Aviseringar
Rensa alla

16 årsgräns för facebook, insta och snapchat


Ämnesstartare

Läste precis att EU har lagt ett förlag om 16 årsgräns i sociala medier.
"Går förslaget igenom skulle det innebära att barn under 16 år måste ha sina föräldrars tillstånd för att få öppna konton hos tjänster som Facebook, Instagram, Whatsapp och Snapchat."
Vad säger ni bra eller anus?


   
Citera

Vem skulle ens följa det?


   
SvaraCitera

Riktig bra, finns rätt wierd och hemska saker på sociala medier.
Tonåringar är också känsligare och tar åt sig mer också.


   
SvaraCitera

Tramsigt, vuxna borde istället vara mer öppna om att internet är bra men samtidigt ett sjukt ställe. Lär barnen hantera internet istället.


   
SvaraCitera

m.a.o anus


   
SvaraCitera
mens
 mens

mja det är väl bättre än att släppa sina femåringar lösa på internet utan övervakning. kommer ju dock ej följas samt orsaka att en massa personnummer far runt.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Om åldersgräns skulle införas, då går det lätt att kringgå detta.
Flashback har 18-årsgräns, finns många minderåriga som har konton där (flera UM:are har jag sett där).


   
SvaraCitera

Kommer nog ändå inte göra någon skilnad


   
SvaraCitera

När jag läste den här nyheten tänkte jag att den är ultimat för att någon i redaktionen ska göra en tråd av det på sajten. Nyhet om ungdomar + sociala medier = innehåll på UM. Att denna nyhet blir en tråd av redaktionen är nog det mest rimliga som hänt det här året. Glad


   
SvaraCitera

Jag tror att det är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
När jag läste den här nyheten tänkte jag att den är ultimat för att någon i redaktionen ska göra en tråd av det på sajten. Nyhet om ungdomar + sociala medier = innehåll på UM. Att denna nyhet blir en tråd av redaktionen är nog det mest rimliga som hänt det här året. Glad

Haha så sönderlästa Glad


   
SvaraCitera

Bra, men vem skulle egentligen bry sej?


   
SvaraCitera

nä-ä vad tråkigt. vad ska Dagens Ungdomar då håna sina vänner för om tio år? att gräva i andras gamla konton är ju det roligaste som finns


   
SvaraCitera

skulle inte brytt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
nä-ä vad tråkigt. vad ska Dagens Ungdomar då håna sina vänner för om tio år? att gräva i andras gamla konton är ju det roligaste som finns

Det här är sjukt intressant. Jag var på ett seminarium som regeringskansliet arrade som handlade om integritet i sociala medier och om vi ska lagstifta för att göra det säkrare för barn och unga. Där min personliga åsikt är att vi bör folkbilda istället för lagstifta. Men vi diskuterade också hur unga ser på "skämmigheten" i att gamla bilder från ungdomen kommer att följa dem genom livet. Är det något man som ung tänker på? Eller är det en självklarhet och att situationen ändå kommer vara likadan för alla? 


   
SvaraCitera