare, får man säga.

ja,d tycker jag med,han kan inte få nåra känslor för mig så jag fattar inte varför inte,har sagt att jag inte kan vara vän såhär längre.


   
SvaraCitera

Tözen:

Personen påstår att den vill träffa mig med men kan inte än för den inte är "redo".

Killen kanske helt enkelt är kär i dig?

Att träffa andra människor från internet är en helt annan sak, det är så fort det blir känslor inblandat som en del drar sig tillbaka och hellre gömmer sig. Bättre fly än illa fäkta, typ.

Jag vet exakt hur det där fungerar, jag var en mästare på att dölja och undvika känslor.

Tözen:

känner mig ännu mer värdelös.

Det är förmodligen tvärtom. Han är nog rädd att han ska bli förälskad i dig och att du inte besvarar hans känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Killen kanske helt enkelt är kär i dig?

Nej,jag har skrivit ovan att personen har flickvän och känslor för en annan som jag tillochmed vet vem d är och han klargjorde brutalt för ett par månader sen att han aldrig kan få sånna känslor för mig,så med 459 % säkerhet så är han inte kär i mig.


   
SvaraCitera

Tözen:

så med 459 % säkerhet så är han inte kär i mig.

Kanske inte än, men han är rädd för att bli kär i dig kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Kanske inte än, men han är rädd för att bli kär i dig kanske?

jag är väldigt säker på att d inte är nåt sånt,han har känslor för andra och har som sagt sagt att han aldrig kan få nåra känslor för mig.så d är inte nåt sånt.ingen människa förstår sig på killar.


   
SvaraCitera