Aviseringar
Rensa alla

16 ÅR OCH MAMMA


jejje
Ämnesstartare

när jag var gravid skrev jag en tråd där jag talade ut om mina "kärleksproblem" och då fick jag mycket negativt angående min graviditet. jag tänker nu berätta hur allt har gått!jag och min som klarar oss så jävla bra och jag är ingen sämre mamma bara för jag är ung! jag har vuxit upp och verkligen gått in i mammarollen. jag försörjer han helt själv, tar hand om han helt själv. barnets far har jag ingen kontakt med och han ska bli pappa igen. han vill inte träffa vårat barn. han har även krävt genemanvårdad och gått till advokat, även fast han bara har träffat sin son 5 timmar på 5 månader. min familj stöttar mig i allt! alla som har nått negativt angående min ålder, jag är lika bra mamma som alla andra och min ungdom är fortfarande kvar! jag kan fortfarande umgås med vänner! bara att bebisen följer med, men vad gör det?


   
Citera
reben

jejje: han vill inte träffa vårat barn. han har även krävt genemanvårdad och gått till advokat, även fast han bara har träffat sin son 5 timmar på 5 månader.

wtf vad vinner m an på gemensam vårdnad, aldrig haft de så vet ej


   
SvaraCitera

så barnets pappa vill inte träffa barnet och ni har ingen kontakt MEN han vill ansöka om gemensam vårdnad? 


   
SvaraCitera
jejje
Ämnesstartare

reben:

wtf vad vinner m an på gemensam vårdnad, aldrig haft de så vet ej

han kan hämta barnet när han vill, jag får inte flytta eller välja skola om inte han går med på det.


   
SvaraCitera

jejje: han kan hämta barnet när han vill

så är det väl ändå inte............................. 


   
SvaraCitera
reben

jejje:

han kan hämta barnet när han vill, jag får inte flytta eller välja skola om inte han går med på det.

ahapp tråkig situation, han verkar ju bara taskig isf


   
SvaraCitera

Bra att ha en familj som stöttar iaf :))


   
SvaraCitera

elverpigen: så är det väl ändå inte.............................

öh jo, gemensam vårdnad går på att båda föräldrarna får träffa barnet när de vill ,och att den ena kan inte skriva på någonting som angår barnet utan den andras påskrift

...................................................


   
SvaraCitera

jejje:

han kan hämta barnet när han vill, jag får inte flytta eller välja skola om inte han går med på det.

Ni kan skriva avtal angående tex flytt skola osv  (viktiga beslut) och att Du har meddelande plikt.
Skillnaden blir då att han har rätt att få reda på hur barnet mår får besöka barnet i skola sjukhus och få vetskap om hur det går för barnet i skolan vilken vård det får osv.. Vilket är väldigt schysst gentemot den andra föräldern.

kukoxo:

öh jo, gemensam vårdnad går på att båda föräldrarna får träffa barnet när de vill ,och att den ena kan inte skriva på någonting som angår barnet utan den andras påskrift

...................................................

Pappan har alltid umgängesrätt hur eller hur han är förälder, Detta går inte att ta bort.
Om tex mamma eller pappa misshandlar sitt barn och mister vårdnaden hamnar i fängelse eller vad det hända må vara så tas inte umgängesrätten bort.
Detta är orubbligt i svensk lag och finns med i barnkonventionen. 
Svensk lagg bygger på barnkonventionen.
Sverige var första land att skriva på Barnkonventionen.


   
SvaraCitera

I´m an awesome boy: Pappan har alltid umgängesrätt hur eller hur han är förälder

nej.


   
SvaraCitera

jejje:
när jag var gravid skrev jag en tråd där jag talade ut om mina "kärleksproblem" och då fick jag mycket negativt angående min graviditet. jag tänker nu berätta hur allt har gått!jag och min som klarar oss så jävla bra och jag är ingen sämre mamma bara för jag är ung! jag har vuxit upp och verkligen gått in i mammarollen. jag försörjer han helt själv, tar hand om han helt själv. barnets far har jag ingen kontakt med och han ska bli pappa igen. han vill inte träffa vårt barn. han har även krävt gemensam-vårdnad och gått till advokat, även fast han bara har träffat sin son 5 timmar på 5 månader. min familj stöttar mig i allt! alla som har nått negativt angående min ålder, jag är lika bra mamma som alla andra och min ungdom är fortfarande kvar! jag kan fortfarande umgås med vänner! bara att bebisen följer med, men vad gör det?

Att du är ung mamma har inget med ditt föräldraskap att göra. Du är minst lika bara mamma som en nybliven mamma på 45, du är till och med en bättre mamma då du har stöd bakom dig och har orken och kraften att fostra ditt barn. Ta vara på tiden med barnet.

Ett barn är inget hinder för att umgås och resa osv.. det blir bara ett underbarare och roligare liv med denna gåva som barnet är.
Tänk när mamma och son besöker Lisseberg och åker bergochdalbana tillsammans wow så härligt. Har du sett en Mamma på 55+ åka bergochdalbana?

Om han söker Gemensam vårdnad så behöver även du en advokat du reder inte upp denna tuffa svåra process som detta är.

Kämpa på för en bra relation med pappan det har barnet nytta av i framtiden trots att det är svårt att se nytta med detta nu.

Hör gärna av dig.


   
SvaraCitera

kukoxo:

nej.

jupp är barn i en hemsk misshandel process mot min mamma tyvärr så vet jag vad jag talar om. Tingsrätten tar inte på några sätt bort umgängesrätten mot en förälder.


   
SvaraCitera

I´m an awesome boy: Har du sett en Mamma på 55+ åka bergochdalbana?

eh ja


   
SvaraCitera

I´m an awesome boy:

jupp är barn i en hemsk misshandel process mot min mamma tyvärr så vet jag vad jag talar om. Tingsrätten tar inte på några sätt bort umgängesrätten mot en förälder.

självklart är det inte så.  LVU räcker för att ett barn inte ska få träffa sina föräldrar öht. misstänkts det oro om  misshandel, sexbrott, droger eller liknande så har båda socialtjänsten och tingsrätten rätt  till det. 

så nä du vet inte vad du pratar om.


   
SvaraCitera

kukoxo: så nä du vet inte vad du pratar om.

oh snap gurl


   
SvaraCitera