Aviseringar
Rensa alla

18 och vill ha barn


Ämnesstartare

Mastla98:
Jag är 18 och singel (är tjej) och jag vill ha barn. Jag  vet inte vad som ska göras. Går sista året på gymnasiet men funderar på att plugga vidare. Skulle gärna bli gravid snart. Jag vet att livet ändras mycket när man skaffar barn och att det går mycket tid till barnet. Vad ska jag göra?

Jag kan göra dig gravid


   
SvaraCitera

Tickstart:
Är du snygg?

Vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera

Lägg ner pojkar, ni hjälper inte till alls nu.

danneboi69:
jag kan uppoffra mig

Danneboi:

bae jag är redo vill också ha barnHjärta

Bass210:

Jag kan göra dig gravid


   
SvaraCitera

Mastla98:
Jag är 18 och singel (är tjej) och jag vill ha barn. Jag  vet inte vad som ska göras. Går sista året på gymnasiet men funderar på att plugga vidare. Skulle gärna bli gravid snart. Jag vet att livet ändras mycket när man skaffar barn och att det går mycket tid till barnet. Vad ska jag göra?

Känner igen mig så mycket! Visserligen är jag 16 år men.. Längtar också jättemycket efter barn men samtidigt krävs det nog mer än vad man tror att faktiskt ha barn. Man ska ta hand om det, ge den kärlek, köpa mat/kläder osv. Jag tror personligen att man behöver vara "klar med sig själv" innan man skaffar barn. Att ha ett fast jobb är viktigt. Asså det kan väl fungera ändå men jag antar att det blir kämpigt. Kanske låter lite konstigt, men du kan inte passa nån bebis "sålänge"? Det gör jag ibland:) Kan ibland få en extrem längtan efter en liten bebis. Det enda jag går o tänker på är att jag vill bli gravid och ta hand om ett barn. Du gör som du vill med detta, men personligen tror jag somsagt att det är bra att vänta med att skaffa barn. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att du först ska hitta den rätte. Att få barn me någon som inte känns rätt är inte bra för om ni får barnet och sen skiljer ni er så blir det jobbigt både för er och för barnet. Är själv ett barn med skilda föräldrar har tappat kontakten med min pappa ganska hårt. Men inte mer om mig. Jag tycker att du ska fortsätta plugga vidare och se vad som händer. Du skulle också kunna vara barnvakt åt någon som du känner för att få vara med barn. Glad


   
SvaraCitera

Gör inte det... tänk på din framtid...


   
SvaraCitera

Bandit.:

jag kännar 62200kr månaden jag är 15 jag har lägenhet i andrahand kan jag skaffa barn då? xD

va fan jobbar du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

its_just_me:

va fan jobbar du med?

jag är gatu företagare


   
SvaraCitera

Bandit.:

jag är gatu företagare

va e de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

its_just_me: de du


   
SvaraCitera
Gifted

Mastla98: det går mycket tid till barnet

Jo, det ar ganska mycket mer tid som gar at till barnet. Speciellt de forsta 3-4 manaderna, da barnet maste matas ofta. Sedan massa moten pa BVC, etc, plus en hel del utgifter.

Har du inte foraldrar / kille som kan hjalpa till ar det valdigt tufft.

Men det ar kul ocksa, men jag ar glad att jag inte skaffade barn da jag var 18, det had varit alldeles for tidigt for mig.


   
SvaraCitera

Tycker inte du skall skaffa barn bara för skaffandets skull. Du borde först och främst hitta en ansvarsfull man du kan gifta dig med och som skulle bli en bra pappa. Att beröva ett barn på sin pappa är en rätt hemsk sak att göra. När barnet växer upp skulle det ha en väldig massa frågor om vem hennes/ hans far är, vara osäker kring sin identitet, känna sig utesluten och udda i situationer där andra talar om deras familjer osv.


   
SvaraCitera