Aviseringar
Rensa alla

Ett hjärtvärmande meddelande till Saab


Ämnesstartare


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han vågade ju inte ens ta i när han "skrek"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konkursen berodde väl på att inte folk fattade hur bra SAAB var utan köpte massa andra skitbilar istället. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nissan & Audi ftw! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nissan & Audi ftw! [bigsmile]

Nissan är skitbil [n] men Audi är kvalitetsbil. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Nissan är skitbil

Verkligen inte.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Verkligen inte.. [zzz]

Källa? Jag har SBP som bevis på att den ligger jävligt risigt till. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Källa?

Min farbrors bil rullar.. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Min farbrors bil rullar.. [confused]

[bigsmile] Att den rullar behöver ju inte innebära att det är en bra bil. Vad jag syftade på när det gäller SBP var väl främst rosten. Brorsan har haft en Nissan av okänd modell och den rostade under tiden vid tog en lunchpizza. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Brorsan har haft en Nissan av okänd modell och den rostade under tiden vid tog en lunchpizza.

Man kanske måste upp i de dyrare klasserna för att den skall hålla då.. Syftade främst på Nissans sportmodeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Man kanske måste upp i de dyrare klasserna för att den skall hålla då.. Syftade främst på Nissans sportmodeller.

Nissan bygger väldigt många snygga modeller och i synnerhet sportmodeller. De funkar säkert superbra ute på varma och torra sommarvägar men betydligt sämre på snöiga, halkiga och saltade svenska vintervägar.

Får ibland en känsla av att många bilar inte ens är byggda för att fixa vårt nordiska tuffa vinterklimat. Å andra sidan, hur många av all världens producerade bilar är tvungna att rulla på snöiga saltade vintervägar? Troligen mycket mindre än 1 promille.

Men dom är snygga där dom står sprillans nya i sina fina utställningshallar. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Men dom är snygga där dom står sprillans nya i sina fina utställningshallar. [love]

Nissan GT-R, förra årets modell rullar alldeles utmärkt på vägunderlaget i dagsläget, (hårt packad snö med isiga inslag). [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nissan GT-R, förra årets modell rullar alldeles utmärkt på vägunderlaget i dagsläget, (hårt packad snö med isiga inslag). [smile]

Jo, självklart rullar dom på våra vintervägar. Det är inte det som är problemet. Utan problemet är vår höga luftfuktighet i kombination med vägsalt och sandade vägar. Eller för att uttrycka det på ett annat sätt - det är inte NISSAN som bil det är fel på utan på vårt nordiska klimat. Bilen kanske aldrig skulle importeras till Norden. Samma sak gäller givetvis många olika bilar från Asien. Och från södra Europa med för den delen. Det är inte en slump att bl a SAAB och Volvo fixar våra vintervägar väldigt bra.


   
SvaraCitera