Aviseringar
Rensa alla

10 åring "jag måste gå ner i vikt"


Ämnesstartare

Blev arg på min syster, 10 år. Säger att hon vill följa med till gymmet för att jon måste gå ner i vikt och få mindre mage och lår. Hon är absolut inte överviktig.

Reagera och diskutera tack!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Smisk eller ett kok stryk borde hon få! Eller en ordentlig uppläxning och föreläsning om hur efterblivet vårt samhälle idag är Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Smisk eller ett kok stryk borde hon få! Eller en ordentlig uppläxning och föreläsning om hur efterblivet vårt samhälle idag är Galen

Frågade varifrån hon fått. Dryg som hon är "skit i det du"


   
SvaraCitera

Dagens ungar asså, fattar inte hur de tänker. Lixom när vi var 10 kolla vi väl på disney och sket i vad andra tyckte eh idk ._. ...  känns som alla ungar har blivit så utseende fixserade och dessperata efter att ha de senaste. Typ ser 9 åringar med IPHONE och märkeskläder, jag nöjer mig med en gammal HTC >__> typ de dyraste jag har är mina Doc's ... 

USCH PÅ DAGENS UNGA ))): 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofflizz:

Frågade varifrån hon fått. Dryg som hon är "skit i det du"

Gud i himmel... som en arg tonåring typ fast alldeles för ung för att vara det 


   
SvaraCitera
shelly

Jag hade smällt till henne Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly:
Jag hade smällt till henne Glad

då hade jag smällt till dig.


   
SvaraCitera
time
 time

shelly:
Jag hade smällt till henne Glad

Ska du slå ett barn för något som inte är hennes fel? 

Nej, vänta, låt mig omformulera mig.

Ska du slå ett barn?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter i samma sits, eller ja hon är inte min lillasyster utan en flicka jag passat när föräldrarna varit borta osv. Hon är 11 tror jag. "Mamma säger att jag är tjock", öhhh..hjärtat du växer fortfarande du behöver äta. Konstig mamma. 

Om jag ska passa henne så köper jag oftast hem donuts, kladdkaka m.m vi kan kränga. Men hon äter ALDRIG och skyller på att hon käkat innan. Blir så ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min 11-årige lillebror (han var vid tillfället 9 år) drog en dag upp tröjan och sa "titta mamma, Mira är smalare än mig". Då blev jag arg och ledsen, på samhället och inte på honom förstås, och bakade chokladbollar med honom. Under tiden föreläste jag lite fritt om hur storleken på ens mage inte spelar någon roll så länge man är frisk. Helt sjukt att sådana tankar går allt längre ner i åldrarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Youlikemyscars:
Dagens ungar asså, fattar inte hur de tänker. Lixom när vi var 10 kolla vi väl på disney och sket i vad andra tyckte eh idk ._. ...  känns som alla ungar har blivit så utseende fixserade och dessperata efter att ha de senaste. Typ ser 9 åringar med IPHONE och märkeskläder, jag nöjer mig med en gammal HTC >__> typ de dyraste jag har är mina Doc's ... 

USCH PÅ DAGENS UNGA ))): 

ja men det är inte deras fel 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vad mer kan en egentligen begära av dagens samhällsnormer... det är ju inte som att det är konstigt att barn vill bli som sina förebilder...


   
SvaraCitera
shelly

time:

Ska du slå ett barn för något som inte är hennes fel? 

Nej, vänta, låt mig omformulera mig.

Ska du slå ett barn?!

Ironi… Trött


   
SvaraCitera

ziggey:

ja men det är inte deras fel 

Nej vet men stör mig ändå ._.


   
SvaraCitera

Jättesorgligt. Det säger så mycket om vårt samhälle. 
jag minns att jag kände mig tjock och ful redan i förskolan. 


   
SvaraCitera