Aviseringar
Rensa alla

13-19 eller 20-30


elise999:
13-25 typ

aaa, fast 13 hmm idk.... 

Bell:
Tänker nog typ.. 15-25!

kanske e bättre 😛 


   
SvaraCitera

shatter:

aaa, fast 13 hmm idk.... 

kanske e bättre 😛 

Tänker typ tonåren och ung vuxen.


   
SvaraCitera

13-30 Galen


   
SvaraCitera
penja

hm, typ 13-25 kanske. Vet inte 


   
SvaraCitera

ungdom är ett rätt intetsägande begrepp, tror inte att det utgör en särskilt meningsfull stämpel om man vill att den ska omfatta en grupp som har mycket gemensamt. en 25-åring är ju sällan vuxen (även om det förekommer) i bemärkelsen fast jobb och karriär, "permanent" bostad, klar med pluggande, familj, osv, så en genomsnittlig 25-åring måste rimligen räknas som ungdom. men en genomsnittlig 25-åring har knappast mer gemensamt med en genomsnittlig 15-åring än med en 35-åring. eller, i dagsläget så kanske de har det, men det är bara för att en genomsnittlig 25-åring och en genomsnittlig 35-åring båda är uppväxta med internet, en genomsnittlig 35-åring är det inte.

nej, jag tror att fler kategorier bör användas om man alls vill säga något meningsfullt med sin kategorisering.


   
SvaraCitera

Tänker ungdom som samma sak som tonåring; alltså 13-19 år.


   
SvaraCitera

elise999:

Tänker typ tonåren och ung vuxen.

jo, det är det ju egentligen, typ, tror jag, åhhh jag vet inte, men när jag var 13 såg jag ig nog inte som en ungdom iaf, fast var rätt så barnslig Galen


   
SvaraCitera

shatter:

jo, det är det ju egentligen, typ, tror jag, åhhh jag vet inte, men när jag var 13 såg jag ig nog inte som en ungdom iaf, fast var rätt så barnslig Galen

Haha, jag närmar mig femton.och är fortfarande barnsligGalen


   
SvaraCitera

oj vad många som tycker att folk i 20-års åldern är ungdomar. jag tycker att 13-19 är ungdomar och 20-25 år räknas som unga vuxna (tänker typ termen adolescence, men den är ju också omdiskuterad).

edit: fast aha enligt wiki är adolescence tonåren och vid 20 börjar adulthood... oh well.


   
SvaraCitera

elise999:
13-25 typ

skulle nog säga detsamma! 


   
SvaraCitera

15-oändlighet typ.

Hjärta


   
SvaraCitera

elise999:

Haha, jag närmar mig femton.och är fortfarande barnsligGalen

jag med och är snart 18 Rodnar


   
SvaraCitera
b1son

13-37


   
SvaraCitera

shatter:

jag med och är snart 18 Rodnar

haha, bro fistParty fuck growing upSkadeglädje


   
SvaraCitera

elise999: haha, bro fist fuck growing up

Glatt skålande


   
SvaraCitera