Aviseringar
Rensa alla

1 termin kvar, borde jag hoppa av?


Ämnesstartare

Jag behöver hjälp.
Jag har fruktansvärd ångest gällande skolan och jag funderar på att hoppa av.
Enda problemet är att jag bara har en termin kvar, så är det en dum ide att hoppa av?
Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du har redan spenderat två och ett halv år på gymnasie så det hade varit ett slöseri att hoppa av nu.


   
SvaraCitera

Ta tiden och prata med en skolkurator. Vet inte hur du presterar i skolan och om din ångest är kopplad till betygen, så satsa lite mindre för mindre stress och om det är absolut nödvändigt, så kan prata med studie- och yrkesvägledaren ifall du vill hoppa av en specifik kurs om allt känns för jobbigt (rekommenderar det inte, men bättre än att hoppa av helt och hållet). Liksom maymay sa, så har du spenderat en hel del tid i skolan redan, så det vore ganska onödigt att hoppa av. Du kan vila ut på riktigt efter skolan.


   
SvaraCitera

jonte98:
Jag behöver hjälp.
Jag har fruktansvärd ångest gällande skolan och jag funderar på att hoppa av.
Enda problemet är att jag bara har en termin kvar, så är det en dum ide att hoppa av?
Vad tycker ni?

Hur är du 20 år och går i trean?


   
SvaraCitera

kevindabxd:

Hur är du 20 år och går i trean?

Han kanske har gått om eller bytt linje etc


   
SvaraCitera

PWr:

Han kanske har gått om eller bytt linje etc

Det är en hon, för hon är trans 🙂


   
SvaraCitera
chloee

Nej! Har det också jobbigt i skolan, men jag kämpar mig igenom. Om du bara har en termin kvar så tror jag du kommer ångra dig så mycket efteråt! Efter denna termin blir säkert saker bättre! Kämpa dig igenom den! 


   
SvaraCitera

kevindabxd:

Det är en hon, för hon är trans 🙂

Okej. Svårt att veta de när namnet är Jonte.. 


   
SvaraCitera

PWr:

Okej. Svårt att veta de när namnet är Jonte.

vet


   
SvaraCitera

jonte98:
Jag behöver hjälp.
Jag har fruktansvärd ångest gällande skolan och jag funderar på att hoppa av.
Enda problemet är att jag bara har en termin kvar, så är det en dum ide att hoppa av?
Vad tycker ni?

herregud det är en termin kvar, kämpa vidare. hoppa inte av då du kommer ha slösat nästan 3 år av ditt liv


   
SvaraCitera