Aviseringar
Rensa alla

Evolution vs. Kreationism


Ämnesstartare

Eftersom det upplevdes som att vi kapade tråden "Kristna tokstollarna i Sverige ...?" så kan vi fortsätta debatten här istället.


   
Citera

Stänger den andra tråden sålänge, så att alla tvingas över hit. [ops]


   
SvaraCitera
nrg89

minutz3:

Nej, men menar du på att det finns något annat djur överhuvudtaget på vår planet som kan resonera varför den har gjort ett specifikt beslut exempelvis?

På samma sätt som människor? Nej, vi har utvecklat den förmågan och via den tryckt ner de andra arterna rätt ordentligt under de här hundratusentals åren, vilket är ett bebissteg när man snackar evolutionen. Det snarare bevisar evolutionen, och kollar du upp de bevisen TalkOrigins listade (som jag länkade till förut) kan man se vad som händer med djur som varit i fångenskap sedan civilisationens gryning.


   
SvaraCitera

Älskar alla chanser att få posta lite Hicks:

[love][love][love]


   
SvaraCitera

nrg89:

och kollar du upp de bevisen TalkOrigins listade (som jag länkade till förut) kan man se vad som händer med djur som varit i fångenskap sedan civilisationens gryning.

Länka igen


   
SvaraCitera
nrg89

Srbija:

Länka igen

Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevis att evolutionen är felaktig:

1Woodmorappe, John, "The Essential Non-Existence of the Evolutionary Uniformitarian Geologic Column: A Quantitative Assessment," Creation Research Society Quarterly, vol. 18, no.1 (Terre Haute, Indiana, June 1981),pp. 46-71
2 Nilsson, N. Heribert, as quoted in Arthur C. Custance, The Earth Before Man, Part II, Doorway Papers, no. 20 (Ontario, Canada: Doorway Publications), p. 51
3Corner, E.J.H., Contemporary Botanical Thought, ed. A.M. MacLeod and L.S. Cobley (Chicago: Quadrangle Books, 1961), p. 97
4Barnes, Thomas, ICR Technical Monograph #4, Origin and Destiny of the Earth's Magnetic Field (2nd edition, 1983)
5Blick, Edward, A Scientific Analysis of Genesis (Oklahoma City: Hearthstone, 1991) p. 103
6Clark, M.E. and Voss, H.D., "Fluid Mechanic Examination of the Tial Mechanism for Producing Mega-Sedimantary Layering" (Third International Conference on Creation, Pittsburg, July 1994)
7Ager, Derek, The Nature of the Stratigraphical Record (New York: John Wiley and Sons) p. 43 and p. 86
8West, John Anthony, Serpent in the Sky: The High Wisdom of Ancient Egypt (New York: Julian Press, 1987) pp. 13-14
9 See Morris, Henry, Scientific Creationism (El Cajon, CA: Master Books)
10Gentry, Robert, Creation's Tiny Mystery (Knoxville, Tenn.: Earth Science Assoc.,1988)
11 Baugh, Carl, Why Do Men Believe Evolution AGAINST ALL ODDS? (Oklahoma City: Hearthstone, 1999)
12Cook, Melvin, "Where is The Earth's Radiogenic Helium?" Nature, Vol. 179, p. 213
13Cowan, R., "Further Evidence of a Youthful Universe," Science News, Vol. 148, p. 166
14Psalm 104:2; Isaiah 40:22
15Humphries, Russell, Starlight and Time (Green Forest, AR: Master Books, 1994)
16Denton, Michael, Evolution: A Theory in Crisis (Bethesda, Maryland: Adler & Adler, 1986) p. 263
17 Mastropaolo, Joseph, "Evolution Is Biologically Impossible," Impact # 317 (El Cajon, CA: Institute For Creation Research,1999) p. 4
18Restak, Richard, The Brain: The Last Frontier, 1979, p. 390
19The Brain, Our Universe Within, PBS Video
20Wonders of God's Creation, Moody Video Series
21Weiss, Joseph, "Unconscious Mental Functioning," Scientific American, March 1990, p. 103


   
SvaraCitera

minutz3:

Bevis att evolutionen är felaktig:

Lite onödigt att bara länka till en massa böcker/uppsatser/whatever. Kom med ett konkret motargument för evolutionen istället.


