Aviseringar
Rensa alla

Evolutions-teorin vederläggs och krossas i 100 punkter, en efter en...


Ämnesstartare

Wickerchair:

Vad är så hemskt med evolution?

Att det är en ateistisk fabelteori... [cool]


   
SvaraCitera

http://www.rationalresponders.com/
finns det diverse filmklipp och liknande som bevisar motsatsen. Där evolutionsförespråkarna krossar kreationisterna.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Att det är en ateistisk fabelteori... [cool]

Haha, visste inte att det fanns "ateistiska" teorier.


   
SvaraCitera

korvar:

vad får dig att tro att evolutionen skulle hålla sig inom artgränserna, som är något som människan har definerat.

eftersom det låter så fruktansvärt osannolikt att en art plötsligt kan ploppa ut en mutation, och samma art ska ploppa ut en annan mutation, av dessutom ett annat kön, inom den första mutationens livstid, och sedan bilda en hel population.


   
SvaraCitera

so_hard:

eftersom det låter så fruktansvärt osannolikt att en art plötsligt kan ploppa ut en mutation, och samma art ska ploppa ut en annan mutation, av dessutom ett annat kön, inom den första mutationens livstid, och sedan bilda en hel population.

?

Förändringen sker gradvis och tar mycket lång tid.


   
SvaraCitera

so_hard:

eftersom det låter så fruktansvärt osannolikt att en art plötsligt kan ploppa ut en mutation, och samma art ska ploppa ut en annan mutation, av dessutom ett annat kön, inom den första mutationens livstid, och sedan bilda en hel population.

Ja, det är jävligt osannolikt, och dessutom helt felaktigt. [y]


   
SvaraCitera
leafar

Dödsguden:

blablablablablablablablabla

haha... det är tur att det finns sånna som du, dödsguden. Människosläktet hade blivit lite tråkigt om alla trodde på sanningen. Det ska finnas några avstickare också.

Hovnarren:

Nej, vill man övertyga folk så ska man kunna argumentera bra. Det kan inte Dödsguden/Mankan.

ungefär vad jag tänkte säga...


   
SvaraCitera

Wickerchair:

Ja, det är jävligt osannolikt, och dessutom helt felaktigt. [y]

ok, mikroevolution förstår jag, det är gradvis utveckling, men makroevolution, hur kan ett mellanstadie mellan en fisk och en fågel överleva?


   
SvaraCitera

so_hard:

men makroevolution, hur kan ett mellanstadie mellan en fisk och en fågel överleva?

på samma sätt som alla andra arter överlever?


   
SvaraCitera

so_hard:

ok, mikroevolution förstår jag, det är gradvis utveckling, men makroevolution, hur kan ett mellanstadie mellan en fisk och en fågel överleva?

har aldrig funnits :

fisk->amfibie->reptil->fågel


   
SvaraCitera

so_hard:

mikroevolution förstår jag, det är gradvis utveckling, men makroevolution

Makro är mycket mikro.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jag är dum i huvet [y][y][y][y][y][y][y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

GLÖM den flummiga EVOLUTIONS-MYTEN!

Du tror på Gud och skapelsen och allt det va?
Jag bara undrar, varför skapade Gud dinosaurierna och vad var hela historien runt dom om?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Barnsagor?

Nej, fantasifulla fabler som den gudlösa vuxna människan sätter sin tilltro till...

[bigsmile]

Så om religioner är barnsagor och vetenskapen är fabler, då är det enda logiska alternativet Nihilism \M/>_<\M/


   
SvaraCitera

Det är roligt att du orkar. Det som är ännu roliare är att du tror på en "skapare" istället för evolutionen 🙂 Tråden är ju framställd med hjälp av logiskt tänkande, lite hastiga slutsatser och en hel del orginella professorer, snälla, krossa inte deras livsverk med ditt tjafs om gud.

om jag orkade skulle jag kunna sammanställa en dubbelt så lång tråd med bevisen mot den allsmäktige herren, men icke.


   
SvaraCitera