Aviseringar
Rensa alla

12 åring ska gifta sig


bertrimmarpåstjärt:

Var det inte islam-Muhammed som gifte sig med ett litet flickebarn också? Söt

Fast det var runt 600 år e.kr och det var då okej för barn att gifta sig. Eftersom att det är 2000-talet borde inte barn bli bortgifta. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: Fast det var runt 600 år e.kr och det var då okej för barn att gifta sig. Eftersom att det är 2000-talet borde inte barn bli bortgifta.Glad

Ja, men vad spelar året för roll? Är det rätt så är det rätt, är det fel så är det fel. Många människor lever som för 1400 år sedan, de är på samma nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Tydligen är mångkultur bra...oavsett vilken...

det finns många kulturella inslag som absolut inte är bra, vilket nog de flesta kan hålla med om. men i och med att högerextrema makter lagt beslag på dessa frågor så aktar sig folk lite extra för att kritisera många grejer som bör kritiseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: det finns många kulturella inslag som absolut inte är bra, vilket nog de flesta kan hålla med om. men i och med att högerextrema makter lagt beslag på dessa frågor så aktar sig folk lite extra för att kritisera många grejer som bör kritiseras.

Det är synd, för dessa grejer bör kritiseras oavsett om argumenten stämplas som rasistiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det finns många kulturella inslag som absolut inte är bra, vilket nog de flesta kan hålla med om. men i och med att högerextrema makter lagt beslag på dessa frågor så aktar sig folk lite extra för att kritisera många grejer som bör kritiseras.

köpet inte detta.

tror snarare att ni gillar dessa sjuka saker faktiskt.
eller så tror ni att allt e bra.

hade det blivit krig i sverige om 40 år mellan tex islamister och höger, så hade vänstern ställt sig på islamisters sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det är synd, för dessa grejer bör kritiseras oavsett om argumenten stämplas som rasistiska.

kommer aldrig hända.

inte ens i england diskuteras detta, trots att dom har enorma problem med mångkultur, långt värre än vad sverige har.

vänstern lever i en drömvärld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroad_buddhist:

köpet inte detta.

tror snarare att ni gillar dessa sjuka saker faktiskt.
eller så tror ni att allt e bra.

hade det blivit krig i sverige om 40 år mellan tex islamister och höger, så hade vänstern ställt sig på islamisters sida.

ok vi säger så


   
SvaraCitera

Razor:

Ja, men vad spelar året för roll? Är det rätt så är det rätt, är det fel så är det fel. Många människor lever som för 1400 år sedan, de är på samma nivå.

Men det var ju en annan tid då, året spelar roll då olika årtal ger olika lagar.  Det var okej DÅ för 1400 år sedan. Varför håller du på och tjafsar med mig iaf? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: Men det var ju en annan tid då, året spelar roll då olika årtal ger olika lagar. Det var okej DÅ för 1400 år sedan. Varför håller du på och tjafsar med mig iaf?

Det är okej nu också, i vissa länder. Jag vill bara påpeka att årtal inte spelar roll.


   
SvaraCitera
mynona

HeyIJustMeetYou:

Men det var ju en annan tid då, året spelar roll då olika årtal ger olika lagar.  Det var okej DÅ för 1400 år sedan. Varför håller du på och tjafsar med mig iaf? 

Det handlar inte om tid. På 600-talet ansågs det vara okej i vissa kulturer och förbjudet i andra. Nu, år 2014, anses det okej i vissa kulturer och förbjudet i andra. Det beror inte på årtal, det beror på kultur. 


   
SvaraCitera

Razor:

Det är okej nu också, i vissa länder. Jag vill bara påpeka att årtal inte spelar roll.

mynona:

Det handlar inte om tid. På 600-talet ansågs det vara okej i vissa kulturer och förbjudet i andra. Nu, år 2014, anses det okej i vissa kulturer och förbjudet i andra. Det beror inte på årtal, det beror på kultur. 

Jag ville bara påpeka att Mohammed gifte sig med ett barn då det var acceptabelt.


   
SvaraCitera
mynona

HeyIJustMeetYou:

Jag ville bara påpeka att Mohammed gifte sig med ett barn då det var acceptabelt.

Inom just den kulturen ja. Det är acceptabelt nu också i vissa länder. Det gör det alltså inte bättre på något vis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blir glad om andra än korkade och okunniga rasister har börjat våga bry sig om dessa frågor.


   
SvaraCitera

mynona:

Inom just den kulturen ja. Det är acceptabelt nu också i vissa länder. Det gör det alltså inte bättre på något vis. 

Det har jag icke sagt


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Dålig Kampanj


   
SvaraCitera