Aviseringar
Rensa alla

Ex försöker få min uppmärksamhet?


Ämnesstartare

Våren 2013 så föll jag för en flicka som gick på skola som mig. När sommaren kom så berättade hon att hon kände likadant. Hade aldrig någonsin varit så kär och vi var så himla lika på alla sätt. Hennes familj gillade mig, min familj gillade henne.

Hur som helst, i slutet av 2014 så var hon otrogen, tänker inte gå in på detaljer.
Sen dess har vi inte haft kontakt över huvudtaget.

En dag så plingade det till i mobilen (ett halvår sen tror jag) då hade hon "gillat" en bild på min instagram.
Kändes lite märkligt.
Sedan fick jag en vänförfrågan av henne på Facebook.
Fick några meddelanden av henne där hon försökte vara arg på mig av okänd anledning. Tänker inte gå in på detaljer.

Här om dagen så var hon inne på min Instagram igen och gillade ett antal bilder.
Jag blev nästan lite irriterad för jag vill inte ha något med henne att göra. Vad tror ni hon ville? Var det bara att hon ville ha uppmärksamhet?


   
Citera
Kudhos

Vill ha din uppmärksamhet men för feg för att ta initiativet helt. 


   
SvaraCitera

Hon kanske känner skuld och har ångest över vad hon gjort... Fråga henne vad hon syslar med...?


   
SvaraCitera

Ignorera henne bara, så slutar hon så småningom. 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Hon vill ha din bekräftelse och har stora förhoppningar att du känner dig sårad för att hon dumpade dig (enligt vad du har skrivit). Hon vill helt enkelt förstärka sitt ego på dina sårade känslor för vad hon har gjort och att du tar initiativet. När du har väl tagit initiativet förblir hon iskall igen just för att du mättade hennes ego. Detta är något som måste röstas ner särskilt av tjejer och killar som inte har fattat det än eftersom detta träffar tjejer de är som mest ömmast.

Många tjejer (tråkigt nog) fungerar såhär och när dem har väl fått bekräftat att deras ex är sårade och vill ha dem tillbaka så förstärks deras ego och de blir mer iskalla. 

Notera att jag har läst ena sidan av myntet.

Eftersom hon lekte med dina känslor, var otrogen och dumpade dig något som är enormt respektlöshet (här antar jag att du respekterar dig själv)  så ska du inte ge igen men istället helt och hållet bokstavligen ignorera henne. Och detta kommer att ta henne hårdast.

1. Blockera inte henne och byt inte nummer. Gör det bara inte. Det bevisar att hon har fått någon inverkan som kommer att glädja hennes ego.

2.  När hon gillar/kommenterar dina bilder/liknande, ignorera igen. 

3. Hon kommer med mycket stor säkerhet "skicka" en av hennes väninnor/killkompis eller några i grupp för att fråga vad tycker om henne och/eller er gamla relation. Svara mycket kort att du inte bryr dig (fastän du kanske gör det) och säg så lite så möjligt. Mycket viktigt är det vara oerhört likgiltig inför hennes vänner. Inga känslor överhuvudtaget (även kallat pokerface). Frågar de mer repetera bara att du inte bryr dig. Mycket korta ska dina svar vara. 

4. Hon kanske kommer att konfrontera dig irl. Ignorera henne och fortsätt gå. Titta inte ens på henne, behandla helt enkelt som luft. Ropar hon efter dig, fortsätt ignorera.

Är det något du undrar kan du pma. 

Lycka till!


   
SvaraCitera