Aviseringar
Rensa alla

17 trådar taggade med taxonomi är borttagande!! REVOLUTION?!


Ämnesstartare

FAKTA: 17+ trådar taggade med taxonomi är borttagande.

Har delar av moderatorkåren så lite att göra så att de sitter och pillar bort taggar och våldför sig på de organiska processerna i UM? Vad är policyn, FINNS det ens en policy för hur taggar ska modereras? Eller är det  upp för varje enskild moderator att bedöma om den vill påbörja massutrotning av taggar eller inte? 

Till "vanliga" umare, vad ska vi göra av detta? Är det förtryck, eller att hålla ordning och reda i forumet? REVOLUTION, eller klappa makten medhårs? 

Ursäkta retoriken, jag undrar genuint vad som föregår! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Finns många med taggen  http://ungdomar.se/forum/taxonomi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Finns många med taggen  http://ungdomar.se/forum/taxonomi

Jo, om du dock tittar noga på listan så har några av dessa trådar inte en taxonomi tagg kvar. Den är bortplockad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte ens vad det ordet betyder. 

Men ja vi kan faktiskt ändra taggarna om de inte uppfyller trådens syfte t.ex. 

Och ja, det är, just nu, såpass lite att göra att man kan göra skitjobben. 

Samt nej, jag har inte rört dessa trådar (fördomsfulla användare som alltid tror det värsta/bästa om mig!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina trådar är bajsnödiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Samt nej, jag har inte rört dessa trådar (fördomsfulla användare som alltid tror det värsta/bästa om mig!!)

Jag anklagar inte dig. 🙂

Xisco: Men ja vi kan faktiskt ändra taggarna om de inte uppfyller trådens syfte t.ex.

Jag vet att moderatorer kan göra det, det är till och med deras uppgift delvis. Det är väl mer att jag inte förstår visionen man har över hur taggarna ska användas i sättet de modereras. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe:
Dina trådar är bajsnödiga.

Hej! Jag tycker det är trist att du uttrycker dig så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ordet taxonomi bör inte finnas i alla trådar. Verkar som att alla taggar sina trådar med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta diskuterades väl ihållande både på senaste um-träffen i tjockholm och på backanalen. jag tycker att det förstör syftet med ett taggsystem om moderatorerna ska diktera hur taggarna ska användas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Men ordet taxonomi bör inte finnas i alla trådar. Verkar som att alla taggar sina trådar med det. 

reaktionär.


   
SvaraCitera