Aviseringar
Rensa alla

16 årig röka hash, hur skadligt är det?


Ämnesstartare

Hej jag är en 16 årig som brukar röka på 1-2 gånger i veckan och det är inte stora mängder hash bara så att jag blir lagom bäng och jag brukar bara röka på med kompisar och vid festliga tillfällen jag skulle aldrig röka hash själv har hänt en enstaka gånger men har blivit för bäng så att jag har fått psykos osv så man kan säga att jag har en relativt låg tolerans. Brukar även inte röka tobak så mycket heller tar några bloss från kompisen som röker cigg men inte mycket, har aldrig köpt ett cigg paket och jag brukar även dricka alcohol på fester och sånt. Jag är inte beroende elr nått, men tanken att bli bäng och käka skräp mat och gap skratta med sina kompisar medans man kollar på en youtube video är det bästa. Har inte märkt någon negativt med detta tills nyligen för på sommaren rökte jag på myycket typ 4-5 gånger om veckan, Och mitt minne av denna sommaren är inte så tydlig och jag minns inte heller så bra när jag va bäng. Men utöver det så märker jag faktist inget negativt med det. Men hur skadligt är det?


   
Citera

Skadligt


   
SvaraCitera

Hasch är ju inte så värst farligt. Bättre än alkohol åtminstone.


   
SvaraCitera

Dock så kanske det inte är så bra vid din ålder då du fortfarande lär dig massor.


   
SvaraCitera

Kan säga att jag till och med är ett år yngre än dig och har väll precis klarat mig ur ett "behandlingsprogram" för mig började det med att jag bara rökte "någon" gång. någon gång ble plötsligt till ganska ofta och ganska ofta blev till ett beroende. hälso riskerna kan jag inte uttala mig om men tro mig det som skadade mig mest var att förlora så många fina vänner och få dåliga realtioner till många. här sitter jag nu idag är ren från droger, har dåligt minne och är helt seg i skallen.    vad blev då dem största konsekvenserna? det gick skit i skolan och har behövt extra hjälp i skolan pga att jag inte varit där mycket. även att många av mina tidigare vänner inte var så intresserade av att umgås med mig. så svar ja ganska skadligt. det finns inget som heter att röka 1-2 ggr i veckan jag kan säga att det spårar så himla lätt ur! 


   
SvaraCitera

112 istället! 


   
SvaraCitera

hash inte bra. 


   
SvaraCitera
evene

Skadligt eller inte. Det leder med stor risk till ett beroende


   
SvaraCitera