Aviseringar
Rensa alla

Ett förslag att ta med när man registerar sig på ungdomar.se


Ämnesstartare

Om man vill bli accepterad på forumet så måste man skriva, formulera och strukturera sin text ordentligt.
Skriver man slarvigt och som man vore en idiot så kommer man att bli behandlad som en, det har jag fått uppleva.
Eller i alla fall att det uppskattas att kontrollera sina inlägg och försöka strukturera sin text så gott man kan för att skapa en trivsam miljö för läsarna i forumet.

Min första användare här för fem år sen blev mobbad så jag avregistrerade mig för att folk var så sjukt elaka mot mig.
För fem år sedan hade jag enorma problem med min dyslexi, idag har jag tränat upp min stavning, formulering och strukturering av text.
Den är fortfarande totalt kass, men den är respektabel med tanke på mina svårigheter.

För att skapa en diskussion, är ungdomar idag helt inkompetenta när det gäller att skriva och formulera sig?
Eller handlar det bara om ignorans att inte bry sig om hur folk uppfattar en på internet?

Med denna tråd så vill jag försöka skapa en bättre miljö för alla användare, orkar inte se flera trådar om att folk är elaka mot dem.

För man kommer aldrig kunna säga till folk att be andra fixa sin stavning. För det är helt fel sätt att angripa det.

// Thundercracker


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

åå självkontroll det är spännande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera

Skit samma hur folk skriver så länge dom får fram det dom vill få fram....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Skit samma hur folk skriver så länge dom får fram det dom vill få fram.


   
SvaraCitera

de kommer alltid va så UM är inte snällt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Skit samma hur folk skriver så länge dom får fram det dom vill få fram....

Tycker jag också, men för att få ett slut på all mobbing mellan användare och få en trevligare atmosfär.

Antar att det är som att försöka plocka ner stjärnor, men så länge någon försöker. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Skit samma hur folk skriver så länge dom får fram det dom vill få fram....

Särskrivning.Image


   
SvaraCitera

Jag stavar nog aldrig helt rätt och särskriver nästintill i varje inlägg. Ingen som någonsin som påpekat det för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utmärkt förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

um går ut på att vara taskig. har hört att det är coolt att vara taskig på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är knappast kvantfysik att skriva som folk. Möjligtvis borde man kunna få en särskild "dyslektiker"-symbol brevid sitt namn om man kontaktar administrationen och skickar dem ett intyg på att man faktiskt är dyslektiker, ungefär som papperslappen som ger dig rätt att stå på handikapparkeringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast i vissa trådar är det sjukt svårt att förstå vad skaparen försöker få fram.
Gillar KID_IS_BACK´s förslag [y]


   
SvaraCitera