Aviseringar
Rensa alla

EU-Valet (Resultat)


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Att S skulle få mest röster förvånade mig inte men att MP har får 15,3% av rösterna gör mig lite förvånad. Själv hade jag velat att SD hade fått 10%, de fick ungefär precis under 10%. Att PP bara fick 2.2% gjorde mig ledsen. Hade velat ha dom på 7% ungefär. Det som gör mig mest ledsen och arg är att FI fick 5,3% Har aldrig gillat deras åsikter tycker dom är ett enformigt parti (Precis som PP, men i PP så handlar deras politik om alla medans FI siktar mot kvinnor)

Screenshot_9_0.png
10345563_653514494718827_814650047695084


   
Citera
Exner

Diskussionsvärde hos tråden?


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Exner:
Diskussionsvärde hos tråden?

Vill veta vad andra tyckte om resultat på EU-Valet. Sorry var väldigt otydlig med det Förvirrad


   
SvaraCitera

Trevligt men vad är det som ska diskuteras? Du säger att du ogillar F! för att de är enformiga, men postar något som säger emot dig själv. Sedan säger du att SD borde ha fått högre.. (för att de inte är enformiga. eller?)

Jag rekommenderar dig mina-tankar-tråden, där kan du whinea över allt du har missförstått. pz.


   
SvaraCitera
Kudhos

Hurra för F! Och hurra för MP! Är faktiskt inte förvånad över SDs resultat. Anade att de skulle få över 7%. 


   
SvaraCitera

"avskaffa rättigheten att välja skola (osv) själv"

varför?


   
SvaraCitera

Hyfs: Har aldrig gillat deras åsikter tycker dom är ett enformigt parti

SD är det klart mest enformiga ändå.


   
SvaraCitera

Z0dd:

SD är det klart mest enformiga ändå.

Precis min tanke. 


   
SvaraCitera

s1cce:
"avskaffa rättigheten att välja skola (osv) själv"

varför?

Det han länkade är ett fejkeat manifest. Men ja, F! förespråkar att man inte bör välja skola, vård etc för att minska segregeringen och klassklyftorna. 


   
SvaraCitera

Mkt av det på listan där jag inte hållee med F! om. :-\ 


   
SvaraCitera

kakakaka:

Det han länkade är ett fejkeat manifest. Men ja, F! förespråkar att man inte bör välja skola, vård etc för att minska segregeringen och klassklyftorna. 

oki!


   
SvaraCitera

Inte förvånande att en stor del av FI:s väljare var personer som aldrig tidigare röstat, och även personer som varit politiskt ointresserade. I alla fall är detta vad som sades på opartiska (ironi) SVT i går.

Hoppas dessa personer får lite vett i sig till riksdagsvalet, inte kan man väl vilja leva i den värld som feministiskt initiativ förespråkar? Mår dåligt av tanken. Den dagen FI får över 10% av rösterna, är den dag jag flyr landet. Jag är inte emot feminism på något sätt, och jämställdhet är utan tvekan en viktig fråga - det är snarare deras sätt att vilja rekonstruera hela Sverige på ett kommunistiskt och orimligt sätt. 


   
SvaraCitera

Z0dd:

SD är det klart mest enformiga ändå.

Sverigedemokraterna är betydligt mindre enformiga än feministiskt initiativ, vilket inte är så konstigt eftersom de faktiskt är ett riksdagsparti. 

Läs deras partiprogram innan du besvarar detta. 


   
SvaraCitera

kakakaka: Det han länkade är ett fejkeat manifest.

På vilket sätt? Åsikterna framförda på det "fejkade" manifestet återfinns hos FI.


   
SvaraCitera

Kan inte annat än beklaga resultatet. 


   
SvaraCitera