Aviseringar
Rensa alla

16 år(grabb) självmordsbenägen


Autosemi:

Så jag ska alltså chansa o se om det blir bra när det blir annorlunda och under den tiden ska jag bara lida och köra hela mitt liv på autopilot tills jag känner av att jag mår bra (no offence men låter jävligt dumt)

typ. Alla har vi problem, men ett självmord är nästan aldrig av godo (förutom när Hitler eller Fredrik Reinfeldt gör det). Men jag fattar att det är outhärdligt ibland och då vet man väl ingen annan väg ut tyvärr. Så ah, gör ditt bästa att stå ut, för det kan ju bara bli bättre liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag vet att det inte känns så, men jag är en av många som klarat mig ur en depression och sett att livet faktiskt blir bättre. Det fanns en lång period i mitt liv när jag bara gick runt och inte visste om jag skulle leva nästa vecka, men jag hittade någon att prata med, och med lite jobb blev det bättre. Och nu är det riktigt bra. Det hade jag aldrig fått veta eller känna om jag avslutat mitt liv just då, när det var nattsvart.

Jag rekommenderar verkligen att du hittar någon att prata med. Det kan verkligen göra så otroligt mycket för ens mående, det går liksom inte att förklara.

Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.

Tack för du tog tiden att bry dig jag har gått igenom för mycket jag ska ta försöka ta ett försök till (efter försökt i 5år) men jag tror inte att morsan slett up hela fittan för att jag ska ta livet av mig. godnatt


   
SvaraCitera
time
 time

Autosemi:

Tack för du tog tiden att bry dig jag har gått igenom för mycket jag ska ta försöka ta ett försök till (efter försökt i 5år) men jag tror inte att morsan slett up hela fittan för att jag ska ta livet av mig. godnatt

Hahaha, vackert uttryckt.

Du är välkommen att skriva ett PM till mig när som helst om du behöver någon att prata med. Jag är online nästan hela tiden så jag brukar svara snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

typ. Alla har vi problem, men ett självmord är nästan aldrig av godo (förutom när Hitler eller Fredrik Reinfeldt gör det). Men jag fattar att det är outhärdligt ibland och då vet man väl ingen annan väg ut tyvärr. Så ah, gör ditt bästa att stå ut, för det kan ju bara bli bättre liksom

Tack för hjälpen jag förstår vad du menar. Ska göra mitt bästa!


   
SvaraCitera

Autosemi:

Jag vill ta livet av mig för jag behöver inte gå igenom denna sjukt onödiga existens tills jag är60-70bas för att märka att hela mitt liv har varit sjukt onödigt 

Om du gör det bästa du kan av ditt liv så har det inte varit onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Om du gör det bästa du kan av ditt liv så har det inte varit onödigt.

Du känner inte mig. vad vet du om jag gör mitt bästa eller inte!? Livet blir inte som tänkt för alla,ändå om du gör ditt bästa! 


   
SvaraCitera

Autosemi:

Har hört det uttrycket all för ofta"allt blir bättre sen". det blir aldrig någon sen.. Känns som folk andvänder uttrycker som en ersättning av "håll ut för helvete"  men ändå vet ni att det inte blir det och vet själva att det inte finns någon anledning till att leva.

Nämen visst, det beror ju hur man gör det till. Om man jämt och ständigt ska tänka i negativa banor och tänka att livet bara är piss så blir det ju så om man aldrig kan bli nöjd över någonting. Det handlar om ens egna inställning, omvärlden kan inte leva upp till ens egna krav, så enkelt är det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Nämen visst, det beror ju hur man gör det till. Om man jämt och ständigt ska tänka i negativa banor och tänka att livet bara är piss så blir det ju så om man aldrig kan bli nöjd över någonting. Det handlar om ens egna inställning, omvärlden kan inte leva upp till ens egna krav, så enkelt är det!

Hur kan jag få en positiv inställning om jag bara träffar på negativa banor när jag försöker att ha en positiv inställning? Har bara haft otur när jag försöker andra positivt


   
SvaraCitera

Autosemi:

Hur kan jag få en positiv inställning om jag bara träffar på negativa banor när jag försöker att ha en positiv inställning? Har bara haft otur när jag försöker andra positivt

Det är ju du som är negativ, jag försöker få dig att ändra ditt beteende till det bättre och så klagar du på mig?


   
SvaraCitera