Aviseringar
Rensa alla

Exet är ett svin - what to do?


Ämnesstartare

Så. Jag har ett ex som jag var tillsammans med i cirka två och ett halvt år. Det var kanske tre år sedan vi gjorde slut. Eftersom vi var tillsammans så länge så är han såklart en enormt stor del av mitt liv, och kommer alltid vara, men pga hans senaste flickvänner så har vi inte pratat så mycket på senaste tiden. Vi har ändå lyckats bli jättebra vänner sedan det tog slut.

Idag smsade han mig och frågade vad jag sysslade med. Efter ett tag bestämde vi oss för att ses, han kom till min lägenhet, vi drack kaffe och pratade om livet och döden och allt däremellan.

Han är nu tillsammans med en tjej, och har varit i cirka ett och ett halvt år. Vi pratade lite om deras förhållande och hur det var och det var helt okej. MEN SEN DÅ när jag gick med honom till dörren och han skulle åka hem, slängde han ur sig "men du, det är bara att höra av sig om du vill ha sex".

...

Alltså va? Jag kollade på honom, såhär typ: [tard], och bara kände ren avsmak. "Okej, fast nä, det vill jag inte" sa jag.

Mina tankar just nu:
- Stackars jävla tjej som han är tillsammans med nu.
- Gjorde han såhär mot mig med någon?

Vill säga något till bruden, speciellt eftersom jag vet att han strulat med andra personer under tiden dom varit tillsammans, och nu; gud vet vad och hur mycket han har gjort. Men vet att jag nog inte borde höra av mig till henne, det är inte min ensak. Och jag vill typ inte ha någonting med honom att göra nu känner jag för jag tappade respekten för honom direkt, men han är ju trots allt the first big one liksom.

Vad gööör jag? Går jag bara vidare i mitt liv? Ni kanske tycker att jag överreagerar, men just nu är jag faktiskt väldigt upprörd.


   
Citera
Ämnesstartare

hisou:

"men du, det är bara att höra av sig om du vill ha sex".

Är du säker på att han inte bara har kass humor?
Och är du säker på att han och hans partner har ett monogamt förhållande? De kan ju ha öppet/poly/"tillåtet" att idka samlag med andra personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta ha med honom, och allt som har med honom att göra helt och hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Är du säker på att han inte bara har kass humor?

Känner honom mycket väl, och är 100 % säker på att han var seriös.

Nintendo:

Och är du säker på att han och hans partner har ett monogamt förhållande? De kan ju ha öppet/poly/"tillåtet" att idka samlag med andra personer.

Vi pratade om deras förhållande när han var här och nej, dom har inget sådant förhållande. Han sa att han inte tänkte säga till henne att han hade varit hos mig dessutom.


   
SvaraCitera

Låter inte alls lätt. Känner du hans nuvarande flickvän väl så du vet ungefär hur hon skulle kunna tänkas reagera? Risken finns ju att hon tror att du bara försöker förstöra eller nåt och inte fören hon upptäcker själv vad han håller på med förstå att du talar sanning. Då är ju frågan om det är värt att riskera att få problem både med honom och henne fram tills dess. Jag tror nog det bästa är att bara låta det vara, försöka gå vidare och hoppas hon kommer på honom själv snart.

Men om du fortfarande efter några dagar är lika upprörd och verkligen inte kan släppa det så vore det kanske lättande att tala med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju inte riktigt något "rätt" eller "fel" för dig i detta fall, men tycker det vore djävligt tamt att skvallra om något han har sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hisou:

.

Om du ej är bekväm med hans beteende så kan du ju sluta umgås med honom, jag skulle dock inte berätta för hans flickvän utan låta dem sköta sin relation själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker såhär: är du kompis med hans flickvän "ska" du berätta
om du inte känner henne så bra eller inte alls så låt bli. tycker du kan sluta umgås med den där killen också.

hisou:

Han sa att han inte tänkte säga till henne att han hade varit hos mig dessutom.

fdlmdkgnvfkj


   
SvaraCitera

OF 5:

Sluta ha med honom, och allt som har med honom att göra helt och hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Sluta ha med honom, och allt som har med honom att göra helt och hållet.


   
SvaraCitera

hisou:

Vad gööör jag? Går jag bara vidare i mitt liv?

Svår situation...Du ska inte känna att du är skyldig att göra något. Du har ju gjort upp det med ditt ex och ni är bra vänner. Om den här tjejen uppskattar om du berättar för henne att du och ditt ex träffades och vad han sa till dig, är väldigt individuellt. Hon kan reagerar genom att tacka dig för att du berättade eller bli arg och förneka att han har sagt det till dig på ett seriöst sätt. Det får du bara reda på om du berättar. Beroende på om ni är bra vänner eller inte så kanske du har en aning om hur hon kommer reagera? Hur skulle du själv reagera i en sådan situation? Mitt råd är att du tar dig en rejäl funderare innan du bestämmer dig. Du kan även snacka med ditt ex om det. Det kanske trots allt bara var på skoj och inget att oroa sig för? Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första instinkt skulle nog vara att vilja berätta för tjejen, för att jag var för förbannad. Men jag tror det är bäst att bara gå vidare, inte träffa honom mer över huvud taget. Jag förstår att han är ditt ex och ni är bra vänner, men vill du verkligen vara vän med någon som beter sig så..?


   
SvaraCitera
zIGGE

Tror bestämt du försöker skylla bort allting på honom och försöker få dig själv att ses i ljusaste väder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol snubbe.


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska berätta det för bruden.
Hade inte du velat att någon sa till dig?


   
SvaraCitera