Aviseringar
Rensa alla

18 år frihet?


Ämnesstartare

när man fyllee 18 får man en viss frihet då? att man får typ göra allting som man inte får av sina föräldrar?


   
Citera

Om du bor under dina föräldrars tak får du fan följa regler va. Men ja du får typ tatuera dig utan päronens
tillstånd et cetera. 


   
SvaraCitera

Danne, jag tror du skulle må bra av att inte fundera så mycket på det här med att bli myndig och så. Man får ta det som det kommer lite, och angående vad dina föräldrar bestämmer så är det kanske oftast rimligt att acceptera så länge du bor i deras hem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Danne, jag tror du skulle må bra av att inte fundera så mycket på det här med att bli myndig och så. Man får ta det som det kommer lite, och angående vad dina föräldrar bestämmer så är det kanske oftast rimligt att acceptera så länge du bor i deras hem. 

och bad fan menar du med de?


   
SvaraCitera

Danne_cars:

och bad fan menar du med de?

Han menar att du hypar upp din 18-årsdag som om det är "the moment of life". Och till viss del är det en befrielse att ha möjlighet att komma hemifrån, men take a chill pill. 

Så länge du bor hemma har du ingen rätt what-so-ever. Deras hem, deras regler. De har också all rätt att slänga ut dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakobmiller:

. De har också all rätt att slänga ut dig. 

De har försörjningsplikt så länge han går i gymnasiet upp till tjugo års ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

De har försörjningsplikt så länge han går i gymnasiet upp till tjugo års ålder.

o vad menas med de? jag kan ju fortfarande göra vad fan jag vill:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då är jag myndig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

De har försörjningsplikt så länge han går i gymnasiet upp till tjugo års ålder.

De e la till 21 års ålder förutsatt att man studerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

De e la till 21 års ålder förutsatt att man studerar?

A precis, till och med tjugo*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

o vad menas med de? jag kan ju fortfarande göra vad fan jag vill:)

Aa, precis. Dina föräldrar kan ändå inte kasta ut dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus christ, om du bor hemma så får du följa deras reger. Inte du som betalar för huset / lägenheten, ellerhur? Ja du får tekniskt sätt göra vad du vill men att vara att svin mot dina föräldrar gör dig inte uppskattad.
Dom jag känner som blivigt 18 är det verkligen ingen big deal. Ja du får göra tatuering , du får resa osv utan att du måste ha dina föräldrars tillstånd men sluta hypa up att du blir 18. Enligt deras erfarenheter blev det ingen skillnad förutom att dom kunde nu gå överallt att köpa cigg och inte just den specifika kiosken som inte tog leg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om jag bor hemma varför måste jag följa mina förädras regler mär de för att bo kvar?


   
SvaraCitera
Cobrak

Danne_cars:
men om jag bor hemma varför måste jag följa mina förädras regler mär de för att bo kvar?

Säg mig, vem är det som betalar hyran och ger dig tak över huvudet? Du eller dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
men om jag bor hemma varför måste jag följa mina förädras regler mär de för att bo kvar?

Är du påriktigt helt seriös nu? 


   
SvaraCitera