   
SvaraCitera
nrg89

minutz3:

Bevis att evolutionen är felaktig:

Du tror inte att du skulle kunna, jag vet inte, förklara här och nu vad bevisen är så vi vet vad det är vi letar efter? Jag länkade till en hemsida som listade varenda en av dem, du listar till en massa böcker varav några är riktigt tvivelaktiga. Så det börjar verkligen inte bra.

minutz3:

1Woodmorappe, John, "The Essential Non-Existence of the Evolutionary Uniformitarian Geologic Column: A Quantitative Assessment," Creation Research Society Quarterly, vol. 18, no.1 (Terre Haute, Indiana, June 1981),pp. 46-71

Han behandlas här.

minutz3:

Nilsson, N. Heribert, as quoted in Arthur C. Custance, The Earth Before Man, Part II, Doorway Papers, no. 20 (Ontario, Canada: Doorway Publications), p. 51

Jag är ledsen, men det han säger är helt absurt, vilket har sin grund i att Heribert Nilsson sade det långt innan man hittade bevis för den genetiska evolutionen. Det gjorde man dock senare, och den blev populariserad av bland annat George C. Williams, och du kan läsa ett abstrakt av hans bok via länken jag gav dig. Som sagt, det här börjar inte bra alls, du.

Nu tycker jag att du skall visa ditt resonemang. Vad är det de bevisar, förklara mer konkret om vad det är för bevis så att vi vet vad fan vi letar efter och kan granska det lättare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I gruden kan man fortfarande se försök till smutskastning på dem som funnit bevis för den inför deras ögon. Ungefär som forskaren(kommer inte ihåg namnet om nån är ute efter det kan jag söka rätt på skiten) Som fick en E.coli kultur att absorbera citrin. När han sedan vägrade ge ut denna kultur till folk som inte ens har ett anständigt labb att ens kunna kontrollera detta så smutskastas han. Löjligt. Dem som förnekar evolution kan bortse från stora delar av medicinen.


   
SvaraCitera

minutz3:

Bevis att evolutionen är felaktig:

Om evolution är felaktigt, varför har vi då observerat artbildning? Du kan inte försvara din position utan att ta till lögner och att vara falsk, ingen kreationist kan det. Sluta skäm ut dig själv, det är precis det du gör. Tacka vet jag kristna som skäms för folk som du själv, med all rätt.


   
SvaraCitera

petsounds:

Om evolution är felaktigt,

Bara undrar i all ödmjukhet vilken evolutionsteori som är de rätta?

Lär mig gärna.


   
SvaraCitera
nrg89

Erik112:

Bara undrar i all ödmjukhet vilken evolutionsteori som är de rätta?

Eftersom du är kreationist är jag tvungen att säga "macroevolution", trots att det bara finns en evolutionsteori.


   
SvaraCitera

Erik112:

Bara undrar i all ödmjukhet vilken evolutionsteori som är de rätta?

Evolutionsteori är biologisk evolution, kosmisk evolution och annat som du så gärna vill blanda ihop har ingenting med evolutionsteorin att göra. Jag tänker inte lära dig någonting, faktum är att du säger nej till kunskap. Svara fan inte med bibelcitat.


   
SvaraCitera

petsounds:

Evolutionsteori är biologisk evolution,

Man kan ju undra varför vi dels har så fina förmågor som inte behövs för vår fortlevnad och att vi trots vår relativt höga intelligens förstör så kapitalt för oss själva?
Bara udndar?
Om nu evolutionen stämmer, då skulle vi ju gå från gott till bättre!


   
SvaraCitera