Aviseringar
Rensa alla

14 åring, sex med 20 åring?


Händer det nåt äre ju snubben som får skiten.


   
SvaraCitera

om du hade varit kille och han tjej hade dt varit ok


   
SvaraCitera
Yaren

S3ON:
om du hade varit kille och han tjej hade dt varit ok

Jag hoppas för all del att du skojar. 


   
SvaraCitera

i mina ögon hade d varit ok Rodnar


   
SvaraCitera

Folk har så låga tankar om män, mitt ex var 21 när vi träffades (jag 14, skulle fylla 15 samma år) och vi var tillsammans + bodde ihop under flera år. Tror knappast att han utnyttjade mig.

MEN han kanske utnyttjar dig, vad fan vet jag, men risken för att någon skall utnyttja en tror jag inte har så himla mycket med åldern att göra utan vad det ät för person man träffar.


   
SvaraCitera

Geigerzähler: men risken för att någon skall utnyttja en tror jag inte har så himla mycket med åldern att göra utan vad det ät för person man träffar.

Precis, det har nog mer att göra med vad man har för intentioner generellt. Antingen är personen inställd på att bara ha sex eller på att ha ett förhållande. 

Att folk kommer dragandes med att den äldre parten troligen bara vill utnyttja den yngre känns som ett ganska billigt alibi för att få tycka att åldersskillnaden är konstig.


   
SvaraCitera

Tycker inte det är fel alls då jag är nog den sista som ska döma. Tycker att ni ska göra vad ni vill men då du inte är "laglig" än så är de väl de personer kommer reagera på. 
Nu är det väl bara att vänta och se om han har utnyttjat dig eller inte. Tror dock inte han gör det då om han är en idiot mot dig skulle du bara kunna anmäla honom. Haha payback is a bitch XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload:
Tycker inte det är fel alls då jag är nog den sista som ska döma. Tycker att ni ska göra vad ni vill men då du inte är "laglig" än så är de väl de personer kommer reagera på. 
Nu är det väl bara att vänta och se om han har utnyttjat dig eller inte. Tror dock inte han gör det då om han är en idiot mot dig skulle du bara kunna anmäla honom. Haha payback is a bitch XD

Umgås fortfarande med honom precis som förr och han har verkligen inte börjat bete sig annorlunda på något sätt, han har inte heller tjatat om att ha sex igen så.


   
SvaraCitera

Det är olagligt. Det kallas våldtäkt mot barn. Jag hoppas dina föräldrar får reda på det så att de polisanmäler honom.


   
SvaraCitera

Kärleken är ju inte åldersbunden men rent juridiskt är inte sex ok. Frågan är hur man skulle se på det om killen varit 14 år och tjejen 20 år.

Men älskar killen dig så väntar han säkert tills du fyllt 15 år.  Blink


   
SvaraCitera

V.J.: Det är olagligt. Det kallas våldtäkt mot barn. Jag hoppas dina föräldrar får reda på det så att de polisanmäler honom.

Polisanmälan och kanske fängelsestraff gör väl inte deras relation bättre.   Tumme ned


   
SvaraCitera

ghostwriter:

Polisanmälan och kanske fängelsestraff gör väl inte deras relation bättre.   Tumme ned

En 14-åring bör inte ha någon relation med en 20-åring öht. I synnerhet inte en sexuell sådan. Att pedofilen åker i fängelse kan ge den stackars flickan gott om tid att bearbeta det trauma han utsatt henne för och kanske träffa en pojke i sin egen ålder.


   
SvaraCitera

V.J.: En 14-åring bör inte ha någon relation med en 20-åring öht. I synnerhet inte en sexuell sådan. Att pedofilen åker i fängelse kan ge den stackars flickan gott om tid att bearbeta det trauma han utsatt henne för och kanske träffa en pojke i sin egen ålder.

Nu är du ute och svamlar igen och tänker mer med lagboken än med hjärnan. Ledsen

Har ett gift par inom släkten som är i 60-årsåldern idag. Dom träffades när tjejen var precis fyllda 14 år och killen var 21 år. Hon blev med barn när hon var 15 år fyllda och då var killen 22 år. Deras föräldrar var naturligtvis upprörda då för 45 år sedan. Nu 45 år senare har de 6 barn som i sin tur är gifta och har barn och barnbarn. Så bara för att en lite äldre kille träffar en yngre tjej behöver det inte alltid innebära att killen är pedofil och våldtäktsman.

Därmed inte sagt att jag själv skulle uppmuntra ett sådant förhållande. Men å andra sidan... Mick Jagger 73 år är väl ihop med en 25-åring om jag inte minns fel. Men så är också Mick miljardär... i ££££££.   Cool


   
SvaraCitera

Honduvett: Umgås fortfarande med honom precis som förr och han har verkligen inte börjat bete sig annorlunda på något sätt, han har inte heller tjatat om att ha sex igen så.

jamen då låter de ju som om han är seriös 🙂 


   
SvaraCitera

ghostwriter: Har ett gift par inom släkten som är i 60-årsåldern idag. Dom träffades när tjejen var precis fyllda 14 år och killen var 21 år. Hon blev med barn när hon var 15 år fyllda och då var killen 22 år. Deras föräldrar var naturligtvis upprörda då för 45 år sedan. Nu 45 år senare har de 6 barn som i sin tur är gifta och har barn och barnbarn. Så bara för att en lite äldre kille träffar en yngre tjej behöver det inte alltid innebära att killen är pedofil och våldtäktsman.

Nej, alltså, relationen i sig är ju inte olaglig om de inte har sex, även om det enligt min personliga åsikt är förkastligt, vidrigt och äckligt med vuxna personer som limmar på småflickor, men om de förleder en flickstackare under 15 till att inleda en sexuell relation med dem är de våldtäktsmän som hör hemma bakom galler.

ghostwriter: Därmed inte sagt att jag själv skulle uppmuntra ett sådant förhållande. Men å andra sidan... Mick Jagger 73 år är väl ihop med en 25-åring om jag inte minns fel. Men så är också Mick miljardär... i ££££££. Cool

Det är dock stor skillnad på en 25-åring och en 14-åring. En 25-åring är vuxen och kan fatta egna beslut.


   
SvaraCitera