Aviseringar
Rensa alla

Euro?


naj


   
SvaraCitera
lok501

duden: Nej, dumt för sverige I längden då valutan är extremt stor och ostabil.

Skulle vi dela valuta med våra skaninaviska grannar så skulle det nog fungera utmärkt, men euron är för stor.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Nej. Vi ska ur EU, då vore det extra dumt om man infört euro här. 


   
SvaraCitera

Euro är så långt borta idag att den här frågan nästan känns ironiskt. 


   
SvaraCitera

Tycker EU har bra lagar i näringslivet som skyddar konsumenter, hindrar monopol från att skapas etc. Vore inte önskvärt att lämna EU. Senast nu i och med Googles fulspel, mkt bra. 


   
SvaraCitera

Kolla på Greklands ekonomi och då är svaret ganska lätt.


   
SvaraCitera

duden: Nej...

...jag tycker vi ska behålla vår svenska krona. Även om det var flera månader jag höll i en svensk sedel. Använder bara kort.

EU-samarbetet är ju bra på det sättet att man kan handla fritt mellan de EU-anslutna länderna och det underlätter shoppandet på nätet. Man kan ex dra ner till Tyskland och lasta in 500 liter alkohol i bilen och köra genom svenska tullen utan att bekymra sig.
Men personligen skulle jag vilja skrota hela EU mest med bakgrund hur massinvandringen har utvecklats men ändå vilja behålla tullfriheten på varor.

23 juni blir ett magiskt datum för hela EU då Storbritannien bestämmer om landet ska vara kvar i EU eller inte.


   
SvaraCitera

duden:
Tycker ni att Sverige borde införa euron som valuta? Vilka är fördelarna/nackdelarna med euron?
Euro_banknotes_2002_0.png

jag vet inte om det är en rättvis bild av läget att ställa frågan så. utan man borde ju fråga om vi vill gå med i ett valutasamarbete med gemensam penningpolitik 


   
SvaraCitera

det måste inte vara sämre att ha en egen valuta vid handel 


   
SvaraCitera

duden: Nej

förövrigt anser jag att EU bör förstöras


   
SvaraCitera

Nej länderna i eu är för olika för att det skulle vara stabilt.


   
SvaraCitera
Alozi

Blir ju billigare att köpa något utomlands, framför allt i turkiet & mellan-östern om det fortsätter att vara SEK.


   
SvaraCitera
Smilen

Nepp


   
SvaraCitera