Aviseringar
Rensa alla

Ett vitt linne färgas rött


Ämnesstartare

Hon var som den kvinna jag alltid drömt om, vacker och söt som en solros i rabatten. En morgon när jag vid hennes sida låg började hon gråta lite lätt, inget ovanligt det gör hon varje morgon, en vana av det har jag fått. Denna morgon slutade hon inte efter en stund som hon brukar, så jag frågade "hur är det fatt" "allt, allt bar ser så negativt ut" " hur menar du?" "allt känns som ett grått fotografi"

Mer sa hon inte på den morgonen, utan jag gick upp och lagade lite frukost, kokt ägg, mjölk och bröd det vanliga. Jag ropade på henne att hon skulle komma och äta med mig men hon svarade inte. Plötsligt kände jag en liten orolig känsla i magen som jag inte kunde bli av med. Jag gick in mot sovrummet och fäste blicken på det öppna fönstret men det var först när blicken ar fäst mot sängen som jag blev förvånad. Hon var inte där, jag vände på lakande och hittade en våt fläck först trodde jag det var från tårarna men efter ett snabbtluktande så konstaterade jag att det var kiss.

Min flicka hade alltså kissat i sängen, tänkte inte så mycket på det utan fokuserade på vart hon kunde vara. Jag gick in i vardagsrummet och kollade lite snabbt men där var hon icke. Fortsatte mitt letande och precis vid golvet intill badrumsdörren så var det den lite blodfläck. Jag blev orolig och öppnade snabbt dörren, väl där inne fick jag, mig en chock, det var blod på väggarna och ur handfatet svämmade ut vatten på golvet, spegeln var trasig. Med blod stod det på den hela sidan av spegeln ”grått”. Jag blev förskräckt och rusade ut i vardagsrummet genom hallen och ut på verandan. Där var hon och för en stund blev jag glad, hon var nästan naken förutom ett vitt linne ett par genomvåta bommullstrosor och en rosa strumpa på höger fot. Jag frågade ”vad är det som pågår?” ” allt är grått” fick jag till svars, hon vände på sig och i höger hand höll hon en kniv. Vart hon hade fått tag i den vet jag inte, men hon var tydligen beredd på och använda den nu.

Jag bakade ett steg ”vad ska du med den till?” ”ta kniven?” Jag gjorde som jag blev tillsagt och tog kniven försiktigt ur handen på henne. ”skär sönder linnet” med darriga händer tog jag tag i linnet och började skära sönder det. ”kan du ta av mig trosorna?” jag la kniven på det lilla borde och började dra ner hennes trosor. ”nu ta kniven” Jag darrade långsamt medan jag greppande kniven igen, vad skulle hon nu hitta på? ”ge mig kniven” jag gav henne kniven och hon började långsamt skära små snitt längs brösten. Jag tittade på henne med ett mycket förskräckt min. ”vad gör du?” var det enda jag fick fram ”min smärta är grå och nu botar jag den”.

Hon tog tag i kniven men båda händerna nu och höjde den bakom ryggen och jag skrek ”nej” men hon lyssnade inte och innan jag visste ordet av det så var hon död. Där satt jag och framför mig låg min flicka död.


   
Citera

så kan det gå


   
SvaraCitera

någon kanske borde lära sig stavva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

K4k4n:

någon kanske borde lära sig stavva

[tired]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

söt som en solros i rabatten.

Det var det bästa med novellen. Sen sket den sig med kisset och allt. Men good work though! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Jag vet inte om du skrivit början, men den börjar med rytm och ett lite annorlunda skrivspråk. Sedan blir den fatalt värdelös, ärligt talat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

insonic:

Jag vet inte om du skrivit början, men den börjar med rytm och ett lite annorlunda skrivspråk. Sedan blir den fatalt värdelös, ärligt talat.

Jag skrev allt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera