Aviseringar
Rensa alla

140 timmar sjukfrånvaro på 1 ÅR!


Ämnesstartare

Hej, igår fick jag reda på att jag hade 140 timmar sjukfrånvaro Gråter första året på gymnasiet. Vet inte om det är mycket eller inte Förvirrad men jag har varit ungefär sjuk en dag per vecka Tardig men jag har inte fått någon varning av lärare. Jag blir lite rädd att jag kommer gå om ett år på gymnasiet...
Ligger jag illa ute? Och hur mycket sjukfrånvaro brukar man ha?  


   
Citera
Ämnesetiketter

Du lär inte gå om men det blir mer jobb i år 2 🙂 På min skola får man ha 15% frånvaro innan csn försvinner 🙂 


   
SvaraCitera
opega

Att gå om handlar ju mer om att kugga i kurser än frånvaro


   
SvaraCitera
sies
 sies

Att vara frånvarande betyder inte att du behöver gå om. Om du ändå klarar dina kurser utan större problem så kan du gå vidare.

Det enda är att du kan förlora studiebidrag om du har för mycket frånvaro. 


   
SvaraCitera

är det farligt att skolka från skolan vad kan det ge för konsekvenser i framtiden  ni som har gått i skolan?Glad


   
SvaraCitera

Danneboi:
är det farligt att skolka från skolan vad kan det ge för konsekvenser i framtiden  ni som har gått i skolan?Glad

Ja det är farligt. Gör det inteGlad


   
SvaraCitera

Dennisz99:
Du lär inte gå om men det blir mer jobb i år 2 🙂 På min skola får man ha 15% frånvaro innan csn försvinner 🙂 

10% här


   
SvaraCitera

i min skola alla är taskiga så jag går inte


   
SvaraCitera

Nima Haddad:
i min skola alla är taskiga så jag går inte

Byt?


   
SvaraCitera

Har man sjukfrånvaro blir man väl inte av med studiebidraget? Det är väl bara om man har ogiltig frånvaro?


   
SvaraCitera

min pappa säger att jag ska visa att jag e stark och slå dem. Men jag testade och då så skika läraren mig till rektorn och sa hon hadde ögon i sin nake. men det hadde hon inte


   
SvaraCitera

Nima Haddad:
min pappa säger att jag ska visa att jag e stark och slå dem. Men jag testade och då så skika läraren mig till rektorn och sa hon hadde ögon i sin nake. men det hadde hon inte

Fuck alla mobbare visa dom. Dina lärare verkar ju va helt fuckt också 


   
SvaraCitera

Problem200:
Hej, igår fick jag reda på att jag hade 140 timmar sjukfrånvaro Gråter första året på gymnasiet. Vet inte om det är mycket eller inte Förvirrad men jag har varit ungefär sjuk en dag per vecka Tardig men jag har inte fått någon varning av lärare. Jag blir lite rädd att jag kommer gå om ett år på gymnasiet...
Ligger jag illa ute? Och hur mycket sjukfrånvaro brukar man ha?  

Uhm du kommer inte behöva gå om. Din närvaro har inget med betygen att göra... Sålänge du klarar proven med ett godkänt betyg så..

Själv är jag uppe i 145,25h (exakt hittills) och ingen lärare har brytt sig. Och CSN verkar inte ha brytt sig heller, speciellt en gång då man va borta i 3veckor (sjukanmäld) ;P


   
SvaraCitera

Kebaab02:

Byt?

man kan inte bara byta skola. det blir massa pappersarbeten och det är inte bra för en att bara byta så där

jag gick i en skola där jag seriöst blev torterad och jag bytte aldrig skola. nu håller jag på att bli förälder om allt går rätt. this bitch överlever allt.
att byta är ingen rekommendation då det ändå löser sig.


   
SvaraCitera

hxiley:

man kan inte bara byta skola. det blir massa pappersarbeten och det är inte bra för en att bara byta så där

jag gick i en skola där jag seriöst blev torterad och jag bytte aldrig skola. nu håller jag på att bli förälder om allt går rätt. this bitch överlever allt.
att byta är ingen rekommendation då det ändå löser sig.

själv har man bytt 2 gånger men inte fan hjälper det 🙂


   
SvaraCitera