Aviseringar
Rensa alla

18 åriga spel


lolololxd:

Var det inte? Jag tyckte att det var det, när vi pratade om att porr är dåligt för tjejer, och strippklubbar och så vidare.

Ingen sa att porr e dåligt för tjejer?


   
SvaraCitera

lolololxd:

Var det inte? Jag tyckte att det var det, när vi pratade om att porr är dåligt för tjejer, och strippklubbar och så vidare.

Vi snackade om att det e dåligt att det finns strippklubbar i gta


   
SvaraCitera

pommes045:

Vi snackade om att det e dåligt att det finns strippklubbar i gta

Detta ändrades på sida 3 och 4.


   
SvaraCitera

lolololxd:

Detta ändrades på sida 3 och 4.

Nej?


   
SvaraCitera

lolololxd:

Detta ändrades på sida 3 och 4.

Okej såg det nu men det va inte jag som sa att det va dåligt för tjejer


   
SvaraCitera

Småungar ska inte kunna köpa GTA. En 12-åring som spelar ett spel där strippor, väldigt mycket våld etc finns med? Ehh nej. Inget fel med spelet men det är liksom inget för små människor 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Småungar ska inte kunna köpa GTA. En 12-åring som spelar ett spel där strippor, väldigt mycket våld etc finns med? Ehh nej. Inget fel med spelet men det är liksom inget för små människor 

Varför inte?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Varför inte?

Jag anser det inte lämpligt att väldigt små människor sysslar med sådant. Samma sak som jag inte tycker att en 10-åring ska kolla på Saw


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Jag anser det inte lämpligt att väldigt små människor sysslar med sådant. Samma sak som jag inte tycker att en 10-åring ska kolla på Saw

Varför är det inte lämpligt?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Varför är det inte lämpligt?

skrev det. våld, sexuella saker etc. jag anser det inte lämpligt för en 12-åring


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

skrev det. våld, sexuella saker etc. jag anser det inte lämpligt för en 12-åring

Det var inte det jag frågade efter, varför är det inte lämpligt för en tolvåring?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Det var inte det jag frågade efter, varför är det inte lämpligt för en tolvåring?

jaha ojj, jag tycker inte våld eller så pass mycket sexuella saker funkar för en 12-åring. Jag anser dom inte mogna än. Jag tror det bara gör mer skada än nytta på personen ifråga. Självklart är det alltid en individuell bedöming men om jag måste sätta en ålder så tycker jag kanske att en majoritet kan vara mogna nog vid 13 eller 14. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas: Självklart är det alltid en individuell bedöming men om jag måste sätta en ålder så tycker jag kanske att en majoritet kan vara mogna nog vid 13 eller 14.

När du är 18-20 kommer du att inse att 13 eller 14 är en alldeles för ung ålder för en majoritet att anses vara tillräckligt mogen i.. 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

När du är 18-20 kommer du att inse att 13 eller 14 är en alldeles för ung ålder för en majoritet att anses vara tillräckligt mogen i.. 

Ja nu går jag bara på egna erfarenheter och alla jag kännde på den tiden kännde jag var tillräckligt mogna. Man ser världen från ett annat perspektiv runt 20:års åldern


   
SvaraCitera

Axelinaaas: Ja nu går jag bara på egna erfarenheter

Det är det jag menar, man överskattar sin egen mognad så jävla mycket när man är ung. Du är väl fortfarande ett barn, typ 15? Rodnar 


   
SvaraCitera