Aviseringar
Rensa alla

16 åring med galen mamma


Ämnesstartare

Tjena jag är 16 år och min mamma har full vårdnad sedan jag var 12 pga alcohol och droger av min pappa. Har börjat träffa han nu igen och nu har min mossa börjat spionera på hans hus. Avlyssnar hans telefoner och alla sms han skickar kommer till henne. Min pappa har gott om pengar till skillnad från min mamma som är skuldsatt upp över näsan. Hon berättar inte vart lånen har gått till. Min pappa är världens snällaste när han är nykter vilket han är många dagar i veckan nu. Jag är 190 lång och kan lätt försvara mig mot honom när han blir arg men vi har ett sånt starkt band mellan oss så vi bråkar aldrig.nu på senaste tiden har jag börjat sova hos kompisar och bett mossan dra åt skogen vilö flytta till fassan men hon säger att jag ej får och att socialen ej kommer godkänna det. Stämmer detta? Jag menar han är min biologiska far och jag är 16 även fast hon har full vårdnad borde jag väl få flytta dit? Han har aldrig suttit inne vad jag vet men har mycket på sitt register


   
Citera
Ämnesetiketter

>Avlyssnar hans telefoner och alla sms han skickar kommer till henne

Det låter väldigt olagligt

I alla fall, angående att flytta dit, försök och se vad som händer.


   
SvaraCitera

Asså vet i fan vad du kan göra förens du är 18, lycka till i alla fall.


   
SvaraCitera

Har sociala myndigheter gett din mamma fullt vårdnadshavande? Har sociala myndigheter på något sätt förbjudet dig att vistas hos din pappa?

Hur lyckas din mamma avlyssna din pappas telefon och SMS-trafik? Det måste hon ju i så fall fått godkänt av domstol då det knappast räcker med att hon tar kontakt med din pappas mobiltelefonleverantör.

Låter lite märkligt att det är din pappa som har bäst ekonomi som både haft alkohol- och drogmissbruk.  Skeptisk

Kontakta BO, kurator eller socialen.


   
SvaraCitera

Well, det du kan göra är att prata med din mor. Sätt er ner vid köksbordet, gör en kopp kaffe till henne eller vad hon nu eventuellt skulle dricka....
fråga om du får bo där varannan vecka/helg till att börja med möjligtvis? Så du vet säkert att dem gamla problemen inte finns kvar i din fars liv.
etcetce men vill du att han också ska ha vårdnad bör du kontakta socialen mm.


   
SvaraCitera