Aviseringar
Rensa alla

14åring + 20åring = okej?


time: Nej, för även om fjortonåringen är mogen och det känns rätt för denne, så ska en normal tjugoåring (i mitt tycke) ha intressen, mognad och kunskap som skiljer sig otroligt mycket från någon som är fjorton.

Det är tjugoåringen det är lite fel på då, alltså.

Kan inte något vara "rätt" med 14-åringen? Hen kan vara mer mogen och intelligent än en genomsnittlig 14-åring.


   
SvaraCitera

Zodd: Kan inte något vara "rätt" med 14-åringen? Hen kan vara mer mogen och intelligent än en genomsnittlig 14-åring.

det är fortfarande fel på 20-åringen dock


   
SvaraCitera

För mig ät det ganska overkligt att jag skulle vara ihop med en 20åring. Tycker inte att det är okej med en sådan stor åldersskilnad där den ena inte änns är byxmyndig när den andra var myndig för 2 år sedan


   
SvaraCitera

Yuchi: Beror på.

I de allra flesta flesta fall är det nog ett nej, men det beror naturligtvis på omständigheterna. Även om 14 kanske är gränsfall så är det ju nära 15 vilket är den lagliga "byxmyndighetsåldern". 

Det där med mognad är en högst subjektiv fråga. Jag som är en bit över 20 skulle nog påstå att många aldrig blir riktigt vuxna utan skulle till och med som 30-åringar kunna passa med 14-åringar om man ser till det mentala och bortser från åldersskillnaden. 


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:

I de allra flesta flesta fall är det nog ett nej, men det beror naturligtvis på omständigheterna. Även om 14 kanske är gränsfall så är det ju nära 15 vilket är den lagliga "byxmyndighetsåldern". 

Det där med mognad är en högst subjektiv fråga. Jag som är en bit över 20 skulle nog påstå att många aldrig blir riktigt vuxna utan skulle till och med som 30-åringar kunna passa med 14-åringar om man ser till det mentala och bortser från åldersskillnaden. 

Så du skulle alltså kunna vara tsm med en som är 14?


   
SvaraCitera

zxcvbnm: Så du skulle alltså kunna vara tsm med en som är 14?

Nej. Jag kan däremot föreställa mig 20-åringar som skulle kunna vara tillsammans med någon som är 6 år yngre.


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:

Nej. Jag kan däremot föreställa mig 20-åringar som faktiskt skulle kunna vara tillsammans med någon som är 6 år yngre. 

de måste vara mentalt efterblivna?


   
SvaraCitera

min högsta dröm när jag var 10 var att bli tsm och ha sex med en lärare som var 25. 


   
SvaraCitera

choco boy: de måste vara mentalt efterblivna?

Det finns helt klart vissa 20-åringar som mentalt ligger närmre en 14-åring än någon som är "vuxen". 

Sen skulle jag nog vilja påstå att de flesta människor mer eller mindre är mentalt efterbilvna.


   
SvaraCitera
Yuchi
Ämnesstartare

Fasiken:
hur långt e de kvar tills 14åringen fyller 15 ???  

Det kvittar, tänker mest generellt. Men personligen drygt ett halvår.


   
SvaraCitera
Yuchi
Ämnesstartare

choco boy:

ja men alla 14-åringar tror att de är mogna. i själva verket är tom 18-åriga tjejer väldigt omogna

Well, får man höra från flera håll och kanter att man är väldigt mogen och folk tror man är runt 18 årsålder, då tror jag inte längre det är en inbillning. Och dra inte alla över en kant finns många fjortonåringar som inte tror det 🙂


   
SvaraCitera

S3ON:
min högsta dröm när jag var 10 var att bli tsm och ha sex med en lärare som var 25. 

Det var som sagt en önskan. De flesta var väl kär i någon äldre i den åldern


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:

Nej. Jag kan däremot föreställa mig 20-åringar som skulle kunna vara tillsammans med någon som är 6 år yngre.

Har jag extremt svårt att tro om dom inte är socialt efterblivna...


   
SvaraCitera

Yuchi: Well, får man höra från flera håll och kanter att man är väldigt mogen och folk tror man är runt 18 årsålder

same men 20 och 14 skulle jag ändå säga är för stor skillnad
Jag är inte ens säker på att jag skulle kunna va tsm med nån som är 18 fast jag är 16 pga mognad och skillnad på vart man står i livet
Vi är barn helt enkelt, oavsett om vi hänger med äldre


   
SvaraCitera

Yuchi:

Well, får man höra från flera håll och kanter att man är väldigt mogen och folk tror man är runt 18 årsålder, då tror jag inte längre det är en inbillning. Och dra inte alla över en kant finns många fjortonåringar som inte tror det 🙂

Okej, kul för dig. Hitta en mogen kille i din egen ålder då, istället för en omogen kille som är 20


   
SvaraCitera