Aviseringar
Rensa alla

Ett land utan riksgränser är inte längre ett land.


Arazoid:

Nigeria, Tanzania eller Sydafrika?

Känslig för värme... Så håller mig till de svalare breddgraderna... Sydafrika hade kanske kunnat fungera dock. Vet inte, inte varit där än [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte om när det är för varmt men i övrigt hade jag inte haft något emot det ifall länderna var lika utvecklade som Sverige, har inte lust att sänka min levnadsstandard om jag inte måste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Afrika:
Pop. density 30.51/km2 (80/sq mi)

Europa:
Pop. density 70/km2 (181/sq mi)

Så du är du inte för att veta att det där inte säger något.

Arazoid:

Om hela världen ska vara öppen för alla, skulle ni tänka er att flytta till exempelvis Nigeria, Tanzania eller Sydafrika? Om inte, varför?

Nej absolut inte. Vill inte beblanda mig med Bushmen, våldtäktsmän, kanibaler och rasister. Jag skulle förmodligen inte heller gilla att bli rånad och diskriminerad för att jag är vit, vilket torde bli utgången om jag skulle bosätta mig i ett svart land. Även om PK-iter inte vill ge med sig det så befinner sig dom klart flesta rasisterna i afrika. och det är ganska simpelt egentligen, dom bor i mer primitiva och ociviliserade kulturer där etnocentrismen är starkare än i det upplysta västvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Så faktumet att kontinenten styckades upp utan respekt för tidigare indelning. Utsugning av naturresurser (vilket iofs inte har slutat) samt det extremt hastiga uttåget har bara haft en marginell påverkan på dagens situation?

​ http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.2152951/ulf-nilson-darfor-satsar-kina-​pa-att-ta-over-afrika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

har inte lust att sänka min levnadsstandard om jag inte måste.

Varför accpeterar du en massinvandring från dem länderna då? Jag tror minsann att det sänker på våran levnadsstandard när svenskar och judar flyr Malmö pga att det inte längre går att bo där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Varför accpeterar du en massinvandring från dem länderna då? Jag tror minsann att det sänker på våran levnadsstandard när svenskar och judar flyr Malmö pga att det inte längre går att bo där.

Du har förmodligen aldrig ens satt din fot i Malmö så sluta snacka skit. "Svenskar" och "judar" flyr inte alls från Malmö bara för att enstaka individer flyttar därifrån. Men visst finns det problem i Malmö, nedskärningar, övervakning, fattigdom, arbetslöshet, segregation, otrygga anställningar, osv. Tacka dig själv och övriga högern för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vill inte beblanda mig med rasister.

Varför inte? Du är ju rasist själv.


   
SvaraCitera

Arazoid:

Om hela världen ska vara öppen för alla, skulle ni tänka er att flytta till exempelvis Nigeria, Tanzania eller Sydafrika? Om inte, varför? Drar ni alla afrikaner över en kant? Vad är orsaken till att ni inte kan leva där?

man vill väl bo där det finns jobb och infrastruktur och rent vatten. Delar av Sydafrika skulle jag säkert kunna bo i men hela min familj och alla vänner bor ju här så av den anledningen vill jag ju inte flytta... jag har inget som helst mot afrikaner per se, men jag gillar ingen for man fanatism när det gäller religion. Vilket innebär att stater där religionen har stort inflytande vill jag inte bo i... vilket då inkluderar USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Varför inte? Du är ju rasist själv.

Du har läst på tok för mycket om allt flum som rödingjävel, passaro, och spartacus skrivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Du har läst på tok för mycket om allt flum som rödingjävel, passaro, och spartacus skrivit.

Hehe, nej det har jag verkligen inte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vill inte beblanda mig med Bushmen, våldtäktsmän, kanibaler och rasister.

Herregud vilken hemsk syn du har på andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haushaus:

Herregud vilken hemsk syn du har på andra människor.

Men för dig är det inget problem att beblanda dig med dessa, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Men för dig är det inget problem att beblanda dig med dessa, eller hur?

Vad har det med något att göra? Det som är vidrigt är att du ser ner på andra människor och grupperar dom efter absurda etiketter.

Du kanske skulle försöka se längre än näsan räcker och förstå att det finns orsaker som ligger bakom sådana beteenden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

Delar av Sydafrika skulle jag säkert kunna bo i

Är du vit kan du glömma Sydafrika. Boerna, den vita nybyggarbefolkningen som koloniserade området från 1600-talet och framåt lever på väldigt många håll i landet i egna bebyggelser med stängslen, på sina håll finns det även vakter om nätterna. Dessutom har sydafrika världens högsta kriminalitet i världen. Gällande våldtäkter är dom världsbäst, likaså barnvåldtäkter. även dråp och överlagda mord, tillika rån. Det finns till och med lagar i sydafrika som säger att man inte behöver stoppa mot rödljus, för att risken är för stor att man blir rånad då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haushaus:

Vad har det med något att göra? Det som är vidrigt är att du ser ner på andra människor och grupperar dom efter absurda etiketter.

Det har att göra med precis allt, du beskyller mig för att ha en hemsk människosyn bara för att jag inte vill beblanda mig med dom, då frågar jag om du själv är sugen på det? Sedan så har jag inte sett ner på andra människor, så dra inte förhastade slutsatser. Men att förneka hur det verkligen ser ut hjälper knappast någon eller vad säger du?

Haushaus:

Du kanske skulle försöka se längre än näsan räcker och förstå att det finns orsaker som ligger bakom sådana beteenden.

Jag vet redan vad som ligger bakom detta beteende, rätt ny på forumet va? nämnt det rätt mycket i diverse trådar.


   
SvaraCitera