Aviseringar
Rensa alla

13 år


Ämnesstartare

Jo.. Jag funderade lite över en sak, är det tidigt att groft vilja ha sex när man är 13 år? Jag är tjej, och min kille vill ("TYP") ha sex, vi brukar nog båda fantisera om hur det skulle vara att ha sex med varandra, vi snusk-messar och så, och när han får ett bra tafs tillfälle tar han det med storm, vi har inte ett jätte öppet förhållande,ni vet, håller hand och kramas hela tiden. Vi träffas ganska mkt iaf Rullar ögonen

Men till saken, va tkr ni? Ska vi ha samlag? ELLER? Jag vet att det är mitt beslut, men jag avviker att fråga min mamma. Tacksam för råd och svar!

Kramar Natti


   
Citera

Du har inte nått byxmyndighetsålder.

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder
"Sexuell myndighetsålder eller åldern för sexuellt självbestämmande syftar på åldern när en person får genomföra samlag och andra sexuella handlingar. Att ha sex med en person som inte uppnått sexuell myndighetsålder är att begå brott mot sexualbrottslagstiftningen."


   
SvaraCitera

Men om båda är med Frågan är ju hur myndigheterna kommer få reda på om TS bonkar bäver med sin kille. Men jag fattar vad/hur du menar.

- Razorblade -:
Du har inte nått byxmyndighetsålder.

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder
"Sexuell myndighetsålder eller åldern för sexuellt självbestämmande syftar på åldern när en person får genomföra samlag och andra sexuella handlingar. Att ha sex med en person som inte uppnått sexuell myndighetsålder är att begå brott mot sexualbrottslagstiftningen."


   
SvaraCitera

Eeh, vänta lite så blir det mer spännande! Eller så kör ni... Pga lagen så "ligg lågt" ..

Vad är det för fel på detta? Skål


   
SvaraCitera

- Razorblade -:
Du har inte nått byxmyndighetsålder.

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder
"Sexuell myndighetsålder eller åldern för sexuellt självbestämmande syftar på åldern när en person får genomföra samlag och andra sexuella handlingar. Att ha sex med en person som inte uppnått sexuell myndighetsålder är att begå brott mot sexualbrottslagstiftningen."

den lagens syfte är att skydda folk under 15 från övergrepp, din tolkning av den (som inte helt oöverensstämmer med en hel del tingsrättsdomar) tjänar i stället till att beröva folk från sin sexualitet och skambelägga dem för den, vilket du hjälper till med just nu. det vore så fint om folk kunde respektera andra människors sexualitet och låta dem utöva den bäst de vill med andra samtyckande människor utan att blanda in sin egen moral i det. om svea rikes lag berövade dig på ditt sexuella självbestämmande så skulle du förmodligen inte respektera det, det är rätt ryggradslöst att inte på samma vis stå upp för människor som inte är lika väl lottade.


   
SvaraCitera
Yaren

Hur gammal är din pojkvän då? Om han är under 15 får ni ju ha sex.

Gör det som känns bäst, och vad ni vill 🙂 


   
SvaraCitera

använd kondon ingen risk för sjukdomar


   
SvaraCitera

Yaren:
Hur gammal är din pojkvän då? Om han är under 15 får ni ju ha sex.

Gör det som känns bäst, och vad ni vill 🙂 

nej, lagen gör ett vagt undantag för folk som är nära varandra i ålder, men specificerar inte någon åldersskillnad, så det är helt godtyckligt från fall till fall.


   
SvaraCitera

LiberalWarrioe:
använd kondon ingen risk för sjukdomar

Trots skydd så finns risken. Men inte lika hög som utan


   
SvaraCitera

sicilianmind: Men om båda är med Frågan är ju hur myndigheterna kommer få reda på om TS bonkar bäver med sin kille. Men jag fattar vad/hur du menar.

Leijonsparf: den lagens syfte är att skydda folk under 15 från övergrepp, din tolkning av den (som inte helt oöverensstämmer med en hel del tingsrättsdomar) tjänar i stället till att beröva folk från sin sexualitet och skambelägga dem för den, vilket du hjälper till med just nu. det vore så fint om folk kunde respektera andra människors sexualitet och låta dem utöva den bäst de vill med andra samtyckande människor utan att blanda in sin egen moral i det. om svea rikes lag berövade dig på ditt sexuella självbestämmande så skulle du förmodligen inte respektera det, det är rätt ryggradslöst att inte på samma vis stå upp för människor som inte är lika väl lottade.

Jag lade ingen värdering i det hela. Jag presenterade bara det som de bör tänka på vad gäller lagen. Hon skrev heller inte hur gammal killen var.


   
SvaraCitera

Pga din osäkerhet överväger jag ett NEJ. 


   
SvaraCitera

du är 13 du är för ung... ha tålamod


   
SvaraCitera

Om ni båda vill så ser jag ingen anledning varför inte! Bara ni kör ordentligt förspel alt glidmedel och använder kondom! 🙂


   
SvaraCitera

knullsugenla:
Jo.. Jag funderade lite över en sak, är det tidigt att groft vilja ha sex när man är 13 år? Jag är tjej, och min kille vill ("TYP") ha sex, vi brukar nog båda fantisera om hur det skulle vara att ha sex med varandra, vi snusk-messar och så, och när han får ett bra tafs tillfälle tar han det med storm, vi har inte ett jätte öppet förhållande,ni vet, håller hand och kramas hela tiden. Vi träffas ganska mkt iaf Rullar ögonen

Men till saken, va tkr ni? Ska vi ha samlag? ELLER? Jag vet att det är mitt beslut, men jag avviker att fråga min mamma. Tacksam för råd och svar!

Kramar Natti

Jag brukar säga att gränsen för att knulla går när man kan skriva hyfsat sammanhängande och utan massa stavfel. Kan man stava till grovt brukar jag ge tummen upp, men i ditt fall så nej. Finns faktiskt studier på att kunskaperna i svenska språket och mognad har ett starkt samband.


   
SvaraCitera
Yaren

djupaste:

Jag brukar säga att gränsen för att knulla går när man kan skriva hyfsat sammanhängande och utan massa stavfel. Kan man stava till grovt brukar jag ge tummen upp, men i ditt fall så nej. Finns faktiskt studier på att kunskaperna i svenska språket och mognad har ett starkt samband.

Jag stavade helt perfekt när jag var 10 år, så jag kunde knulla då?
Ålder är bara en siffra, låt tjejen knulla om hon vill/känner sig redo. Så länge inte partnern är allt för gammal.


   
SvaraCitera