Aviseringar
Rensa alla

15 år, blev tagen av civilpolis under påverkan (cannabis)


Ämnesstartare

Hej! Jag är en 15 årig kille som bor i Stockholm. Igår rökte jag på med ett par kompisar (cannabis). När vi sedan var påväg hem blev vi stoppade av civil-poliser, som ju direkt märkte att vi var påverkade. Till en början nekade vi bara, de snackade om att de skulle ringa föräldrar, att vi skulle pissa osv. Vi gav såklart personnummer och var väldigt samarbetsvänliga. Efter att vi till slut erkänt lät de oss gå med en handskakning. De sa att de gjorde så p.g.a. tidsfaktorn (klockan var 22 onsdag, skola imorgon) och för att vi var tillmötesgående.

Igår tänkte jag att jag blev helt frisläppt och gick hem och sov. Idag har jag funderat på om det kommer dimpa ner ett brev snart som ber mig att gå och göra urinprov, eller om jag kanske t.o.m. fick en prick utan att åka in. Är det verkligen möjligt, behöver de inte prova och bevisa det då? Hittade det här  https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85talsunderl%C3%A5telse , det kanske är det som gäller? Hur påverkar det isf, kan jag fortfarande ta körkort, resa utomlands och jobba med vad jag vill? Tacksam för hjälp!


   
Citera

Äsch, dimper det ner ett brev så gör det. Oroa dig inte och lev som vanligt så får du ta smällen senare istället.


   
SvaraCitera

Resonerade du aldrig såhär innan du begick brott? 

Det är knappast något som kommer att påverka dig fysiskt livet ut iaf. 


   
SvaraCitera

Jag tror inte att det här är något farligt, men blir du stoppad fler gånger kan det bli värre. Ta det här som en läxa, och var mer försiktig när du röker på. Blink


   
SvaraCitera

Med största sannolikhet kommer det inte hända någonting alls.


   
SvaraCitera

Det du förhoppningsvis fick var att du lärde dig en läxa.... 


   
SvaraCitera

Bästa är att inte åka fast alls. Lider med dig du hade ren otur :O 
Det är inte värre än att åka in i fyllecellen, tro mig jag vet har festat mkt med fulla och aggressiva alkoholpåverkade människor som är sjukt mkt obehagligare än hänga med folk som röker en joint, just saying. 

Påföljden blir nog mer att sociala myndigheter kopplas in och du får göra en del pissprov några gånger i månaden. Troligen allt. 


   
SvaraCitera

Låter jävligt märkligt det där. Visade de leg så de bevisade för er att de verkligen var privatkrimmare?


   
SvaraCitera

Du kan nog bli dömd för ringa narkotikabrott ja.


   
SvaraCitera

man går inte ut när man är påverkad, och man man är påverkad får man verka normal. En f.d vänn till mig var så extremt jäkla pundig att man ba "ehh, wha u alive?" nej men han åkte liksom inte fast. Man får vara lite smart. 


   
SvaraCitera