Aviseringar
Rensa alla

Ett skämt och hån mot arbetarungdomen!


Ämnesstartare

Sming:

Fyfan vad arg man blir

Varför tar du åt dig av vad en person du vare sig tycker om eller respekterar gör? Är inte att göra det nästan lika dumt som vad hon gör?


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Är inte att göra det nästan lika dumt som vad hon gör?

Tycker jag inte.


   
SvaraCitera

asdor:

Normalt kan hon köpa en handväska för 7 000 kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Varför tar du åt dig av vad en person du vare sig tycker om eller respekterar gör? Är inte att göra det nästan lika dumt som vad hon gör?

Eftersom att det utmålas att hon ska leva på a-kassa, men det gör hon ju fan inte. Dessutom lever hennes föräldrar på arbetarklassens arbete. Sammantaget så blir man jävligt förbannad. Bortskämda överklassnorungar kommer aldrig förstå hur det är att leva på bidrag men samtidigt tycker man att bidragen ska bli lägre!


   
SvaraCitera

ja skulle hon göra det kunde hon ju verkligen göra det också. byta plats med ngn riktigt fattig människa så att det blir realsitiskt.

men det jag uppfattar som mest skrattretande är att alla bloggerskor verkar tänka att de verkligen har åstadkommit någonting, att de är duktiga entreprenörer etc. bara för att de tjänar pengar. hade inte pappa betalat från början hade ju förmodligen deras bloggar inte varit särskilt stora då det är just det som lockar läsare; att de lever så fascinerande liv, äter dyrt, shoppar dyrt, festar på rätt ställen etc. de hade inte varit där de är idag om de inte hade haft pengar från början så i slutändan handlar det alltså inte om att de är duktiga på ngt speciellt utan de utnyttjar bara sina tillgångar väl


   
SvaraCitera

Jag hade tänkt gå med dem istället för att kämpa emot. Eller, ska bli akademiker [cute] jobbar man i butik kan man ha hur många Gucciväskor man vill, jag kommer inte avundas dem. [rolleyes]
Vemsomhelst kan vara rik och bortskämd! dessutom har vi fattiga i sverje det bättre än 90% av jordens befolkning


   
SvaraCitera

Ofta hon bara är 20!? :S

Har alltid trott att hon är typ 45 eller nåt...


   
SvaraCitera

McLuver:

Har alltid trott att hon är typ 45 eller nåt...

Tänkte också på det nu när jag kollade i hennes blogg. Hon ser gammal ut. Minst 40.


   
SvaraCitera

Jävla tard.

Roligt skulle vara om hon råkade komma ut som flata under tiden, och hennes päron hatade henne för det och kastade ut henne.

Hade varit roligt att se snobben bo på gatan med den inkomsten.


   
SvaraCitera

Om jag skulle leva på A-kassa, med vetskapen om att jag har mycket pengar så kan det omöjligt bli samma sak som det är för dom flesta som lever med det idag.

Som att säga att jag vet hur det är att vara hemlös för jag somnat i en trappuppgång under fyllan. Jag vet ju att jag har min varma säng hemma! Sådana här saker är PR-bullshit rakt igenom. Blir fan förbannad. [zzz]


   
SvaraCitera

wtf, någon skrev något så det blev två sidor. Men nu försvann den [tard] WHY DID YOU DELETE?


   
SvaraCitera

asdor:

Min fråga är helt enkelt, hur gör vi i arbetarklassen lättast oss av med överklassen? Giljotin, nackskott eller bara skära halsen av dem när de handlar på NK?

Vi kan ju göra som under franska revolutionen, rulla en giljotion från dörr till dörr genom deras områden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

WeeSC:

wtf, någon skrev något så det blev två sidor. Men nu försvann den [tard] WHY DID YOU DELETE?

Jag gjorde det, råkade posta i fel tråd. [crazy]


   
SvaraCitera

Retards som denna får mig att vilja slänga mina liberala åsikter åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde först att det såg hemskt ut att hon fick 3770kr/varannan vecka när jag vet att min pappa får 5070... Sen när jag läste vidare så hade hon inga utgifter..? Min pappa betalar hyra och två snorungar.. Fast nu har jag flyttat å lever på lån, så han betalar för en snorunge nu.

Jag förstår inte, hon ska alltså testa? Så blev hon arbetslös medvetet eller vadå?


   
SvaraCitera

asdor:

Min fråga är helt enkelt, hur gör vi i arbetarklassen lättast oss av med överklassen? Giljotin, nackskott eller bara skära halsen av dem när de handlar på NK?

Varför hyser du agg mot överklassen? Bara en fråga

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men hela försöket är töntigt. Hon äter säkert mat hemma som kostar mer per måltid än vad en A-kassaungdom äter på en hel vecka. [n] Det ger ingen helhetsbild. Min brors kompis går på A-kassa, och han har defenitivt inte nästan 4000 kr att röra sig på på två veckor. Havregrynsgröt och blodpudding, nya skor får han tigga av mamsen till jul.
Medan Mogi köper sig en christmas cake-dricka för en trettio kronor utan att blinka. Yey!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

asdor:

Dessutom lever hennes föräldrar på arbetarklassens arbete.

Hur vet du det? De reder ju sig själva, de går inte på bidrag?


   
SvaraCitera