Aviseringar
Rensa alla

14åring + 20åring = okej?


jag tycker att ett äktenskap endast får fungera om åldrarna är max 8 år ifrån varandra. det finns vissa som har äktenskap på den åldersskillnaden. Men då är det inte mellan 20 och 14. min mamma och min extrapappa är 6 år ifrån varandra.


   
SvaraCitera

Nej, oavsett mognad. Personligen finner jag det bara störande. Ett barn är ett barn.


   
SvaraCitera
Yuchi
Ämnesstartare

choco boy:

Okej, kul för dig. Hitta en mogen kille i din egen ålder då, istället för en omogen kille som är 20

jo, hade det funnits någon mogen i min ålder, så hade jag ju definitivt gjort det för länge sen. Too late..


   
SvaraCitera

Tror inte det. En annan sak om 14-åringen skulle vara 15. Då är båda iaf byxmyndiga.


   
SvaraCitera

Fuck no, en normal tjugoåring skulle aldrig hitta ngt seriöst intresse i att va ihop med en fjortonåring!Censur
Shit, vilka begränsningar man skulle få stå ut med. Är man fjorton så är man barn fortfarande, INTE VUXEN! 


   
SvaraCitera

Yuchi:
Vad tycker folk egentligen om detta med ålder och förhållande. Spelar det någon roll med åldern, eller har kärleken inga gränser? Vore kul att se hur ni resonerar. Själv tycker jag inte det spelar någon roll, så länge det känns rätt osv. Självklart kanske inte en 10åring ska vara tillsammans med en 50+åring, men ni förstår 😉
Skriv gärna ut allt ni tycker om det, för en rolig grej liksom 🙂

När jag var 14 hade jag ett förhållande med en vuxen person. Jag var väldigt mogen av mig och han också, var inte som han var utvecklingsstörd. Alla hans vänner var i hans ålder och att vi blev tillsammans var inte meningen liksom. Han var en som sesav samhället som en helt normal person (vilket han var). dock fick vi mycket hat så det höll inte!
KÄRLEKEN HAR INGEN ÅLDER


   
SvaraCitera

Lemshimmer:
jag tycker att ett äktenskap endast får fungera om åldrarna är max 8 år ifrån varandra. det finns vissa som har äktenskap på den åldersskillnaden. Men då är det inte mellan 20 och 14. min mamma och min extrapappa är 6 år ifrån varandra.

Whutttttt

Om de är 30 & 45 tex???????


   
SvaraCitera

Jag har varit med om det, funkade skit bra. Det enda problemet var väl de dömande peepsen och deras ignorans.

Vill en 20 åring vara med en 14 åring och tvärtom, samt att båda är med på det borde det inte vara någon annans business.


   
SvaraCitera
zIGGE

Gud nej.


   
SvaraCitera

Well. I de flesta fall skulle jag nog säga nej. Det blir nog någon sorts maktposition och maktpositioner i förhållanden är sällan bra. Varför skulle de vilja vara tillsammans? Vad är det som får en 14-åring att bli kär i en 20-åring och tvärtom? 


   
SvaraCitera

Yuchi: Nej

räcker bra me o va kk bara =)


   
SvaraCitera
Smilen

Pedogräns så nej.


   
SvaraCitera