Aviseringar
Rensa alla

1 = one. Finns inget mindre nummer än två. 0 = Inget. 1 = Något. 2+ = differans


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

men korrekt om man är duodecimal och effektiv, 10 är mest bara nonsens pga vårt antal fingrar, två till så skulle vi vara mycket smartare

Aha, blir tydligare då om man skriver 12 (decimal) = 10 (duodecimal). Om man använder ett udda talsystem så brukar man notera det, men um är inte riktigt skapat med att uttrycka mathematik i åtanke. 

Låter spännande det du säger. Ska sätta mig in i det! 🙂


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare


Hittade denna video, ska titta på den nu! Party


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

1, 2 , 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9 , A, B, 10, 11, 12


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

A0 = 50 + 50 = 26 + 26 + 26 + 26 = 26 * 4 = 13 * 8 = (13/2) * 14 = (13/2) * (14/4) * sqrt(14)


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

AB (duodecimal) = 131. 131 IQ är top 2,2 % av befolkningen som har. 

AB IQ är top 2,2 % som har. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

1, 2 , 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9 , A, B, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 1A, 1B, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

10000000000 = 10^A


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Jorden är a6852a994 år gammal (+-) 1%


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Petros Synthea:
> 1 > 2 > 3 < 2 > 3 > 4 > 5 < 4 < 3 <2 < 1 < 0 < -1 > 0 > 

1 < 2 < 3 > 2 < 3 < 4 < 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > 0 > -1 < 0 * Gråter


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

PMR:

1 < 2 < 3 > 2 < 3 < 4 < 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > 0 > -1 < 0 * Gråter

Ahh jo, jag tänkte att pilarna mer förklarade en process, inte relationen mellan siffra A och siffra B, utan en ökning eller en mminskning


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Petros Synthea:

Ahh jo, jag tänkte att pilarna mer förklarade en process, inte relationen mellan siffra A och siffra B, utan en ökning eller en mminskning

Men om det är en process så ska du väl använda andra tecken, om det tyder på t ex implikation? :((((


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

PMR:

Men om det är en process så ska du väl använda andra tecken, om det tyder på t ex implikation? :((((

Jo, möjligen men nu använde jag det tecknet. Såg du inte mönstret. 1 (+1 =) 2 (+1 =) 3 (-1 =) 2. Så jag kanske borde definierat > som (+1 =) och < som (-1 =). Bara man definierar symbolers betydelser så finns det ju inget att invända emot? 🙂


   
SvaraCitera

Roten ur -1 blir ett tal som kallas i. Talet är Odefinierbart, alltså ett tal som ej kan beskrivas, det går ej att förklara eller skrivas, efter som x * x = (-1) är OMÖJLIGT. Två tal av samma värde som multipliceras kan ej bli negativt.

i    är alltså meningen med livet.

i > livet > i


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

linus333:
Roten ur -1 blir ett tal som kallas i. Talet är Odefinierbart, alltså ett tal som ej kan beskrivas, det går ej att förklara eller skrivas, efter som x * x = (-1) är OMÖJLIGT. Två tal av samma värde som multipliceras kan ej bli negativt.

i    är alltså meningen med livet.

i > livet > i

i är ju definierat som roten ur minus 1. När man räknar med komplexa tal så använder man i flitigt. Vi kan definiera symbolen ∆ som odefinierbar. Om vi tycker att meningen med livet är odefinierbar så har det något gemensamt med ∆ men dess identitet behöver inte vara samma. 

Universum är likgiltig inför oss människor, vilket gör meningen med livet från universums horisont som meningslös. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

linus333: i > livet > i

Från universums horisont är livet = 0. Men vi människor ger det ett värde i våra handlingar. 


   
SvaraCitera