Aviseringar
Rensa alla

EU parlaments valet


Ämnesstartare

Eu parlamentsvalet kommer runt hörnet och det är snart dags att gå till vallokalerna och använda sin röst. Men det är sorgligt att höra av folk runt om i landet säga "NEJ! Jag ska inte rösta" att inte rösta och tycka att det inte är nödvändigt att rösta är riktit hemskt och synd. Vi har en demokratisk rätt att säga vad vi tycker och vi kan rösta men långtifrån alla som är i rösträttsålder väljer att inte rösta, medans folk i andra länder som kämpar för sina rätigheter och hamnar i fängelse för att dom säger vad dom tycker.

Ska ni rösta i EU parlamentals valet?

varför/varför inte?

Image


   
Citera

alexius:

Ska ni rösta i EU parlamentals valet?

Gjorde jag idag och det blev såklart Sverigedemokraterna.

Image


   
SvaraCitera

alexius:

varför inte?

För att jag just nu inte har tid att sätta mig in i frågorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

För att jag just nu inte har tid att sätta mig in i frågorna.

Du kan ju rösta blankt iaf, då använder du ändå din rätt istället för att bara skita i det. Och den som inte röstar ger en halv röst till nazisterna!


   
SvaraCitera

alexius:

Du kan ju rösta blankt iaf

om 0% röstar så ogiltighetsförklaras valet, kanske det som mål?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

om 0% röstar så ogiltighetsförklaras valet, kanske det som mål?

Ifall valet ogiltighetsförklaras så borde det väll bli omval? Och då är det väldigt onödigt att ha det som mål!


   
SvaraCitera

alexius:

Ifall valet ogiltighetsförklaras så borde det väll bli omval? Och då är det väldigt onödigt att ha det som mål!

someday they'll give a war and nobody will come


   
SvaraCitera

alexius:

Du kan ju rösta blankt iaf, då använder du ändå din rätt istället för att bara skita i det.

Jag använder fortfarande min rätt genom att inte rösta.


   
SvaraCitera

alexius:

Ska ni rösta i EU parlamentals valet? varför?

För vi måste få ut Sverige ur EU innan det är försent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det borde vara lag på att man ska kunna skriva utan att särskriva innan man får rösträtt


   
SvaraCitera

Hinner inte fylla 18 innan dess men jag skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna och kommer att rösta på dom 2010.


   
SvaraCitera

Cruento:

Hinner inte fylla 18 innan dess men jag skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna och kommer att rösta på dom 2010.

[cheers]


   
SvaraCitera

Sheriffen:

[cheers]

[wink] [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn123:

För vi måste få ut Sverige ur EU innan det är försent

Om vi går ut nu så måste vi ändå betala medlemskapet och genomföra deras beslut så det är redan försent! Så det vore det mest idiotiska att göra, när vi är medlem så kan ju sverige iaf få nånting att säga till om!


   
SvaraCitera

alexius:

Ska ni rösta i EU parlamentals valet?

Mm

alexius:

varför

Eftersom jag engagerar mig politiskt så skulle det ju vara lite fail av mig att inte rösta [smile]


   
SvaraCitera