Aviseringar
Rensa alla

Ett par frågor om prao från en journalist


Ämnesstartare

Hej!
Jag är journalist och skriver en artikel om prao-elever.
Det jag är nyfiken på är hur ni som har praoat har upplevt er prao, och vilka erfarenheter ni har fått med er därifrån.

De korta frågor jag skulle vilja ha ett på svar är:

- Lärde du dig någonting på din prao?
- Tycker du att det är bra eller dåligt att praoa?
- Tror du din prao-plats kommer ha betydelse för vart du vill jobba i framtiden?

Lägg gärna till en extra kommentar om det är något övrigt du vill förmedla om din prao, exempelvis dåliga erfarenheter, trakasserier eller något annat allmänt.

Med vänlig hälsning,
Cassandra


   
Citera
Ämnesetiketter

Journalist:

- Lärde du dig någonting på din prao? Lite
- Tycker du att det är bra eller dåligt att praoa? Relativt dåligt
- Tror du din prao-plats kommer ha betydelse för vart du vill jobba i framtiden? Nej


   
SvaraCitera

Journalist:

- Lärde du dig någonting på din prao?
- Tycker du att det är bra eller dåligt att praoa?
- Tror du din prao-plats kommer ha betydelse för vart du vill jobba i framtiden?

- Nej

- legaliserat slaveri och utnyttjande av minderårig, nej tack, man gjorde alla skitsysslor som ingen annan ville göra och fick inget tillbaka, kanske ett par påsar utgångna chips om man jobbade på ICA, där man dock får slita som hårdast.

- Nja till viss del, fick veta vad jag inte borde bli.


   
SvaraCitera

Journalist:

Lärde du dig någonting på din prao?

Det är klart jag gjorde. Lär mig av allting hela tiden. Livet är en läroprocess.

Journalist:

Tycker du att det är bra eller dåligt att praoa?

Det är bra i den form att många får sin första arbetslivserfarenhet. Dåligt i den form av att 90% av alla prao-platser inte låter en göra ett skit.

Journalist:

Tror du din prao-plats kommer ha betydelse för vart du vill jobba i framtiden?

Ja, i form av att jag inte kommer vilja jobba där.

Journalist:

Lägg gärna till en extra kommentar om det är något övrigt du vill förmedla om din prao, exempelvis dåliga erfarenheter, trakasserier eller något annat allmänt.

Jag praktiserade som videojournalist på TV4 och jag har aldrig varit med om en sådan lömsk och vinklad värld. Det har fått mig att se på journalism med helt nya extremt kritiska ögon.

Journalism är på allvar "the fourth branch of the government". Jag är glad över att jag kom över denna insikt så pass tidigt i livet.


   
SvaraCitera