Aviseringar
Rensa alla

14-åring som vill bygga rumpa


Ämnesstartare

Hej, jag är 14 år och jag skulle vilja bygga upp en större rumpa. Nu har jag gjort 160 squats och 80 repetitioner av andra övningar som jag har hittat på youtube. Jag har försökt äta mycket protein, ägg och liknande. Hur ska jag göra för att bygga upp en större rumpa? Hur mycket protein behövs för det? Vilka övningar är allra bäst?


   
Citera

Man behöver väl fett för att få en stor rumpa? xD


   
SvaraCitera

D kmr nog med åldern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Man behöver väl fett för att få en stor rumpa? xD

Ja, får mitt fett genom olivolja och liknande. 


   
SvaraCitera

Du är för ung för att hålla på så. Det är ett jävla gissel att tjejer i så ung ålder påverkas av korkade skönhetsideal. Du har väl knappt fått några former ens. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Du har väl knappt fått några former ens.

Hörru, tänk på hur du formulerar dig! 


   
SvaraCitera

Mycket så 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hörru, tänk på hur du formulerar dig! 

uh mjo


   
SvaraCitera

sessan707997:

Ja, får mitt fett genom olivolja och liknande. 

Menar från kolhydrater.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Menar från kolhydrater.

Wat


   
SvaraCitera
Doniko

Tänk även på att kombinera kolhydrater och protein så du inte får överskott på protein men inte på kolhydrater gör 10 - 12 repetitioner 4-6 gånger. Det handlar om hur du pressar musklerna det händer inget om du gör 120 repetitioner för efter 15 repetitioner så motionerar du bara


   
SvaraCitera
Roloch

Doniko:
Tänk även på att kombinera kolhydrater och protein så du inte får överskott på protein men inte på kolhydrater gör 10 - 12 repetitioner 4-6 gånger. Det handlar om hur du pressar musklerna det händer inget om du gör 120 repetitioner för efter 15 repetitioner så motionerar du bara

Håller med denna person!

Du vill bryta ner muskelfibrer till en viss mån för att dem senare ska byggas upp + lite till för att klara av den belastning som musklerna utsätts för! 160 reps är för mycket! Det är mer kondition och en risk för att bränna muskler finns vid så höga reps! 
1-8 reps= styrka 
9-15 reps större volym på musklerna 
15+(beroende på muskelgrupp) är uthållighet 


   
SvaraCitera

Lego är ganska enkelt att bygga med


   
SvaraCitera

sessan707997:

Ja, får mitt fett genom olivolja och liknande. 

Donken har mycket bättre fett


   
SvaraCitera

fortsätt som du gör


   
SvaraCitera