Aviseringar
Rensa alla

Ett problem :/


mopsen:

Å andra sidan är du ännu ung samt lider av fysisk brist i ett väldigt erogent område.

haha... hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Säker på något man ej har någon kunskap i? Du kan ej basera detta på ditt subjektiva ställningstagande.

Nej men de kan väll inte sin Kant! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Nej men de kan väll inte sin Kant!

Varför bör de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Varför bör de?

Då hade de insätt att de omöjligt kan veta vad Gud är a priori, om man definerar Gud som transcendent. Jag tolkade det som om du sa precis just det. I might be wrong.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Då hade de insätt att de omöjligt kan veta vad Gud är a priori, om man definerar Gud som transcendent. Jag tolkade det som om du sa precis just det. I might be wrong.

Nu är det ännu en gång ditt subjekt som intalar dig fel. Du är ej en del av denna diskussion, inte heller kan jag ta dig seriöst när du förkastar en Gud när du inte har tillräckliga belägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Du är ej en del av denna diskussion, inte heller kan jag ta dig seriöst när du förkastar en Gud när du inte har tillräckliga belägg.

Jag har ej sagt något sådant. Nåväl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otroligt ämne det här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Otroligt ämne det här...

Ett ämne som du tydligen ej har kompetens nog att bemöta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Säker på något man ej har någon kunskap i

en ateist betyder inte en människa som inte vet nåt om religioner.
ibland vet man mycket, för mycket. och det är jävligt mycket som inte stämmer.

Ateister är ateister men respekterar att ni tror på "Gud",
och det är ni som är dumma i huved å försöker få folk att tro att man inte vet tillräckligt mycket.

En ateist kan veta mer om din religion än du själv gör. Godnatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

en ateist betyder inte en människa som inte vet nåt om religioner.

Julitaatiluj:

Ateister är ateister men respekterar att ni tror på "Gud",

Du är väldigt motsägande när du hävdar att ateister är individer som kanske kan eller kanske inte kan något om religion, när du sedan hävdar att alla ateister respekterar troende. Nu har vi alltså gått från ignorans till en liten förstående sekt som alla respekterar gudkonceptet.
Du föll tyvärr in på idiotismens arena.

Julitaatiluj:

et är ni som är dumma i huved å försöker få folk att tro att man inte vet tillräckligt mycket.

Min uttalande sa allena att Gud ej är definierbart, speciellt ej för ateister som inte har en bok att stå på. Tänk om en religion förespråkar att Gud är inom dig, att din själ är Gud, din kraft. Tror du på dig själv, antingen kompetensmässigt eller existensmässigt a la Descartes, så är du enligt denna religion troende på något vänster. Förstår du?
Och nu när det kommer till Gud menar jag som kristen att ateister endast är agnostiker i det att ingen vet med säkerhet vad Gud är, och därmed kan man med misstag tro. Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

a.

nä, jag sa inte ALLA ateister
okej borde skriva "de flesta ateister" för då menar jag inte alla.

mopsen:

Tänk om en religion förespråkar att Gud är inom dig, att din själ är Gud, din kraft.

Jag kan vara stark och tro på mig själv utan att tro att det sitter nån monster i mig som vill bli kallad "Gud".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

nä, jag sa inte ALLA ateister
okej borde skriva "de flesta ateister" för då menar jag inte alla.

Jo, det gjorde du faktiskt. Och jag gjorde det ej när jag hävdade att trådskaparen ej kunnat vara ateist just på grund utav att denne hade sådan bristfällig kunskap i ämnet. Jag menar, Dante som gerund för religion, kom igen. Gå på lektionerna, herrn.
Du kan vara detta verbala fel du gjorde som gjort att religioner haft sådant negativt inflytande i vissa ämnen.

Julitaatiluj:

Jag kan vara stark och tro på mig själv utan att tro att det sitter nån monster i mig som vill bli kallad "Gud".

Enligt den hypotetiska religionen hade du tillhört dem, under förutsättningen att de inte har någon komplicerat dogm. Men du, tänk om denna religions anhängare menar att medlemmar - förutom Gud i kranium och lem - gillar och beblandar sig med grisar. Då hade du haft det svårt att neka till att du tror på denna tro.


   
SvaraCitera

1) Det finns olika positioner. Testa dem, omväxling förnöjer. 2) Du behöver inte köra 90 minuters maratonlopp. 3) Ta inte ut problemen i förskott.

För övrigt har jag svårt att ta någon seriöst som lägger någon vikt vid Kant i en filosofisk diskussion (jag studerar honom på universitetsnivå för tillfället).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Ett ämne som du tydligen ej har kompetens nog att bemöta.

Eller hur!
Jag håller med dig såååå mycket.
Du har så rätt!
Det är ju så, alla andra har ju fel, visst?


   
SvaraCitera