Aviseringar
Rensa alla

180cm lång och 53kg...


Lizzey
Ämnesstartare

Jag är en tjej som i början av året nu fyllde 16 år. Jag är inte helt säker på hur lång jag är exakt, men det är iallafall mellan 180-184cm och jag väger 53kg. Jag har alltid vägt lite och folk kommenterar det varje dag. Jag äter normalt, flera gånger per dag men jag går ändå inte upp i vikt. Jag är verkligen inte nöjd med min kropp eftersom hela jag är som en platt bräda och otroligt smal, speciellt mina ben. Jag brukar ha flera lager tights på mig eftersom jag vill inte att man ska se hur smala ben jag egentligen har. Jag vet inte varför jag har så svårt att gå upp i vikt? någon som har tips på hur man går upp i vikt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

Så tråkigt att folk tar sig rätten att kommentera sådant. I annat fall kanske du skulle vara nöjd med dig precis som du är. 

Jag gick iaf upp en del när jag började med ppiller.


   
SvaraCitera
Lounge

Hade en kompis som var exakt lika lång och vägde lika mycket som du och jag tror att hon började gå upp i 20 års åldern.


   
SvaraCitera

Du har förmodligen väldigt hög ämnesomsättning, har du andra problem såsom ökad puls, darrningar, menstrationsrubbningar, värmekänsla, muskelsvaghet, hudproblem etc?


   
SvaraCitera

Du är väldigt underviktig så du borde snacka med en dietist eller något..


   
SvaraCitera

Jag är 14 år, kille är 185cm och väger 55kg. Får också ofta kommentarer att jag borde äta mer fast jag alltid äter mig mätt. Jag vet hur det är att inte kunna gå upp i vikt, ännu värre som kille. Men det är bara att acceptera det, jag skiter i vad andra tänker och det är bäst så


   
SvaraCitera
Lizzey
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Du har förmodligen väldigt hög ämnesomsättning, har du andra problem såsom ökad puls, darrningar, menstrationsrubbningar, värmekänsla, muskelsvaghet, hudproblem etc?

Ökad puls har jag inte funderat på och jag upplever inga darrningar. Dock så kom min mens väldigt sent i åldern och är ofta oregelbunden, jag brukar frysa ganska ofta och min hud brukar vara ganska torr. Om den skulle vara fel på ämnesomsättningen kan man justera den på något sätt?


   
SvaraCitera

Lizzey:

Ökad puls har jag inte funderat på och jag upplever inga darrningar. Dock så kom min mens väldigt sent i åldern och är ofta oregelbunden, jag brukar frysa ganska ofta och min hud brukar vara ganska torr. Om den skulle vara fel på ämnesomsättningen kan man justera den på något sätt?

Hmm.. okej, jag vet faktiskt inte men har en så pass hög ämnesomsättning så att det blir farligt kan det vara så att en har hypertyreos (googla för mer info och symtom att känna igen) och isåfall är behandling, tabletter eventuellt någon operation skulle jag tro lösningen. Du kanske har någon i släkten som har problem med sköldkörteln, då kan det vara bra att höra med sjukvårdsupplysningen 🙂 lycka till


   
SvaraCitera
Kudhos

Ät mer.


   
SvaraCitera

Kudhos:
Ät mer.

Trött


   
SvaraCitera
Kudhos

Pannkakssmöörgåsen:

Trött

Som någon som vägde 68 kg, nu 81 kg på en 192 cm kropp. Bara att äta mer. 


   
SvaraCitera

Kudhos: Som någon som vägde 68 kg, nu 81 kg på en 192 cm kropp. Bara att äta mer.

Du tror inte det har något med träningen att göra.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:

Du tror inte det har något med träningen att göra.

Vägde 90 kg förr utan att träna. Bara att äta mer. 


   
SvaraCitera

Kudhos: Vägde 90 kg förr utan att träna. Bara att äta mer.

Fast då har du ju rätt uppenbarligen inte hennes ämnesomsättning. Givetvis är det möjligt för i princip alla att bli större, men för vissa är det ju synnerligen svårt, i synnerhet i den åldern.


   
SvaraCitera

Förutsatt att du ser det som ett problem själv föreslår jag att du börjar någon form av träning, om du inte gjort det redan. Ökar aptiten, är allmänt nyttigt och har potential att få dig att växa i muskler.


   
SvaraCitera