Aviseringar
Rensa alla

16 års gräns på alkohol i Danmark


Ämnesstartare

Hej! Jag fyller 16 på söndag,och tänkte sticka över till Danmark med min bästa kompis på lördagen, om vi skulle vilja köpa cider så är det väl "omöjligt" eftersom jag fortfarande är 15 även fast jag fyller dagen/några timmar senare. KramSkålIcke!


   
Citera

Ja, man är inte 16 förrän man fyller år. Köp på söndagen istället?

PS Grattis i förskott


   
SvaraCitera

Äpplecider ska de vara utan tillsatta aromämnen eller konserveringsmedel,. Ja de är nog stenhårda med åldersgränsen.


   
SvaraCitera

du kan vara 14 o köpa starksprit från turkaffärer i dk


   
SvaraCitera

De är inte så noga med att kolla leg i Danmark, så det är lugna puckar.


   
SvaraCitera

Klart du kan köpa, men vill du ha över det i Sverige så lycka till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Ja, man är inte 16 förrän man fyller år. Köp på söndagen istället?

PS Grattis i förskott

Befarade bara att massa butiker skulle ha stängt eftersom de flesta har stängt på söndagarna i Danmark. Tack så mycket! 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Klart du kan köpa, men vill du ha över det i Sverige så lycka till. 

Sen när brukar det vara ett jättestort problem? Dem brukar ju inte slumpmässigt rota igenom ens väskor? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:
De är inte så noga med att kolla leg i Danmark, så det är lugna puckar.

Tack så mycket för din hjälp 🙂 


   
SvaraCitera

Behöver du verkligen åka hela vägen till danmark för att köpa lite sprit? är väl enklare o fråga nån lodis om han kan köpa ut åt dig... Du kommer definitivt att känna någon som känner någon som kan fixa om du frågar runt lite..


   
SvaraCitera

Felicia Andersson:

Sen när brukar det vara ett jättestort problem? Dem brukar ju inte slumpmässigt rota igenom ens väskor? 

Öh tullen kollar ju dig direkt om dom misstänker något och går då igenom dina väskor. 


   
SvaraCitera
Kottar

storbiceps:
du kan vara 14 o köpa starksprit från turkaffärer i dk

japp. Min kompis osm va 13 gjorde de för ettt tag sen


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Klart du kan köpa, men vill du ha över det i Sverige så lycka till. 

Skojar du eller? Är bara att ta tåget tur och retur med en resväska. Finns typ ingen tull på öresundstågen överhuvudtaget förutom när dem är där med sina knarkhundar fast då är det ju inte alkohol dem är ute efter heller..


   
SvaraCitera

Tubleros:

Skojar du eller? Är bara att ta tåget tur och retur med en resväska. Finns typ ingen tull på öresundstågen överhuvudtaget förutom när dem är där med sina knarkhundar fast då är det ju inte alkohol dem är ute efter heller..

Och hur mycket får du med dig i en resväska jämfört med bil osv då? 


   
SvaraCitera
reben

maryliato :

Och hur mycket får du med dig i en resväska jämfört med bil osv då? 

tror inte dom tar bil om dom är 15 =)


   
SvaraCitera