Aviseringar
Rensa alla

Eurocine (bra tips?)


Ämnesstartare

Hej, jag har läst lite på sidor som Flashback, E24, Avanza och Redeye om detta företag som heter Eurocine. Tydligen skall de komma ut med ett stor avtal under första hälften av 2011.

Kursen har redan stuckit iväg en del och "de" säger att den kommer gå betydligt högre. Vad tycker ni? Är det någon ide att köpa lite? Har en del pengar men har inte hållit på mde aktier så mycket.


   
Citera
Ämnesetiketter

Klejbert:

Flashback

Haha, som om det skulle vara värt att nämna som källa.

Klejbert:

Har en del pengar men har inte hållit på mde aktier så mycket.

Jag vet ingenting om sånt där men det känns lite som att du kanske borde veta vad du gör innan du satsar massa pengar.


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Haha, som om det skulle vara värt att nämna som källa.

lol ja-aaa-aaaa-a-a-a


   
SvaraCitera

Klejbert:

Kursen har redan stuckit iväg en del och "de" säger att den kommer gå betydligt högre. Vad tycker ni?

Att det är ett förhoppningsbolag. Fallhöjden är stor om något negativt inträffar. Uppsidan är stor om något positivt inträffar.

Lägg max 5-10% av dina pengar i förhoppningsbolag.


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Haha, som om det skulle vara värt att nämna som källa.

Just när det handlar om rykten och förhoppningar om hur ett företag kommer gå i framtiden finns det ingen helt tillförlitlig källa alls. Däremot är forum en bra plats att diskutera vad man tror om en viss aktie, då man för höra fler åsikter än om man bara läser en enkel analys. Så i detta fall skulle jag absolut säga att tankarna på flashbacks ekonomiforum är värt att reflektera över.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Så i detta fall skulle jag absolut säga att tankarna på flashbacks ekonomiforum är värt att reflektera över.

Alltså.....det var ju ett skämt.


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Alltså.....det var ju ett skämt.

[confused]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

[confused]

Men, [confused] på dig själv.


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Alltså.....det var ju ett skämt.

[confused]Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar.

Den gick +4,35% idag så visst är det skoj att man köpt litegrann.

Rådjuret:

Jag vet ingenting om sånt där men det känns lite som att du kanske borde veta vad du gör innan du satsar massa pengar.

Ja det låter väl smart och det är bl.a. därför jag skrev här. Det är väl som Marmoth skriver osmart att lägga för mycket pengar i ett företag som detta.


   
SvaraCitera

Klejbert:

Den gick +4,35% idag så visst är det skoj att man köpt litegrann.

Tänk bara på att en aktie är inget man bara har i ett par dagar och sedan säljer. Den ska du ha i runt ett år, gärna mer. Problemet med denna aktie är också att den kan vara väldigt uppblåst och då är fallet VÄLDIGT långt. Men lycka till!


   
SvaraCitera

KrilleR:

Tänk bara på att en aktie är inget man bara har i ett par dagar och sedan säljer. Den ska du ha i runt ett år, gärna mer.

Det beror ju på ens egen tidshorisont.

Aktier som den ovan nämnda är nog en typisk aktie som jag bara hade haft under kortare perioder. Inte flera år. Anledningen är att de är volatila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KrilleR:

Tänk bara på att en aktie är inget man bara har i ett par dagar och sedan säljer. Den ska du ha i runt ett år, gärna mer. Problemet med denna aktie är också att den kan vara väldigt uppblåst och då är fallet VÄLDIGT långt. Men lycka till!

Ja som Marmoth säger så kan man ju ha den kort tid om man vill. Men denna aktie har jag på "halvlång" sikt eftersom det nu är snack om avtal första halvan av 2011.


   
SvaraCitera

Klejbert:

Ja som Marmoth säger så kan man ju ha den kort tid om man vill. Men denna aktie har jag på "halvlång" sikt eftersom det nu är snack om avtal första halvan av 2011.

Beklagar om du hade mycket pengar i Eurocine. -40% på en dag är inte kul.

Du blev åtminstone en lärdom rikare idag. Kan garantera dig att du aldrig kommer gå på samma nit igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Du blev åtminstone en lärdom rikare idag. Kan garantera dig att du aldrig kommer gå på samma nit igen.

Jo det är väl så man får se det intalar jag mig. [sad] Jag var lite naiv och hoppades på den mytomspunna 1000 % uppgången. Är nog så att man skall diversifiera och jobba långsiktigt istället. Vill man ta risk kan man ju använda typ warranter fast i stabilare företag.

Nåja satt inte med extrema summor, "bara" 20k. Sen är det väl så att man inte förlorat något innan man säljer...


   
SvaraCitera