Aviseringar
Rensa alla

Ett klick för skogen


Ämnesstartare

Rädda den svenska gammelskogen med ett klick om dagen.
http://naturarvet.se/

Känner ni till denna organisation, Naturarvet? De försöker bevara svenska gammelskogar genom att köpa de av privatägare så att de inte skövlas. Här är två skogar de har köpt in hittills: http://naturarvet.se/hem/gammelskog/bevarade-skogar/

Jag har den som startsida och har klickat på knappen varje dag i några år. Det har blivit en vana så jag tänker inte ens på det. Välj själva om ni vill delta.


   
Citera
Ämnesstartare

Si, hittade den för typ två år sedan och trycker också varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har klickat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns den kvar ens? Sverige har knappt någon natur alls längre, bara vattenkraftverk och trädplantage över hela du gamla du fria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har faktiskt klickat på den varje dag i två år nu 🙂 eller ja och sen en gång på jobbet också. Så har gjort säkert 3000 klick totalt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie: Si, hittade den för typ två år sedan och trycker också varje dag

Nice! Glad

dazed: Finns den kvar ens? Sverige har knappt någon natur alls längre, bara vattenkraftverk och trädplantage över hela du gamla du fria.

Denna organisation är en av de som försöker göra skillnad. Man kan iaf bidra med ett klick (om dagen).

Sherre: Har faktiskt klickat på den varje dag i två år nu 🙂 eller ja och sen en gång på jobbet också. Så har gjort säkert 3000 klick totalt nu.

Samma här, en hemma och en på jobbet. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klickade nu men förstår inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: klickade nu men förstår inte.

Vad förstår du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Vad förstår du inte?

hur det funkar 😛 är nog bara trött i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: hur det funkar 😛 är nog bara trött i huvudet

En sponsor ger pengar till de så att de länkar sidan efter klicket till sponsorns hemsida. För varje reklamklick får Naturarvet pengar från sponsorn som de sedan lägger till kassan för inköp av nästa skog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: En sponsor ger pengar till de så att de länkar sidan efter klicket till sponsorns hemsida.

aha nu hänger jag med! bra grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

turtle: aha nu hänger jag med! bra grej

Japp. Tumme upp Det verkar däremot vara en del kvar av insamlingen till nästa skog så klicka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Denna organisation är en av de som försöker göra skillnad. Man kan iaf bidra med ett klick (om dagen).

Jodå jag har klickat, jag bor i ett sk skogslän och är ute ganska mycket och far i obygden och det är ta mej fan sällan man ser riktig skog, för jävligt. En fråga som får alldeles för lite exponering, framför allt då svenskarna älskar naturen så mycket som dom faktiskt gör, finns väl vissa intressen som vill ha det så. Intresset ljuger inte som Marx sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har tryckt en gång
tycker om skogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh har inte sett detta innan. Ett klick om dagen ska bli! 


   
SvaraCitera