Aviseringar
Rensa alla

Ett problem jag har


kebabkurt:

Jag gillar ju min pinne, det är därför jag måste skydda den nu på vintern.

Hehe. Hur förvarar du den på sommaren?


   
SvaraCitera

kebabkurt:

ha den stående mitt i vardagsrummet där folk kan se den genom fönstret :S

men är den utklädd till julgran så är det ingen som ser att det är just din magnifika pinne.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Skulle känna mig lite besudlad, du får gömma pinnen där ingen skulle leta då! Som i Kungen [party]

Vet inte om du lagt märke till det, men pinnen är ganska stor. Ganska magnifik faktiskt. Vi träffades förr förra året på en fest faktiskt. Både en bok och en björk försökte lägga rabarber på den, men efter hederligt handgemäng så gick jag därifrån med pinnen i min hand. Det är dock inte något som jag ska gå in på nu.

ennie:

Hehe. Hur förvarar du den på sommaren?

Oftast så har jag den med mig, i en ryggsäck som jag bär på ryggen. På senare tid har jag dock blivit lite mera paranoid så jag började ha den i en magväska, men nu har hotbilden ökat markant, så jag måste förvara den på något riktigt säkert ställe. Långt ifrån dess naturliga fiender som skogshuggare, bäver och diverse envisa trägnagare. Men även nytillkomna hot som kanotbyggare och hemlösa.

kallprat:

men är den utklädd till julgran så är det ingen som ser att det är just din magnifika pinne.[y]

True dat! Men jag är fortfarande lite orolig, t.ex. så kommer stjärnan aldrig gå att fästas i toppen. En julgran utan stjärna är ju en solklart maskerad pinne, det vet ju varenda kotte.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

bok och en björk

Vet hut säger ja! Anna Bo(o)k och Björk Guðmundsdóttir borde veta bättre! Mattias Alm har inte talla på pinnen än då?

*dålig natthumor*


   
SvaraCitera

kebabkurt:

En julgran utan stjärna är ju en solklart maskerad pinne, det vet ju varenda kotte.

Fäst stjärnan med ståltråd som du virar runt pinnen.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vet hut säger ja! Anna Bo(o)k och Björk Guðmundsdóttir borde veta bättre! Mattias Alm har inte talla på pinnen än då?

Deras obskyra attraktion av trädslag är alltså något som är allmänt känt? Jag som trodde att jag var den enda som drabbats. Och nej, någon sådan har jag ännu inte sett till, men jag ska hålla ögonen öppna!

kallprat:

Fäst stjärnan med ståltråd som du virar runt pinnen.[y]

Helt fenomenalt bra förslag du kommer med! Har du någon egen erfarenhet av liknande problem?

Tyvärr så är det dock ytterligare en sak som förbryllar mig. Ibland så insisterar min farmor på att ha en fågel i toppen av granen istället för en stjärna. Vet dock inte om det kommer att vara så i år, men om hon "kräver" det så måste jag nog lyda. Problemet är bara att jag är rädd att min pinne ska bli lite nervös av att ha en fågel där uppe (även om den är uppstoppad). Den kan inte se skillnad på en hackspett och en rödhake nämligen. Tror ni att det finns en chans att jag hinner lära den skillnaden? Hur brukar inlärningskurvan för ståtliga pinnar se ut?


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Har du någon egen erfarenhet av liknande problem?

Jarå, haft en riktigt bra pinne. Tyvärr förlorade jag den under tragiska omständigheter Valborgsmässoafton-06. Har kvar askan i en fin vas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Jarå, haft en riktigt bra pinne. Tyvärr förlorade jag den under tragiska omständigheter Valborgsmässoafton-06. Har kvar askan i en fin vas.

RIP
Valborgsmässoafton är verkligen ingen plats för pinnar utan erfarenhet. Förra året låste jag in mig i källaren under valborg då en lynchmobb samlats för att ta den ifrån mig. Oftast är det trädgårdsmästarnas riksförbund som står bakom dessa illdåd. Vi pinnägare får helt enkelt försöka stå ut år efter år, ingen hjälp kommer ju utifrån.

Du har inte funderat på att skaffa en ny sedan dess? Men de är ju förstås ganska svåra att få tag i, bra pinnar växer ju inte på träd direkt.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Valborgsmässoafton är verkligen ingen plats för pinnar utan erfarenhet.

Nej, jag sa åt min pinne att stanna hemma men han lyssnade inte. Vi hade haft ett stort bråk om att pinnen kände sig låst hemma och ville ut i världen. Se hur det gick!

kebabkurt:

Oftast är det trädgårdsmästarnas riksförbund som står bakom dessa illdåd

Ja man får verkligen akta sig. De är som blodtörstiga vargar.

kebabkurt:

Du har inte funderat på att skaffa en ny sedan dess?

Jo, men känner fortfarande skuld över förra pinnens bortgång.

kebabkurt:

bra pinnar växer ju inte på träd direkt.

Nej verkligen inte! Men när man väl hittar en bra pinne... vilken känsla.

Gillar du spinkiga eller tjocka pinnar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Gillar du spinkiga eller tjocka pinnar?

Som du kanske såg på bilden så gillar jag de tjocka mest. De är liksom...tjocka och tunga. Dessutom så har en tjock pinne många fler användningsområden än en spinkig. Men jag kan ju ha fel förstås, jag har trots allt bara ägt tjocka pinnar under min livstid. Vilka gillar du bäst?


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Vilka gillar du bäst?

Gillar ett mellanting. Inte så tunn att den går av men heller inte tung och tjock. Rätt så lång också.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera