Aviseringar
Rensa alla

16 år söker helgjobb


Ämnesstartare

Heej Jag är en tjej på 16 år och jag skulle vilka tjäna lite egna pengar . Funderar inte på att hoppa av gymnasiet bara jobba efter skoltid elr helger , men jag har väldigt svår att hitta jobb , nån som vet nån bra hemsida man kan hitta jobb på för ungdomar?Har inte modet att gå runt och fråga i affärer Tack på förhand!


   
Citera

Lol nej, jobbar efter skolan alt på helger när du går på gymnasiet.


   
SvaraCitera

donken


   
SvaraCitera

max


   
SvaraCitera

burger king


   
SvaraCitera

Min kompis jobbar på Ica, så tipsar om det. 


   
SvaraCitera

Vill du ha ett jobb är det första steget att våga gå runt i affärer och på andra ställen för att presentera dig och fråga om jobb. Se det som en utmaning och något som är väldigt bra att kunna göra i livet.


   
SvaraCitera

Inte så stor chans att du kan få ett jobb som 16-åring. De flesta affärer kräver att man ska vara 18 för att få sitta i kassan.


   
SvaraCitera

Finns många säsongsjobb för ungdomar, plocka bär,svamp... sälja jordgubbar, stå i kiosk/glasskiosk... Dom varar inte för alltid. Men bra om man vill "få in en fot i branschen" så som dom säger.


   
SvaraCitera

om du inte vågar gå själv i affärer och fråga om jobb så ta med en kompis som kan stå bara brevid. Jag fick följa med min syrra när hon skulle gå runt och kolla efter jobb. Gick dock inte så bra och hon fick inget jobb :I  


   
SvaraCitera

Nu vill jag inte vara de n som är den.... MEN.. Tänk utanför lådan Blink


   
SvaraCitera

Inte så lätt som sommarjobbare att söka via nätet, dem som anställer vill gärna träffa och prata med dig för att få reda på vad för slags person du är.


   
SvaraCitera