Aviseringar
Rensa alla

EU inför hårdare regler för tobaksprodukter


Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

images.jpg

hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jkpg_kille:

Det är väl bra med det här men samtidigt ger EU subventioner till tobaksproducenter. Dubbelmoral?

källa? har ingen kännedom om detta


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag behöver inte hata dom mer än jag redan gör men herrarna (och
några damer också) i Bryssel gör iaf sitt bästa för att provocera mig,Smaksättning skiter jag egentligen i, det är jag mer emot av principskäl.  Och jag vet inte om folk röker för att de inte vet att tobak är farligt heller, finns väl viss forskning som tom pekar åt andra hållet. Jävla pajasstyre. Kasta ner greker i ekonomisk och välfärdlig misär går bra men vi ser iaf till attt dom inte tar sig en mentholcigg på terassen.

Avdelning: Europeisk omtanke


   
SvaraCitera
GraGo

Men politiker ska väl ändå ge blanka fan i vad folk gör med sina egna kroppar.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Finns inget vettigt med att röka!

Alla länder borde göra som Finland och Nya Zeeland, att införa totalförbud mot tobaksrökning. 
Finlands med slutmål år 2040.
Nya Zeeland med slutmål 2025

http://www.dn.se/debatt/totalforbud-mot-rokning-bor-inforas-fran-ar-2025/


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

GraGo:
Men politiker ska väl ändå ge blanka fan i vad folk gör med sina egna kroppar.

Rökare skadar också andra när dom står bredvid andra när dom röker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:

Rökare skadar också andra när dom står bredvid andra när dom röker.

Alla rökare är dock inte passiva rökare. Bättre att isf förbjuda passiv rökning istället för att lägga sig i vad vuxna människor gör med sina egna kroppar.


   
SvaraCitera
GraGo

Ice:

Rökare skadar också andra när dom står bredvid andra när dom röker.

Förstår inte hur förbud mot smakcigaretter ska hjälpa det.Förbjud passiv rökning i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice: Alla länder borde göra som Finland och Nya Zeeland, att införa totalförbud mot tobaksrökning.

Man bör inte gå på rökarna, de har inte gjort något fel. Det bör inte betraktas som något brottsligt eller moraliskt förkastligt att ta en cigg. 

Däremot får man gärna gå hur hårt åt tobaksbolagen som helst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice: Rökare skadar också andra när dom står bredvid andra när dom röker.

Det där är ett tramsargument tycker jag. "Rökarna får väl pinas i KOL och dö i lungcancer om de vill, det är deras eget val. Men fan om en rökpust kommer på mig eller mitt barn när vi väntar på bussen, då är det dags för hårdare tag!" 

Passiv rökning kan förstås vara skadligt. Om man t.ex. arbetar på en rökig arbetsplats eller om man bor i ett rökigt hem. Men idag får man inte röka på arbetsplatser inklusive krogar och de allra flesta rökare, i synnerhet de som har barn hemma, röker på balkongen eller under fläkten. Det är få idag som utsätts för passiv rökning i sådan mån att det är hälsofarligt. Rökning är farligt för rökarnas egen skull.

Däremot är det allmänt hyfs att man när man röker i offentligheten försöker undvika att någon annan drabbas av ens rök, då människor kan finnas det jobbigt och kan tänkas ha astmatiska besvär eller dylikt. Men det samma gäller såklart även människor som använder parfym. Om man ska befinna sig tätt inpå andra människor, ex. på tåget, så är det allmänt hyfs att man är högst sparsam med ev. parfym. 

Däremot kan man inte gå så långt som att totalförbjuda rökning på offentliga platser. Då närmar vi oss en fascistoid renlighetsmani där ingenting får synas till som kan tänkas besvära det fina folket; rökare, tiggare, knarkare, graffiti, konst, olaga affischering, högljudda sammankomster osv. 


   
SvaraCitera